2017-01-31, 00:43
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Om det nu är tele2 som ligger bakom borde inte rubriken ändras till Comviq/tele2?
Citera
2017-01-31, 00:46
Medlem
Permafrostens avatar
Givet att det är Chimen Asadi som är projektledare på Comviq så är det väl inte särskilt förvånande att hon bjudit in tio vänstermänniskor. Södermalmsbon Chimen är tillika styrelseledamot och en av grundarna till Refugees Welcome och har själv åkt till den grekiska ön Lesbos för att hjälpa flyktingar. Hon har också vid ett par tillfällen medverkat i vänsterblaskan ETC där hon stoltserat med sitt flyktingpatos.

Dessutom deltog hon i FB-stormen mot Grand Hotel och gav hotellet en stjärna i betyg (innan hotellet gick ut och gjorde en pudel). Verkar mao vara en person som inte är sådär jätteintresserad av att vidga sin egen filterbubbla.

Intressant är också att hon skriver "...vill vi också tillhandahålla ett forum där våra målgrupper ska kunna uttrycka sig, vidga sina vyer och prata mer med varandra". Undra vilken som egentligen är deras målgrupp?
Citera
2017-01-31, 00:46
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madjazz
Säga vad man vill om denna satsning, men starkt vågat att ta med Kakan, vilken är så illa omtyckt att hon lyckades få Audi att sälja färre bilar under en tid. Har de hämtat sig än?

Någonstans måste det väl ändå finnas en gräns mellan "starkt vågat" och "helt enkelt korkat"? Trots allt är väl Tele2/Comviq ett företag som vill tjäna pengar, eller har de andra målsättningar som har prioritet före det?

Det är en sak att t.ex. svenska statens propagandakanaler och andra offentligt finansierade verksamhet som folk tvingas finansiera oavsett om de vill det eller inte kör på med dessa rasister och sexister. Det är fullt möjligt, även om det i hög grad har bidragit till det tappade förtroendet hos en allt större andel av befolkningen som man nu uttrycker sådan oro för. Men det är ju lite annorlunda när kunderna faktiskt har friheten att välja bort ett företags tjänster. Jag kommer inte längre använda mig av Tele2/Comviq på grund av det här. Inte heller andra kommer att göra det. Sedan är det väl en öppen fråga om vi är få eller fler, men jag har svårt att se hur företaget skulle kunna påvisas tjäna på tilltaget.

Det vore intressant att veta om man har anlitat samma reklamföretag som Audi anlitade. Eller handlar det om en aktivist inom företaget som har låtit sin ideologiska övertygelse styra valet?
Citera
2017-01-31, 00:54
Medlem
Hur kan man ens vilja ha Amnetist, Zara och Kakan som ambassadörer för ett vinstdrivande företag? Med tanke på att dom sprider sitt hat så borde ingen normal vilja ha något med dom att göra. Osmakligt.
Citera
2017-01-31, 00:57
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permafrosten
Givet att det är Chimen Asadi som är projektledare på Comviq så är det väl inte särskilt förvånande att hon bjudit in tio vänstermänniskor. Södermalmsbon Chimen är tillika styrelseledamot och en av grundarna till Refugees Welcome och har själv åkt till den grekiska ön Lesbos för att hjälpa flyktingar. Hon har också vid ett par tillfällen medverkat i vänsterblaskan ETC där hon stoltserat med sitt flyktingpatos.

Mycket bra noterat.

https://www.facebook.com/chimen.asadi
https://i.imgur.com/XCEHLoT.png

Nu är det fan klappat och klart, det är liksom inget snack om saken om att det hela är tänkt som nån jävla vänsterpropaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Jag har själv ett tele2-abonnemang som jag kommer säga upp om det här håller i sig. Frågan är bara vilken mobiloperatör man skall byta till istället...

"Håller i sig".

Även om Tele2 skulle backa nu (med att ta bort säg Kakan Hermansson), så kommer jag säga upp skiten. Företag måste fan tvingas börja stå till svars för att anställa alla dessa vänsterkärringar på marknadsavdelningarna. Arla hade ju också några batikhäxor på sin, som hyllade det nya Sverige med mångkultur och kulturberikare och allt det här börjar bli jävligt tröttsamt. Och reklampengar har redan gått till dessa avskum till avdankade vänstertyper och b-kändisar. Så länge man inte går ut med en offentlig ursäkt och sparkar dumhuvudet Chimen Asadi, så kan man glömma mig som kund. Men att avskeda henne kommer de aldrig att göra.

När ska man börja göra reklam med personer som är någonting annat än kulturnissar, som jobbar inom tv, sjunger i nån mikrofon eller boxas i nån ring? Varför inte gör man inte reklam med typ Christer Fugelsang eller intellektuella människor (som faktiskt åstadkommit någonting reellt)?
Senast redigerad av andreasmm 2017-01-31 kl. 01:09.
Citera
2017-01-31, 00:57
Medlem
HunkAnsiktets avatar
Suck, ännu ett bolag som skjutit sig själv i foten. Blir till att byta abonnemang inom kort då.
Citera
2017-01-31, 01:00
Medlem
Ickedemokrater vill jag inte samarbeta med.
Därför blir det bye bye till Tele2.
Ett mycket enkelt val som gör gott i själen.
Citera
2017-01-31, 01:02
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permafrosten

Dessutom deltog hon i FB-stormen mot Grand Hotel och gav hotellet en stjärna i betyg (innan hotellet gick ut och gjorde en pudel). Verkar mao vara en person som inte är sådär jätteintresserad av att vidga sin egen filterbubbla.

Intressant är också att hon skriver "...vill vi också tillhandahålla ett forum där våra målgrupper ska kunna uttrycka sig, vidga sina vyer och prata mer med varandra". Undra vilken som egentligen är deras målgrupp?

Ah, det handlade alltså om en aktivist inom de egna leden. Jag hoppas företag börjar få upp ögonen för att PK-sekterister i beslutsfattande positioner, som sätter sin politiska agenda före företagets intressen, inte är någon vidare god affärsidé. Det är även därför det är värt att gå hårt åt företag när de anlitar liknande fanatiska rasister och sexister i sina kampanjer. Det är ju efterblivet om man tar för givet att jag (och många andra med mig) skulle vilja handla tjänster och produkter från företag som försörjer politruker vars rasism riktar sig mot min ras och vars sexism riktar sig mot mitt kön. Det är illa nog att man tvingas vara med och försörja dessa genom offentligt finansierad verksamhet.

Ja, det hela är så klart komiskt hycklande och motsägelsefullt. Men det gäller ju egentligen allt som har med PK-svenskar att göra. Säga en sak och göra motsatsen är deras ständiga melodi.
Senast redigerad av Europe 2017-01-31 kl. 01:06.
Citera
2017-01-31, 01:14
Medlem
MADs avatar
Orka bry sig om att Kakan är ambassadör för Comviq. Är det verkligen någon som bryr sig på riktigt eller triggas bara den ena av den andra?
Med liknade resonemang skulle det i princip vara omöjligt att använda sig av något företag.
Citera
2017-01-31, 01:16
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryMortonStanley
http://www.friatider.se/comviq-startar-kampanj-med-v-nsterextrema-k-ndisar

http://www.resume.se/nyheter/artiklar/2017/01/30/comviq-utmanar-svenskar--att-kliva-ur-sina-filterbubblor/

Att diskutera:

Vad tycker ni om valet av ambassadörer?
Hur pass politiskt färgad tror ni den här kampanjen kommer vara?
Påverkar detta er uppfattning om Comviq och er vilja att vara kund hos dem?
Jag funderar mest på vilket block det politiska partiet, Comviq tillhör?
Citera
2017-01-31, 01:21
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Orka bry sig om att Kakan är ambassadör för Comviq. Är det verkligen någon som bryr sig på riktigt eller triggas bara den ena av den andra?
Med liknade resonemang skulle det i princip vara omöjligt att använda sig av något företag.

Ja, jag bryr mig i den mån att jag inte handlar från företag som anlitar rasistiska och sexistiska hatpredikanter, speciellt när sexismen och rasismen är riktad mot mig. Jag tycker även att det är värt att påminna privata företag om det, så att de redan i förväg tänker på det vettiga med att anlita sådana. Det räcker att de redan har levt lyxliv genom offentlig finansiering och ständigt hörts och synts i statens propagandakanaler. Faktum är det just därför jag verkligen inte tolererar dem, eftersom man har fått dem nedtvingade i halsen få fort man har tagit det minsta del av den svenska offentligheten.

Nej, jag kan använda företag som inte anlitar mer fanatiska rasistiska och sexistiska hatpredikanter i sin reklam. De flesta gör faktiskt inte det, speciellt inte utanför Sverige.
Citera
2017-01-31, 01:24
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD

Helt enkelt bara du själv som inte är insatt.

Nu är det liksom inte enbart denna "Kakan" utan flera andra renodlade vänstertyper som gillar att uttala sig varmt om invandrade folk som får parasitera på svenska skattepengar mm.

Zara Larsson är ju en typ som visar upp mensblod på blogg i någon slags ny form av rebellisk feminism, grinar åt Donald Trump och tycker SD är det värsta som finns osv.
Likadant med den här MMA-fightern Alexander Gustafson och Calle Schulman. Övriga känner jag inte till då de är för mycket B-kändisar, men skulle du kolla upp människorna så skulle du ju se att de såklart har precis samma jävla korkade PK-åsikter som alla andra flockmänniskor har.

Sen har det alltså visat sig att en marknadschef på Comviq (Chimen Asadi), även är styrelseledamot för Refugees Welcome i Sthlm.

Det är verkligen inte vilken grej som helst det här.
Senast redigerad av andreasmm 2017-01-31 kl. 01:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in