Citat:
Ursprungligen postat av
sheldor4599
Det var länge sedan crowhater kunde klassas som en vanlig privatperson.
Skulle han inte snart kunna platsa i forumet "kändisar" eller ev kanske under "konspirationsteorier"
Det skulle vara roligt att gå till botten med hela hans roll i Fing.
Jag anade ugglor i mossen runt honom redan långt, långt innan det här tog fart när han malde på med 60-70 inläggs långa trådar inne på di´s börschat med en skribent som kallade sig " ! ".
Alltid samma upplägg, alltid samma tjafsande och båda två lika ihärdiga.
Det ryktades om att " ! " var dåvarande vd eller vd närstående, eftersom diskussionerna alltid hade en karaktär av att huvudsyftet kunde vara att uppmärksamma aktien och inte att komma från till något vesäntligt i själva diskussionen undrade jag redan då vad dom hade för inbördes relation eller om det rent av var samma person som stod bakom dom kontona.
Finns det någon djupdykning i hans roll i fingerprint från start till nu?
Han var ju väldigt tidigt ute med att vara extremt säker på att det här skulle bli succe och la en ansenlig tid på att diskutera aktien när vi bara var ett fåtal intresserade ägare, dessutom i flera år för döva öron, kan han i ett tidigt skede fått insider information och haft betydligt närmre relationer än vad han get sken av?
För min del inget ont om crowhater, jag tjänade en rejäl slant delvis tack vare hans frenesi men jag är vansinnigt nyfiken på hur upplägget var i ett tidigt skede, någonting säger mig att inte alla kopplingar är helt kända.
Jag mailade Carolina Neurath som skrev boken om HQ-bank att hon skulle vända ut på Fing och skriva en bok även här, men jag fick aldrig något svar.
Är det inte just sånt här flashback är till för? Vad tror ni ska/kan vi starta en tråd under ett annat delforum och försöka gå till botten med alla personkopplingar och turer som varit? Eller finns det kanske redan som jag missat.