2017-01-31, 17:16
Medlem
ursprungligens avatar
Nu finns det över 4400 handlare registrerade på Dealshaker! En pyramidal sfärformig snöbollsliknande framgång! Inget kommer att kunna stoppa detta att bli en verklig konkurrent till riktiga pengar. Riktiga pengar går ju bara att använda på miljarder ställen i världen, och detta inkluderar 4400 ställen på Dealshaker.

Jag antar att de max 20 riktiga handlare som anslutit sig och alltså inte är fejkregistreringar enbart försöker sälja sina Onecoins på plattformen. Formulan blir då: Sälj dina tokens till nästa klappmongo och ge KleptoQueen 25% av kontantdelen.

Kursen blir då hälften av dagens hittepåkurs minus 25%, men den är så uppblåst att ROI fortfarande är astronomiskt om man varit med om splittar och lyckohjulsdragningar.

Smyg sedan ut från den sfärliknande hjärntvättssekten där de bränner sig mest som sitter längst från lägerelden, medan de få som sitter i mitten runt elden har det varmt och skönt, ungefär som det är varmt och skönt för små barn att kissa i sina egna byxor, så länge det värmen nu varar.

Vi andra får stå i kylan helt på sidan och titta på. Det är bara vårt bottenlösa hat att ha vårt förnuft och våra pengar kvar som håller oss varma. Den här sfären, eller ska vi säga mentala rundgången, är mer underhållande att titta på än en trafikolycka.

När denna sfär kraschar så kommer de kriminella element som ligger bakom att starta på en ny ponziekula! Kvar i den utbrända och värdelösa Onecoinsfären kommer bara vara ett totalhavererat framgångståg fullt med stukade och lurade människor.

I Tyskland heter pyramidspel "snöbollssystem" och för er som gillar abstraktioner kan ni föreställa er snöbollen som en sfär och fundera på vad som händer med snöbollen om man eldar för mycket oinfriade förhoppningar i lägerelden i mitten på snöbollen.

Det blir kul att se den 16 feb att man inte har kunnat hantera alla dessa 4400 registreringarna utan måste skjuta upp lanseringen på obestämd tid i framtiden. Kanske det krävs en passkopia eller intyg från Notarius Publicus i Rumänien att man inte försöker sälja något illegalt på Dealshaker och att glassäsongen i de +200 länder som är anslutna till onecoinsnöbollen inte har glassäsong nu i alla fall!

Kanske Dealshakerplattformen inte passar på framgångståget? För er som gillar abstraktioner är det inte en bra idé att packa in en plattform på tåget, då det inte finns någon plattform kvar när tåget har gått, där ickelurade människor kan stå med pengarna i behåll och hata.
Citera
2017-01-31, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Suck! En del vill antagligen inte köpa piratkopior utan är ärliga människor. Hur kan något vara värdlöst om någon betalar för det? Och var finns beviset för denna "stöld"? Känns som om det är en av många lögner som ni hatare sprider.

Men ditt dumma helvete....Hur kan du påstå att ni som köper dessa stulna och kopierade pdf-filer från Onecoin är ärliga människor?

https://drive.google.com/file/d/0B4CyzrtK43UvY09KY19XeXBQMG8/view
Citera
2017-01-31, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
Suck! En del vill antagligen inte köpa piratkopior utan är ärliga människor. Hur kan något vara värdlöst om någon betalar för det? Och var finns beviset för denna "stöld"? Känns som om det är en av många lögner som ni hatare sprider.

Ett exempel: Det finns filmer på nätet som är gratis att titta på. Jag betalar ändå för ett abonnemang för att se dessa filmer via t.ex. NetFlix. Antagligen är det så att OneCoin:are är ärligare än andra människor och vill göra rätt för sig.

Ditt tragiska IQ befriade klappmongo...

Läs tråden bakåt , och där finns beviset på att Onecoins *.pdf är plagiat från ett annat pyramidföretag.

och kallar du då dessa dokument för utbildning är du en komplett jubelidiot.

Så , vad är det för utbildning man säljer som klappmongo? Dokumenten lär mig absolut ingenting , och är defintitivt inget jag ens skuklle våga nämna i ett CV....

Eftersom det inte är en utbildning man säljer , vad är det man säljer egentligen?
Citera
2017-01-31, 21:06
Medlem
Tror det är svårt att formulara sig förståeligt för en *geometri-rasist-hatare som inte förstår pyramidspel bättre än att det inte är en fyrkant.

Blir extra ledsen över sånt här när man inser att en del inte ens senare kommer känna sig blåsta eller att de blåst andra, utan känna att de iaf vågade satsa till skillnad från oss dumma "haters" som förstör.

*inte mitt ord, för de som bara läser en sida

Geometri-rasist, helt underbart.
Citera
2017-01-31, 22:23
Medlem
Treo2s avatar
Är det bara jag eller? Väntar med spänning på #Sammandragets bortförklaring på utbildningsmaterialet.
Personligen så tror jag på.
"Ni är ju helt ute och cyklar, det är tvärtom Onecoin är kopierade"

#Sammandraget. Bigcoin, fanns det? Var den oerhört intelligenta Dr Ruja involverad i detta, bevisligen, fiasko?
Känner du dig trygg med att ha din KYC i händerna på bedragare?
Citera
2017-01-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treo2
Är det bara jag eller? Väntar med spänning på #Sammandragets bortförklaring på utbildningsmaterialet.
Personligen så tror jag på.
"Ni är ju helt ute och cyklar, det är tvärtom Onecoin är kopierade"

#Sammandraget. Bigcoin, fanns det? Var den oerhört intelligenta Dr Ruja involverad i detta, bevisligen, fiasko?
Känner du dig trygg med att ha din KYC i händerna på bedragare?

Ja, fy Fan... Ha sina uppgifter hos den bulgariska maffian. Låter inte som en bra sak.
Citera
2017-02-01, 02:47
Medlem
Treo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Ja, fy Fan... Ha sina uppgifter hos den bulgariska maffian. Låter inte som en bra sak.

Det är värre än så. Dr Ruja är en duktig och mycket välavlönad målvakt.

Det verkar nu som man forserar i högt tempo för att suga ur klappmongona så mycket det går. Sagt från början var ju handel efter börsintroduktion och gav sig själv till andra kvartalet 2018. Nu verkar det nervöst i leden och man flyr till höger och vänster.
Vi som är Haters kommer få skulden för kollapsen och alla förluster
Tittar man på Toppearners så tar de 17 första ut 18.000.000USD/månad eller 216.000.000USD/år man behöver inte vara hjärnkirurg för att förstå hur det slutar.
Och det är bara längst fram vid lägerelden.

#Sammandraget ni andra och som du påstår har "tjänat" pengar på att lura andra, hur mycket pengar är det. Den ekvationen går inte ihop.

#Sammandraget du får gärna förklara en annan sak. Jag som butiksägare kan sälja en vara för 100EURO CASH. Varför ska jag välja en plattform för försäljningen där jag får 50OC (okänt värde troligtvis 0.0000001Euro) och 50Euro varav Onecoin ska ha 25Euro.
Enda gången detta är applicerbart är när du har hyllvärmare som är avskrivna. Då kan man säga att du tjänar 25euro på en värdelös produkt.

JÖSSES till och med HERREJÖSSES
Citera
2017-02-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treo2
Det är värre än så. Dr Ruja är en duktig och mycket välavlönad målvakt.

Det verkar nu som man forserar i högt tempo för att suga ur klappmongona så mycket det går. Sagt från början var ju handel efter börsintroduktion och gav sig själv till andra kvartalet 2018. Nu verkar det nervöst i leden och man flyr till höger och vänster.
Vi som är Haters kommer få skulden för kollapsen och alla förluster
Tittar man på Toppearners så tar de 17 första ut 18.000.000USD/månad eller 216.000.000USD/år man behöver inte vara hjärnkirurg för att förstå hur det slutar.
Och det är bara längst fram vid lägerelden.

#Sammandraget ni andra och som du påstår har "tjänat" pengar på att lura andra, hur mycket pengar är det. Den ekvationen går inte ihop.

#Sammandraget du får gärna förklara en annan sak. Jag som butiksägare kan sälja en vara för 100EURO CASH. Varför ska jag välja en plattform för försäljningen där jag får 50OC (okänt värde troligtvis 0.0000001Euro) och 50Euro varav Onecoin ska ha 25Euro.
Enda gången detta är applicerbart är när du har hyllvärmare som är avskrivna. Då kan man säga att du tjänar 25euro på en värdelös produkt.

JÖSSES till och med HERREJÖSSES

#Sammandraget , du får gärna också förklara hur Onecoin kunde förra året gå ut med att det är 500.000 handlare som står i startgroparna. Men att det endast är 4000/5000 som signat sig på bluffsidan dealshaker. (Riktiga siffran är snarare 40/50)

Om inte du inser att man ljugit fruktansvärt hårt från bluffföretaget Onecoin så är du en helt hjärndöd individ som inte ens klarat av grundskolan....
Citera
2017-02-01, 10:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu finns det över 4400 handlare registrerade på Dealshaker!

Lust att namnge 3 av dem, så att vi kan verifiera?
Citera
2017-02-01, 20:04
Medlem
Det är tur att grundskolan är på väg att få utökat centralt innehåll i kursplanerna teknik och Samhällskunskap

Bl.a.
* Säker och kritisk användning av nätet

OneCoin är ju ett textboksexempel som med enkelhet kan användas. Fast jag är egentligen tveksam om det är avancerat nog för högstadiet...
Citera
2017-02-02, 18:39
Medlem
Bra sammanfattning av ari widell om nuvarande läge av det helt värdelösa
One Coin.
http://kusetukset.blogspot.de/2017/02/onecoin-deathwatch-continues.html?m=1
Citera
2017-02-02, 20:58
Medlem
I'm sick and tired of Ken Labine's lies he is spreading, so I made these to answer couple of them.
You are very much free and encouraged to spread these in internet:

http://i.imgur.com/kuAglmP.png

http://i.imgur.com/MXpSqMW.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in