2017-02-02, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Och Comviq är väl för de fattiga som inte har råd med riktiga abonnemang om jag minns rätt.
Nu är jag inte speciellt fattig och har ETT vanligt ABONEMMANG hos Comviq. Varför tugga denna skiten, bott under en sten?
Citera
2017-02-02, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Du har rätt i att det finns allvarligare problem i samhället. Och det kan tyckas fjuttigt att bråka om att Comviq för en politisk kampanj och att man borde fokusera på riktigt allvarliga saker som invandringen. Men den här kampanjen är en del i hela det PK-system som vi har, som också möjliggjort invandringen. Någonstans måste man börja och Kakan är så avskydd att det ger rejäl fart och protesterna. Protester som sedan kan växa när man märker hur många man är och hur få som det är som vill behålla PK-systemet. Se Kakan-kritiken som en språngbräda.

Risken finns att kampanjer som dessa används för att distrahera människor från att fokusera på de riktiga problemen. Jag ser det mer som en återvändsgränd än en språngbräda, även om jag samtidigt förstår varför folk reagerar. Kanske bästa reaktionen är att ignorera detta, eftersom de uppenbarligen söker en reaktion illa dolt i floskler?
Citera
2017-02-02, 21:16
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Det ligger en del i det du skriver och jag håller med i det även om jag vet för lite om Sahlin för att kunna göra ett uttalande. Det finns dock en stor skillnad i det här, det är långt mycket svårare (på gränsen till omöjligt) att ändra ett helt genomrutten system medan ett företag går att sänka eller påverka mycket lättare.

Än så länge är vi alla med och tvångsfinansierar en massa saker som vi inte alls skrivit under på och en bojkott eller liknande får konsekvenser då man de facto bryter mot lagen. Att vägra ett företag ger inga dramatiska efterdyningar för individen.

Jag tror att de flesta vill ändra på systemet som är men steget från att säga upp ett abonnemang till att gå med högafflar till Rosenbad är helt enkelt för stort. Men den dagen kommer då folket får makten igen och skiter i konsekvenserna, även om det lär dröja. Då kommer Comviqfallet vara en fis i en storm i jämförelse.

Jag har sagt det förut, jag tror att risken finns att man använder kampanjer som dessa för att helt enkelt distrahera människor från att fokusera på de riktiga problemen. De söker ju uppenbarligen en reaktion, och om inte en jävel hade brytt sig hade nog kampanjen betraktats som ett fiasko.

Man ska inte ge dem det de vill ha, tänker jag även om det är lätt att förstå varför människor reagerar.
Citera
2017-02-02, 22:11
Bannlyst
Zara larsson är fortfarande kvar?

Förresten, kan någon bekräfta att tele2 och comviq har samma ägare? Gärna med källa.

Edit. Fann att Comviq är ett varumärke som lyder under Tele2, så verkar i grund och botten vara samma företag.
Senast redigerad av Kalambolle 2017-02-02 kl. 22:21.
Citera
2017-02-02, 22:26
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag har sagt det förut, jag tror att risken finns att man använder kampanjer som dessa för att helt enkelt distrahera människor från att fokusera på de riktiga problemen. De söker ju uppenbarligen en reaktion, och om inte en jävel hade brytt sig hade nog kampanjen betraktats som ett fiasko.

Man ska inte ge dem det de vill ha, tänker jag även om det är lätt att förstå varför människor reagerar.

Jag ser det snarare som ett sundhetstecken. Under väldigt lång tid har den offentliga debatten präglats av oemotsagda vänsterfloskler, åsiktsmobbning och "det goda hatet". Det har kort sagt varit en väldigt marginaliserad offentlig tillvaro för såväl högerorienterade som nationella. Att det resulterar i negativa konsekvenser när företag, vars intäkter vi kunder står för, väljer att anlita vänsterextremister är ett steg framåt.

Åsiktsklimatet i offentligheten har de senaste åren rört sig mot en mer sund balans även om det är väldigt långt kvar ännu. Dessa kampanjer gör det synligt för många att missnöjet med det rådande klimatet är utbrett. För att använda ett av vänsterns favoritord kan man säga att det leder till en normalisering av ifrågasättandet av den extrema vänsterretorik som fått stå oemotsagd länge. Förutom att vara en sundhetstecken kan det därmed även leda till att fler får upp ögonen och vågar vädra sina åsikter utan att oroa sig för förföljelse.
Citera
2017-02-02, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Jag ser det snarare som ett sundhetstecken. Under väldigt lång tid har den offentliga debatten präglats av oemotsagda vänsterfloskler, åsiktsmobbning och "det goda hatet". Det har kort sagt varit en väldigt marginaliserad offentlig tillvaro för såväl högerorienterade som nationella. Att det resulterar i negativa konsekvenser när företag, vars intäkter vi kunder står för, väljer att anlita vänsterextremister är ett steg framåt.

Åsiktsklimatet i offentligheten har de senaste åren rört sig mot en mer sund balans även om det är väldigt långt kvar ännu. Dessa kampanjer gör det synligt för många att missnöjet med det rådande klimatet är utbrett. För att använda ett av vänsterns favoritord kan man säga att det leder till en normalisering av ifrågasättandet av den extrema vänsterretorik som fått stå oemotsagd länge. Förutom att vara en sundhetstecken kan det därmed även leda till att fler får upp ögonen och vågar vädra sina åsikter utan att oroa sig för förföljelse.
Och högerns svar är hatretorik?
Jodå, jag kan förstå när inga riktiga argument finns tar man till personangrepp.
När man inga riktiga argument har tas till våld.
Hela extremhögern består av svagbegåvade nollor. Kan tänka mej att dålig potträning i barndomen är orsaken i kombination med svagt intellekt.
Kolla på deras nunor! Inte fan finns det nåt lyster i ögonen, allt är dött.
Citera
2017-02-02, 22:41
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Och högerns svar är hatretorik?
Jodå, jag kan förstå när inga riktiga argument finns tar man till personangrepp.
När man inga riktiga argument har tas till våld.
Hela extremhögern består av svagbegåvade nollor. Kan tänka mej att dålig potträning i barndomen är orsaken i kombination med svagt intellekt.
Kolla på deras nunor! Inte fan finns det nåt lyster i ögonen, allt är dött.

Har du några konkreta exempel på någon hatretorik som förekommit?

Du talar om andras brist på argument och börjar direkt kalla meningsmotståndare för extremister som delvis p g a någon freudiansk villfarelse skulle vara korkade. Är du medveten om hur du själv framstår, o store tänkare där?
Citera
2017-02-02, 22:47
Citat:

Du kanske har rätt men just nu ser inte jag några som helst sundhetstecken, varken i kampanjen eller reaktionerna mot kampanjen. Jag ser mest ett stort sår där man turas om att ömsom strö salt, ömsom peppar.
Senast redigerad av RobRoys 2017-02-02 kl. 22:49.
Citera
2017-02-02, 22:53
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Du kanske har rätt men just nu ser inte jag några som helst sundhetstecken, varken i kampanjen eller reaktionerna mot kampanjen. Jag ser mest en stor varböld där man ömsom strör salt, ömsom peppar.

Det låter trist att uppleva det så. Om vi tänker oss att köra på linjen du förespråkade i det tidigare inlägget, att ingen skulle bry sig nämnvärt om kampanjen, vad tänker du att det skulle leda till? Jag är uppriktigt nyfiken.

Min gissning är att det skulle vara business as usual, det skulle för företag fortsatt antas vara helt okej att premiera hatiska extremister förutsatt att dessa har rätt åsikter. Vanligt folk skulle fortsatt sitta och inbilla sig att de flesta andra i samhället är ok med det som sker, i bästa 1984-anda.
Citera
2017-02-02, 23:00
Citat:
Det låter trist att uppleva det så. Om vi tänker oss att köra på linjen du förespråkade i det tidigare inlägget, att ingen skulle bry sig nämnvärt om kampanjen, vad tänker du att det skulle leda till? Jag är uppriktigt nyfiken.

Min gissning är att det skulle vara business as usual, det skulle för företag fortsatt antas vara helt okej att premiera hatiska extremister förutsatt att dessa har rätt åsikter. Vanligt folk skulle fortsatt sitta och inbilla sig att de flesta andra i samhället är ok med det som sker, i bästa 1984-anda.

De starka reaktionerna hindrar oss från att hitta de referensramar där vi alla kan mötas. Det borde vara huvudfokus i ett sunt debattklimat. Man kan ogilla kampanjen utan att reagera utifrån vrede.
Citera
2017-02-02, 23:07
Medlem
greta75s avatar
Citat:
De starka reaktionerna hindrar oss från att hitta de referensramar där vi alla kan mötas. Det borde vara huvudfokus i ett sunt debattklimat. Man kan ogilla kampanjen utan att reagera utifrån vrede.

Det finns lite för många unga, dumma och omogna i deras led för att nivån skall kunna hållas sansad. För varje väl avvägd röst så kommer det en tjomme och går till personangrepp. Det är problemet med hela SD skaran förövrigt.
Citera
2017-02-02, 23:07
Medlem
Torshamns avatar
Citat:

Har du nåt exempel på vad en sådan referensram skulle kunna omfatta? Min spontana uppfattning är att de som uttalar sig emot respektive för kampanjen har svårt att enas om mycket.

Visst kan man hantera sitt missnöje på olika sätt, men jag har hittills inte sett särskilt mycket otrevligheter som svar på kampanjen. Visst är många uppenbart missnöjda men tonen har varit förhållandevis bra, även om det alltid finns ett par som brister i taktkänslan.

Hur tänker du dig att man skulle hantera sitt missnöje utan det skulle tolkas som en handling i vredesmod? Är det ok att skriva något (sansat) till Comviq? Säga upp sina tjänster? Eller tänker du dig att man ska svälja sitt missnöje, knyta näven i fickan och sitta kvar i båten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in