2017-01-30, 16:35
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
för han mörkade sina försäljningar för sin följarskara?

Fast om det som han själv säger var en impulstrejd så ser jag inte ens något konstigt i det han skriver. Framför allt inte innan han sålt. Sedan skriver han på ett sätt som tolkas som att han ligger lång vilket kanske är lite fult men om han tänkt köpa in sig igen för hela slanten dagen efter så är det ju definitivt ingenting som går att åtala för.
2017-01-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexCom
Fast om det som han själv säger var en impulstrejd så ser jag inte ens något konstigt i det han skriver. Framför allt inte innan han sålt. Sedan skriver han på ett sätt som tolkas som att han ligger lång vilket kanske är lite fult men om han tänkt köpa in sig igen för hela slanten dagen efter så är det ju definitivt ingenting som går att åtala för.

du missar detaljen om att han sålde samtidigt med JC nån dag innan vv?
2017-01-30, 20:34
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
På den tiden höll Anders Hultqvist till på Placera via användaren Torgny eller förkortningen TT.

Gissningsvis han som isf läckte vidare.

Kanske blir lite lugnare stämning framöver allt eftersom sånt här kommer ut, funkar inte skylla på media längre vilket man själv gick på 2014
2017-01-30, 20:51
Avslutad
Varför fokusera på vad Crowhater har gjort och inte gjort för över 3 år sedan? Hur är detta aktuellt idag? Om det Crowhater gjorde är ett solklart brott, hur kommer det sig att ärendet inte gick till åtal då?
2017-01-30, 22:09
Medlem
P.Gs avatar
Börsen är en handelsplats folk tjänar pengar på, inget vuxen-dagis med goda samariter. Kråkan har bara agerat efter de spelregler man kan förvänta sig.
2017-01-30, 23:58
Medlem
LexComs avatar
Citat:

Jag drog parallellen till lakarstudenterna som du refererade till. Dvs pump & dump. Nog för att Crow haussat aktien men det var inte jättetydligt i samband med hans sälj 2013.

Att han sålde på info från JC eller någon annan är en indicie som uppenbarligen inte gått att leda i bevis. Örkligt sammanträffande JA men det är bara att släppa det och gå vidare.
2017-01-31, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexCom
Jag drog parallellen till lakarstudenterna som du refererade till. Dvs pump & dump. Nog för att Crow haussat aktien men det var inte jättetydligt i samband med hans sälj 2013.

Att han sålde på info från JC eller någon annan är en indicie som uppenbarligen inte gått att leda i bevis. Örkligt sammanträffande JA men det är bara att släppa det och gå vidare.

Det blir lite löjligt att prata om P&D i crows fall tycker jag.

Avkastning på aktier är ingen mänsklig rättighet, det har varit en, för att använda en i sammanhanget uttjatad term, sektmentalitet runt bolaget. En vi vs världen mentalitet, när sådant tillåts frodas även en rad olika problematiska syndrom, toleransnivån för kritik mot "sekten" och dess intressen är ungefär 0, påpekar en individ något som kan uppfattas som kritik så är den personen "fienden", även Crow har ju varit pubertal ibland, när han bara var ett användarnamn(för 3-4 år sedan, typ) kunde man ibland missta honom för en 15 årig förbannad Tony Montana wannabe. På internet beter sig vuxna människor som barn ibland, det finns otroligt många fördelar med sociala medier och internet, men en baksida är att det är en facilitator för barnsligt, hetsigt och ointelligent flock-beteende.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-01-31 kl. 02:19.
2017-02-01, 08:32
Medlem
Spännande affär får man väl säga..

" Pressmeddelande
1 februari 2017

Fingerprint Cards breddar sin verksamhet inom biometri genom att förvärva Delta ID, en ledande leverantör av irisigenkänningsteknologi

Fingerprint Cards (Fingerprints) förvärvar det Kalifornienbaserade bolaget Delta ID, världens ledande leverantör av teknologi för irisigenkänning, för 106 MUSD (cirka 938 MSEK). Förvärvet innebär att Fingerprints breddar teknikportföljen med biometriska säkerhetslösningar baserade på det mänskliga ögat. Förvärvet är föremål för myndighetsgodkännanden och förväntas fullbordas under våren 2017."

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2017/02/01/fingerprint-cards-b-fingerprint-cards-breddar-sin-verksamhet-inom-biometri-genom-att-forvarva-delta- id-en-ledande-leverantor-av-irisigenkanningsteknologi.html
2017-02-01, 17:57
Avslutad
Rapporten är väl säkert "under förväntan" imorgon, men nyheten att FPC har fått ett bolag som sysslar med iris lär säkert rosa marknaden på längre sikt. Svårt att räkna på det just nu innan man ser större volymer av beställningar för de produkter som bolaget man förvärvade säljer.
2017-02-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Det var länge sedan crowhater kunde klassas som en vanlig privatperson.

Skulle han inte snart kunna platsa i forumet "kändisar" eller ev kanske under "konspirationsteorier"

Det skulle vara roligt att gå till botten med hela hans roll i Fing.

Jag anade ugglor i mossen runt honom redan långt, långt innan det här tog fart när han malde på med 60-70 inläggs långa trådar inne på di´s börschat med en skribent som kallade sig " ! ".

Alltid samma upplägg, alltid samma tjafsande och båda två lika ihärdiga.

Det ryktades om att " ! " var dåvarande vd eller vd närstående, eftersom diskussionerna alltid hade en karaktär av att huvudsyftet kunde vara att uppmärksamma aktien och inte att komma från till något vesäntligt i själva diskussionen undrade jag redan då vad dom hade för inbördes relation eller om det rent av var samma person som stod bakom dom kontona.

Finns det någon djupdykning i hans roll i fingerprint från start till nu?

Han var ju väldigt tidigt ute med att vara extremt säker på att det här skulle bli succe och la en ansenlig tid på att diskutera aktien när vi bara var ett fåtal intresserade ägare, dessutom i flera år för döva öron, kan han i ett tidigt skede fått insider information och haft betydligt närmre relationer än vad han get sken av?

För min del inget ont om crowhater, jag tjänade en rejäl slant delvis tack vare hans frenesi men jag är vansinnigt nyfiken på hur upplägget var i ett tidigt skede, någonting säger mig att inte alla kopplingar är helt kända.

Jag mailade Carolina Neurath som skrev boken om HQ-bank att hon skulle vända ut på Fing och skriva en bok även här, men jag fick aldrig något svar.

Är det inte just sånt här flashback är till för? Vad tror ni ska/kan vi starta en tråd under ett annat delforum och försöka gå till botten med alla personkopplingar och turer som varit? Eller finns det kanske redan som jag missat.
2017-02-02, 14:55
Medlem
Fortsatt kurs-kollaps.

Verkar triggat en o annan stopp-loss runt 50kr.

Rapporten var väl helt ok förutom om att man guidar för lägre tillväxt än tidigare mål. 20% tillväxt med marginal på 30-35% för 2017-19 är iofs inte fy skam.

Litar man på den nya målen så borde man tycka att aktien är riktigt attraktivt prissatt idag runt 50kr kan man tycka och då får man en DA på stabila 4% medan man väntar.

Tål att tänkas på.
2017-02-02, 15:53
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Skulle han inte snart kunna platsa i forumet "kändisar" eller ev kanske under "konspirationsteorier"

Det skulle vara roligt att gå till botten med hela hans roll i Fing.

Jag anade ugglor i mossen runt honom redan långt, långt innan det här tog fart när han malde på med 60-70 inläggs långa trådar inne på di´s börschat med en skribent som kallade sig " ! ".

Alltid samma upplägg, alltid samma tjafsande och båda två lika ihärdiga.

Det ryktades om att " ! " var dåvarande vd eller vd närstående, eftersom diskussionerna alltid hade en karaktär av att huvudsyftet kunde vara att uppmärksamma aktien och inte att komma från till något vesäntligt i själva diskussionen undrade jag redan då vad dom hade för inbördes relation eller om det rent av var samma person som stod bakom dom kontona.

Finns det någon djupdykning i hans roll i fingerprint från start till nu?

Han var ju väldigt tidigt ute med att vara extremt säker på att det här skulle bli succe och la en ansenlig tid på att diskutera aktien när vi bara var ett fåtal intresserade ägare, dessutom i flera år för döva öron, kan han i ett tidigt skede fått insider information och haft betydligt närmre relationer än vad han get sken av?

För min del inget ont om crowhater, jag tjänade en rejäl slant delvis tack vare hans frenesi men jag är vansinnigt nyfiken på hur upplägget var i ett tidigt skede, någonting säger mig att inte alla kopplingar är helt kända.

Jag mailade Carolina Neurath som skrev boken om HQ-bank att hon skulle vända ut på Fing och skriva en bok även här, men jag fick aldrig något svar.

Är det inte just sånt här flashback är till för? Vad tror ni ska/kan vi starta en tråd under ett annat delforum och försöka gå till botten med alla personkopplingar och turer som varit? Eller finns det kanske redan som jag missat.

Har man lagt så extremt mycket tid på ett enda bolag i +15 års tid borde man få en rätt bra inblick i bolaget, vare sig man har insiderinfo eller ej.

I övrigt verkar det där vara en riktig kuf. Sällan man har varit med om en människa som tjänat så mycket pengar och fortfarande är så fruktansvärt arg och bitter på allt och alla. Han är väl rätt duktig på teknik men begriper ingenting av hur aktiemarknaden fungerar.

Ryktades ju om att han "flyttade" innehavet från depå till ISK och realiserade en ordentlig vinst (skatt). Hoppas det skedde över 100 kr-nivån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in