• 1
  • 2
2017-01-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
tillfrlitlig kllhnvisning p denna fakta ? lnk.

Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
(1) https://sv.wikipedia.org/wiki/HIV

Innan du avfrdar wiki som "icke tillfrlitlig" s betnk att den byggs upp av tusentals anvndare med kunskaper i mnena, och rttar felaktigheter. Den r dessutom uppbyggd av egna kllhnvisningar. S, nej, wiki r inte en akademisk skrift. Dremot en utomordentligt bra start med referenser och hnvisningar till andra skrifter - som i slutndan kommer frn akademiska skrifter. Men den skningen fr du gra sjlv.

(2) Korrekt behandlad HIV lyder numera inte ens under meddelandeplikt i Sverige (eller s r lagen p vg att ndras) eftersom virusniverna r s lga att de inte gr att pvisa. Drmed anses smittrisken vara 0. Herman666 uttryckte sig slarvigt, naturligtvis rcker det inte med att ha brjat kka mediciner efter diagnos. Men r sjukdomen korrekt behandlad under en tid stmmer det.

En (av mnga referenser) r Varghese, B., Maher, J. E., Peterman, T. A., Branson, B. M., & Steketee, R. W. (2002). Reducing the risk of sexual HIV transmission: quantifying the per-act risk for HIV on the basis of choice of partner, sex act, and condom use. Sexually transmitted diseases, 29(1), 38-43.

Det r vrt att notera att enligt ovanstende uppsats s r det viktigare att ens partner r testad n att knulla med kondom fr att minska risken fr verfring av HIV!

Reducerad risk (Enligt Varghese et al., 2002)
Jmfrt med oskyddad vaginalsex med partner med oknd HIV-status

Negativt HIV-test: 1/47
Anvndning av kondom: 1/20

Givetvis ger anvndning av kondom och att partnern r testad nnu strre reducering av risken.
Citera
2017-01-16, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Menar du filmproduktion? Dr jobbar dom under kontrakt, och fr inte arbeta frrn det gtt ett visst antal veckor efter ett test.

Detta var kanske lite vl mycket gissande.
Har aldrig sett att det skall g "ett visst antal veckor efter ett test" i porrbranchen i LA dr jag lttat p ngra drrar.
Testerna har varit "rykande frsk" snarare n flera veckor gamla. Man gr ofta till samma grupp av kliniker man anvnder sig av d det sker mycket p rekommendationer emellan.

Om jag skall gissa precis som du, s skulle jag sga att det generellt sett r ganska dligt med kontrollerna i porrbranchen. De flesta som jobbar dr har det ju som sitt yrkesliv och drav blir det en hgre niv p att hlla koll efter man haft oskyddat sex p stan en kvll.

Du blir snabbt brnd om du s rkar fra in enklare saker som klamydia som gr att behandla. Och skaffa nytt jobb (speciellt i USA) kan vara trgt.

Av det jag sett i branchen tror jag profesisonalismen bland arbetarna rddar en mer n att du har ett "intyg frn random datum som visar sanningen, just d den tidpunkten.
Citera
2017-01-29, 08:16
Medlem
Ngon hr som brukar kpa vaginal sex utan kondom i Danmark? Hur mnga gnger har du gjort det? Testat dig fr std? Blev du smittad av std ngon gng? (Vilken std i s fall?)
Citera
2017-01-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creddie
Ngon hr som brukar kpa vaginal sex utan kondom i Danmark? Hur mnga gnger har du gjort det? Testat dig fr std? Blev du smittad av std ngon gng? (Vilken std i s fall?)

Jag har kpt vaginalsex utan kondom i Danmark (och i Sverige, Finland, Tyskland, England och sterrike). Har tappat rkningen fr lnge sedan, men kanske ett femtiotal gnger totalt utan kondom. Testar mig regelbundet och har aldrig blivit smittad.
Citera
2017-01-29, 21:40
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopenhamnlover
Jag har kpt vaginalsex utan kondom i Danmark (och i Sverige, Finland, Tyskland, England och sterrike). Har tappat rkningen fr lnge sedan, men kanske ett femtiotal gnger totalt utan kondom. Testar mig regelbundet och har aldrig blivit smittad.

Det r lite som att spela p lotto.

HIV finns ju trots allt dr ute och tyvrr tnker nog allt fr mnga att "det drabbar inte mig"...

Ja jag vet, risken r inte s stor, men risken att vinna drmvinsten r inte heller stor, men rtt som det r s vinner ngon...

Personligen har jag ju bara krt AO med en enda tjej (2 gnger) p FKK och drabbades som tur bara av Kondylom.

Kommer troligen inte att gra om mitt misstag.
Citera
2017-01-30, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Det r lite som att spela p lotto.

HIV finns ju trots allt dr ute och tyvrr tnker nog allt fr mnga att "det drabbar inte mig"...

Ja jag vet, risken r inte s stor, men risken att vinna drmvinsten r inte heller stor, men rtt som det r s vinner ngon...

Personligen har jag ju bara krt AO med en enda tjej (2 gnger) p FKK och drabbades som tur bara av Kondylom.

Kommer troligen inte att gra om mitt misstag.

Javisst r det som att spela p lotto. Men skillnaden r ju att medan det p lotto r minimal chans att vinna och maximal chans att f en nitlott, s har du med AO maximal chans att vinna och minimal chans att ocks dra en nitlott.

Och egentligen r hela livet ett enda stort lotto. Alldeles strax ska jag g till jobbet och p vgen dit kan jag snubbla i trappen, bli pkrd av bilar, bussar och sprvagnar eller bli smittad av ngon som har influensa. Chansen fr detta r nog strre n att jag vinner p lotta eller drabbas av ngot nr jag utvar AO. Men jag oroar mig inte utan lever livet. Jag har knner personer som r s rdda fr allting som de eller deras barn kan rka ut fr s att de inte kan njuta av livet och livets mjligheter.
Citera
2017-02-02, 10:01
Medlem
ormbitens avatar
P Googles recensioner fr FKK Sharks str det ett ganska nyskrivet inlgg dr en skribent som kallar sig fr XIE WANG skriver: I became HIV positive after having sex with one prostitute in there.

Nu vet man ju i och fr sig inte om detta r sant, det kan ju lika grna vara en FKK konkurrent som t.ex. vill baktala en annan klubb genom att skriva ett sdant inlgg.

Visst som Kopenhamnlover skriver, man ska ju inte g omkring hr i livet och vara rdd fr saker och ting och det r jag ju definitivt inte, men lite sjlvbevarelsedrift r vl kanske inte fel ngon gng d och d... ja under frutsttning att man inte r vldigt trtt p livet frsts...

Man kan ju g hem lngs motorvgen varje natt under flera rs tid utan reflexvst och man inser att det r ju inte ett dugg farligt, men den dr 524:e gngen s kommer dyngraka Leffe med sin Volvo och p brkdelen av en sekund s blir man pltsligen en del av statistiken.

Fr visst fan vore det hemskt att f beskedet frn sjukvrden: Du har HIV!

Allt bara fr att ha ftt doppa kuken ngra hundra gnger utan kdis...
Citera
2017-02-02, 21:31
Medlem
Ghandis avatar
Citat:

Fr visst fan vore det hemskt att f beskedet frn sjukvrden: Du har HIV!

Allt bara fr att ha ftt doppa kuken ngra hundra gnger utan kdis...

har du inte sett reklamen : http://www.hividag.se/

HIV idag r inte som HIV igr....

Citat:
Sverige r behandlingen av hiv idag s effektiv att den snker virusnivn till praktiskt taget noll. Det gr att smittsamheten blir mycket lg. Drfr kan personer med hivbehandling leva ett lngt liv och till och med fda barn, utan att verfra infektionen till ngon annan.

Men kunskapen om hiv r lg. Mnga har en felaktig eller frldrad kunskap om hiv, vilket bidrar till att personer som lever med hiv diskrimineras. Det vill Folkhlsomyndigheten ndra genom att sprida kunskap om hiv idag.
Citera
2017-02-02, 22:07
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
har du inte sett reklamen : http://www.hividag.se/

HIV idag r inte som HIV igr....

Javisst... Men jag har nd svrt att se att det skulle vara VRT risken s att sga...

Visst, risken kanske inte r s enormt stor fr just HIV, risken r ju betydligt strre fr andra sexuellt verfrbara sjukdomar.

Nog fr att det r jvligt gutt att gegga runt med lilla snigel utan kdis.

Men jag r nd skeptisk till att en enda mnniska som har blivit HIV smittad av en prostituerad kommer att sga att det var vrt varenda sekund och varenda krona.
Citera
2017-02-04, 03:14
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Javisst... Men jag har nd svrt att se att det skulle vara VRT risken s att sga...

Visst, risken kanske inte r s enormt stor fr just HIV, risken r ju betydligt strre fr andra sexuellt verfrbara sjukdomar.

Nog fr att det r jvligt gutt att gegga runt med lilla snigel utan kdis.

Men jag r nd skeptisk till att en enda mnniska som har blivit HIV smittad av en prostituerad kommer att sga att det var vrt varenda sekund och varenda krona.

sen e d ju s att om man har kommit upp en en lder dr det inte spelar ngn roll, s...man ska nd d... o nu s r som sagt medicinerna s bra att viruset inte ens blir mtbart typ...
Citera
2017-02-04, 08:18
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creddie

Ja, mnga ggr i kph. Kanske 50ggr. Testat mig negativt, senast fr en mnad sedan. Enda gngen jag blivit smittad (kanske kpt sex 400-500 ggr totalt, 100ggr u.kondom), var i Kph med kondom men avsugning utan en gng frra ret. Fick gonorre, men det gick snabbt ver av penicillin. Tog det lite lugnt sen i en mnad.
Citera
2022-12-30, 20:13
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrikard21
Hur stor r risken med alles ohne om bda har frskt intyg?

Ok. Lt oss titta p riskerna. Jag sammanfattar det enligt fljande:

Blondiner = 60 procents risk att du drar p dig ngot om du kr "alles ohne"

Brunetter = 40 procents risk att du drar p dig ngot om du kr "alles ohne"

Afrikanskor = 100 procents risk.....lika bra att hoppa framfr en lastbil eller invnta ett godstg frn Malmberget p rlsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in