2017-02-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acetal
Får hoppas att folk inte nöjer sig med detta utan ändå lämnar så snart de kan. Comviq har ju fortfarande inte backat ett steg, de säger sig stå fullt bakom Kakan och beklagar att hon "lämnar". För att inte tala om resten av gänget som fortfarande är kvar.

Någon på comviqs fb-sida hänvisade till https://www.fello.se/, delvis på grund av att de inte har något storföretag bakom sig. Kollar man folks omdömen på nätet så verkar de vara bra, de kör på telias master. Tror att jag provar på dem när mitt abonnemang löper ut.

Inte bara att de inte backar:

Citat:
Som en del av Comviqs uttrycksfrihetskampanj valde vi 10 profiler som, liksom vi, värnar om rätten till uttrycksfrihet. Idag har Kakan Hermansson på eget initiativ meddelat att hon hoppar av kampanjen eftersom hon upplevt situationen hotfull. Vi tycker att det är oerhört tråkigt, samtidigt har hon vår fulla förståelse och vårt stöd. Comviqs kampanj kommer att fortsätta som planerat. De reaktioner vi fått kring kampanjen visar tydligt varför kampanjen är viktig och varför uttrycksfrihet är värd att slåss för.
Med vänliga hälsningar,
Comviq

De backar inte för de ställer sig på hatvänsterns sida. Kritiken mot polishaterskan motiverar dem alltså att fortsätta. Så otroligt korkat, även om de skulle tycka så. De är företag som ska tjäna pengar, inte föra "viktiga kampanjer" mot sina kunder.
Citera
2017-02-01, 21:47
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Så länge hon står för den typen av åsikter hon står för idag så är det rent osmakligt att hon får lov att vara en offentlig person, ja.

Kan du vara mer specifik?, om det gäller det hon sagt om poliser så har hon ju offentligt gått ut och bett om ursäkt. Men det kanske finns mer?
Citera
2017-02-01, 21:48
Moderator
Siegfrids avatar
Tele2 med Comviq har tappat marknadsandelar sedan 2010, från 31,3 till 27,5% enligt Post och Telestyrelsen statistik.

Få se vad som händer nästa gång statistiken publiceras.

http://www.pts.se/pts/Templates/Page...epslanguage=SV
Citera
2017-02-01, 21:49
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Nej.

Blockad då antagligen
Citera
2017-02-01, 21:52
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Jag tror du har fel och att sådana som ni underskattar hur hatade sådana som Kakan är.

För er kom brexit och Trump som en chock. Ni tänker att folk inte vet vad de röstar på. Ni har fel. Tror du själv att någon skulle gå över till SD om de inte var rejält missnöjda med situationen?

Det finns en stor ilska bland många människor. Kanske är de inte en majoritet. Kanske är de bara en femtedel. Att ett företag dock väljer att alienera 20 av den potentiella marknaden kommer givetsvis få resultat.

Jag noterar att janoush böcker blev de mest säljande i Sverige på någon vecka, och ligger kvar, att någon liten stolle i Värmland åkte upp på Svensktoppen och att Tino slog rekord i crowdfunding. Själv skänkte jag en tusenlapp.

Tror du att det är organiserat? Tror du att jag är medlem i någon grupp som får ett argt sms när det är dags att rycka in?

Så jobbar vänstern. Själv har jag en helig vrede i mig. Det behövs ingen organisering eller uppvigling. Intill den dag jag dör kommer jag aldrig stödja en produkt som stödjer Kakan och hennes gelikar. Inte med en krona.
Precis så känner jag, jag tror att trots sina offentliga pk-åsikter så är 85% av dom goda in "it for the $" och vi ska slå hårt där det går mot "hippa" företag som försöker åka någon snålskjuts på några c-kändisars inhopp. Och efter nästa val så är vi troligtvis runt 25-35% som kommer ha en helt annan förebyggande pondus mot detta trams, mången skribenter byter redan fot och skriver saker som var "myter" eller "brun sörja" för bara ett år sedan och hur mycket dom än hatar det så är det alltid pengarna som styr och man kommer vara mer försiktig med at utmana 25% av sin kundkrets..
Citera
2017-02-01, 21:55
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsten
Du verkar ju vara en riktig citatmaskin. Det där fick mig nästan till tårar. Varför går det inte följa användare på flashback?
Man tackar...
Citat:
Tror mer på alternativ två, även om dynamoteorin absolut framstår som en vettig förklaring till galenskapen.

Varför är kritiken nästan uteslutande riktad mot Kakan på facebook, är hon en så mycket sämre rackare än Ametist i gemene mans ögon? Att Larsson klarar sig ganska bra kan bero på hennes ringa ålder? Men Ametist, hon förtjänar minst lika mycket skit som Kakan tycker jag.
Jag tror att det handlar om att Kakan gått så uppenbart över gränsen att det är svårt för ens vänsterpersoner att försvara henne, därför blir det enklare att angripa henne.

Att däremot vara lite småvänster och tokfeminist är fortfarande par för banan när det gäller personer på SVT och SR, skall man klaga på det framstår man som mer av en rättshaverist och SD:are än om man klagar på någon som inte tycker att polismord är något att lipa för.

Min egen analys är att Kakan är ungefär lika god kålsupare som de andra, bara att Kakan är lite dummare och därför trampar i klaveret oftare och värre.
Citera
2017-02-01, 21:56
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Lika illa att de har med fjortisen Zara Larsson som "hatar män". Att detta inte diskuteras mer då? Kakan får sig en törn men Larsson verkar klara sig undan
Citera
2017-02-01, 22:00
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Lika illa att de har med fjortisen Zara Larsson som "hatar män". Att detta inte diskuteras mer då? Kakan får sig en törn men Larsson verkar klara sig undan

Nu är kakan borta. (Kexit som någon skrev)

Vad gäller Ametist så har hon kallat Janne Josefsson för Nazist. Ametist borde kritiseras hårdare för sitt vänsterextrema twittrande.

Citat:
Frilansjournalisten Ametist Azordegan som bland annat jobbar för Sveriges Radio gick till hårt angrepp mot public service-kollegan Janne Josefsson på Twitter i kväll efter "Uppdrag granskning".
"
Kan inte Janne Josefsson bara komma ut som nazist/SVP en gång för alla?" skriver hon bland annat.
Expressen
Senast redigerad av RingRing2014 2017-02-01 kl. 22:10.
Citera
2017-02-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Nu är kakan borta. (Kexit som någon skrev)

Vad gäller Ametist så har hon kallat Janne Josefsson för Nazist. Ametist borde kritiseras hårdare nu.

Framförallt borde alla som inte gillar det hela byta bort comviq även om kakan nu har hoppat av. Hela grejen är ju rubbad. Är comviq vårt nästa riksdagsparti? När det gäller att försvara uttrycksfrihet har väl dom här människorna uttryckt sig så det räcker. Varför inte ta med folk som blir fullständigt dränkta av mediakvarnarna istället om man vill försvara uttrycksfrihet...
Citera
2017-02-01, 22:12
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Antingen är Comviq otroligt naiva - eller otroligt smarta... Tror dock på det förstnämnda, det kan aldrig vara en bra idé reta upp en stor del av kundkretsen.
Citera
2017-02-01, 22:12
Medlem
Har faktiskt 3 Tele2 abonnemang. Ska man säga upp dem också? Trådlöst bredband kan man få något dyrare hos 3. Tele2 och Comviq blev två företag för rätt många år sedan.

Kakan skaffar sig godhetspoäng genom att ta offerkoftan - Comviq går in och beklagar. Har de inga marknadsproffs som ser att de anlitat extremister för marknadsföringen.
Kakanär medt bara dum och obildad. Den där Ametist är en mer förslagen extremist som jag ser som farligare för Sverige.

Tänk om tyska telefonbolaget när det begav sig hade anlitat Gudrun Ensslin, Andreas Baader och Ulrike Meinhof i en reklamkampanj för att "tänja på gränser för vad som anses vara normativt" och få tyskarna att kliva ur sina "vidga sina vyer".
Citera
2017-02-01, 22:21
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Precis så känner jag, jag tror att trots sina offentliga pk-åsikter så är 85% av dom goda in "it for the $" och vi ska slå hårt där det går mot "hippa" företag som försöker åka någon snålskjuts på några c-kändisars inhopp. Och efter nästa val så är vi troligtvis runt 25-35% som kommer ha en helt annan förebyggande pondus mot detta trams, mången skribenter byter redan fot och skriver saker som var "myter" eller "brun sörja" för bara ett år sedan och hur mycket dom än hatar det så är det alltid pengarna som styr och man kommer vara mer försiktig med at utmana 25% av sin kundkrets..
Bakom PK-fasaden är det tydligt att "Vi gillar olika" och andra floskler inte betyder ett skit när det kommer till kritan.

Så fort MedelSvensson får råd så bosätter han sig bland etniska svenskar i svindyr bostadsrätt eller villa och sätter sina barn i "vita" skolor. Det slår aldrig fel.

Det är ingen slump att våra mest högljudda opinionsbildare som gjort karriär på att hylla mångkulturen och avsky SD bor så långt bort från dom invandrartäta förorterna som möjligt...
https://affes.wordpress.com/2013/10/...-de-toleranta/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in