2017-02-02, 21:53
Medlem
MosterAugustas avatar
Visste ni att Dr Rosa har en bror som heter Konstantin? Det är den där skumme typen med halstatueringar som skymtar förbi ibland. Han har annars en mer neutral klädstil än sin syster.

https://youtu.be/HDL2kmzY6Mg
Citera
2017-02-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Visste ni att Dr Rosa har en bror som heter Konstantin? Det är den där skumme typen med halstatueringar som skymtar förbi ibland. Han har annars en mer neutral klädstil än sin syster.

https://youtu.be/HDL2kmzY6Mg

Herre gud... Verkligen en kille jag skulle vilja ge mina pengar till. Som sagt.. den bulgariska maffian är inga jag vill ska ha tillgång till mina uppgifter eller pengar.
Citera
2017-02-03, 13:37
Medlem
Onecoinofc.com FAQ: XcoinX remains closed until IPO (Q2 2018). This means no possibility to exchange onecoins to euros even according to the company for 1,5 years.

http://i.imgur.com/VjxmTdH.jpg
Citera
2017-02-03, 18:38
Medlem
Är stängningen av xcoinx och annonseringen av den kommande IPO:n början på slutet, eller bara början på nästa fas?
Senast redigerad av hmflb 2017-02-03 kl. 18:45.
Citera
2017-02-03, 20:01
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall
Bra sammanfattning av ari widell om nuvarande läge av det helt värdelösa
One Coin.
http://kusetukset.blogspot.de/2017/02/onecoin-deathwatch-continues.html?m=1

Citat:
Today on Murobbs discussion board an anonymous informer leaked a statement from the Finnish Country Manager of OneCoin - country manager with the blessing of the dictatorship of the Crypt Queen - Tommi Vuorinen. According to the source the statement was made to a closed Facebook group in Finnish.

Briefly translating the most important parts:

Citat:
"Greetings from a legal meeting in Germany!"
"For now it is forbidden to promote OneCoin in Italy, because of the acts of independent representatives there. No events to be held."
"This is not an investment and the company is not a financial company."
"DealShaker is a discount coupon. Onecoins can't be exchanged into fiat currency. Therefore any merchant should set the euro cut of the price to an amount that ensures profitability."
"Xcoinx will be reopened 2018 in the second quarter."
"OFC is not a financial instrument, but a Future Certificate that entitles you to receive shares in the company OneCoin."

This certainly puts the hyped DealShaker (aka DealShitter among ponzi antagonists) to an awkward position. Onecoins are utterly useless by the means of what comes to making transactions in the platform. In addition any merchant stupid enough to participate has to sell their products ridiculously overpriced to compensate the huge 50 % cut that goes directly to Ruja's purse. Needless to say that the merchant platform is going to be a failure, dead on arrival so to say. I don't think that it was even planned to work, but instead just play time for the scammers.

Vad ska De anslutna handlarna göra med sina Onecoins? Tydligen har inget värde alls. Fast det är ju ingen nyhet direkt.

Jag tror på "min" affärsidé att sälja Onecoins som handlare i DealShaker. Du får då 50% i riktiga pengar- 25% direkt till CleptoQueen och fyller på lagret med värdelösa Onecoins som nya desperata klappmongon kan köpa för riktiga pengar.

Win - Win i Ponzieland!

Det dröms mycket men fel på framgångståget!

/Vänliga hälsningar från hatersperrongen där vi har både pengar och förstånd i behåll.
Citera
2017-02-03, 20:40
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmflb
Är stängningen av xcoinx och annonseringen av den kommande IPO:n början på slutet, eller bara början på nästa fas?
De säger att de inte har något med finansiella marknader att göra, så det är väl ingen skillnad.

Då som nu kan man köpa en "utbildning" som man kan tanka hem gratis från Internet, för typ massor tusentals Euro.

Kanske man kan få studiestöd?
Citera
2017-02-04, 00:48
Medlem
Tydligen hade dealshackers genomgått några splittar. Därför är det så många. Äntligen kommer en valuta som förökar sig. Hurra. Och om man tappar sina coins så gör det inget då de inte har nått värde😆😆😆
Citera
2017-02-04, 01:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Tydligen hade dealshackers genomgått några splittar.
Visst är det fantastiskt, någon som sitter och bestämmer kursen som absolut ingen kan kontrollera, känner att investerarna blir lite bistra, och då säger att okej, era OneCoins är dubbelt så många...

Och att folk verkligen tror på det.

Jag skulle föreslå, alla ni som har OneCoins, kolla hur många av dessa som sysslar med finansiella papper. Såklart, de som gör det fattar ju inget, men kolla ändå. Finns det en enda som faktiskt arbetar med finansiella instrument som satsat ett enda öre i ert ponzi?

Näe.

Men lycka till. Jag är mest nyfiken på vad som kommer att hända när investerare inser att allt är en stor fake.
Citera
2017-02-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Visst är det fantastiskt, någon som sitter och bestämmer kursen som absolut ingen kan kontrollera, känner att investerarna blir lite bistra, och då säger att okej, era OneCoins är dubbelt så många...

Och att folk verkligen tror på det.

Jag skulle föreslå, alla ni som har OneCoins, kolla hur många av dessa som sysslar med finansiella papper. Såklart, de som gör det fattar ju inget, men kolla ändå. Finns det en enda som faktiskt arbetar med finansiella instrument som satsat ett enda öre i ert ponzi?

Näe.

Men lycka till. Jag är mest nyfiken på vad som kommer att hända när investerare inser att allt är en stor fake.

Suck!

Om man jobbar med Finansiella produkter så kanske man inte köper en grundkurs i Kryptovaluta?

Hur kan det vara ett Ponzi eller Scam när man har fått sin köpta utbildning levererad?

Får jag be om en allmän skärpning i denna tråd och en höjning av den intellektuella nivån?
Citera
2017-02-04, 15:54
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Suck!

Om man jobbar med Finansiella produkter så kanske man inte köper en grundkurs i Kryptovaluta?

Varför inte?

Citat:

Hur kan det vara ett Ponzi eller Scam när man har fått sin köpta utbildning levererad?

Om man tittar på hur skräpet marknadsförs - till exempel nu senast i Göteborg - ligger då fokus på utbildning i hur en kryptovaluta fungerar eller ens hur man säljer utbildningspaket?

Jag hör bara hur OC erövrar världen, hur rika vi blir och en jävla massa snömos.
Citera
2017-02-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Varför inte?

Om man tittar på hur skräpet marknadsförs - till exempel nu senast i Göteborg - ligger då fokus på utbildning i hur en kryptovaluta fungerar eller ens hur man säljer utbildningspaket?

Jag hör bara hur OC erövrar världen, hur rika vi blir och en jävla massa snömos.

Förhoppningsvis så har man redan en visst kompetens när man jobbar med ett viss sak. Hjärnkirurgen behöver antagligen inte en grundkurs i hur hjärnan fungerar. En författare behöver inte en lågstadiets grundkurs om ABC.

Om man tittar på hur bilar marknadsförs så är det genom s.k. livstilsreklam och inte en massa tekniska fakta. Vad har Zlatan med Volvo att göra?
Citera
2017-02-04, 17:07
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Förhoppningsvis så har man redan en visst kompetens när man jobbar med ett viss sak. Hjärnkirurgen behöver antagligen inte en grundkurs i hur hjärnan fungerar. En författare behöver inte en lågstadiets grundkurs om ABC.

Om man tittar på hur bilar marknadsförs så är det genom s.k. livstilsreklam och inte en massa tekniska fakta. Vad har Zlatan med Volvo att göra?

Och varför skulle någon som jobbar med finansiella produkter inte vilja veta något om kryptovalutor?

Jag gillar inte Zlatan eller Zlatanreklamen, men det framgår i alla fall tydligt vad de försöker sälja. Köper du en Volvo av en handlare får du en bil och inte t.ex. en fotboll eller en instruktionsvideo hur man talar rosengårdsskånska.

Är detta reklam för ett utbildningsföretag? Lyssna på vad Sebastian Greenwood (vart har han tagit vägen?) säger:

https://youtu.be/mxEV2nJ7I6Y

"You know and I know that the coin value is the most important part of our business. When the coin increases in value we secure our future."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in