2017-01-29, 20:06
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
frågan är om bolaget finns kvar om 1-2år

Visst det kan ju bli uppköpt såklart. Eller tror du att bolaget ska konka...?
2017-01-29, 20:10
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
http://www.bilddump.se/bilder/20170129183933-85.229.110.204.PNG

Ja man ska nog inte räkna med något kioskvältar resultat i Q1-Q2. Men det gäller ju hela branschen och inte bara FPC.
2017-01-29, 21:12
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexCom
Visst det kan ju bli uppköpt såklart. Eller tror du att bolaget ska konka...?

ska vi kalla det Fingerprinthärvan

uppköp såklart
2017-01-29, 21:29
Medlem
Vad tror folket på under en kanske 6 månadersperiod? Längre om de går bra. Unibet?
2017-01-30, 12:01
Avslutad
Det tar aldrig slut på fifflet i detta bolag.
Tragiskt att småspararna inte lämnade skeppet för länge sedan.
2017-01-30, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -THH-Wasted
Det tar aldrig slut på fifflet i detta bolag.
Tragiskt att småspararna inte lämnade skeppet för länge sedan.
Gudarna ska veta att jag är kritisk till all skit som hänt i och kring bolaget, inte minst personkulten kring Crow, men vad är fifflet? Det SvD skrev idag var inga nyheter, vare sig det om JC eller Crowhater. Den sistnämnde berättade så sent som i december om den försäljningen när han intervjuades av vafinans. Det enda jag kan se som fishy är att han lyckades sälja så kort inpå vinstvarning, men å andra sidan köpte han tillbaka med förlust och hittills har inget åtal väckts kring den snart fyra år gamla affären.
2017-01-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Gudarna ska veta att jag är kritisk till all skit som hänt i och kring bolaget, inte minst personkulten kring Crow, men vad är fifflet? Det SvD skrev idag var inga nyheter, vare sig det om JC eller Crowhater. Den sistnämnde berättade så sent som i december om den försäljningen när han intervjuades av vafinans. Det enda jag kan se som fishy är att han lyckades sälja så kort inpå vinstvarning, men å andra sidan köpte han tillbaka med förlust och hittills har inget åtal väckts kring den snart fyra år gamla affären.

för han mörkade sina försäljningar för sin följarskara?

Citat:
”Tänk nu efter innan ni säljer i vild panik”, skriver han fem dagar innan han själv dumpar hela sitt innehav.

Två dagar innan han säljer allt skriver han följande på aktieforumet, som många av Fingerprints aktieägare läser:

”Önskar att jag hade mer medel....så att jag kunde gå in i fing ännu mer. Varför satsa på andra när man har ett vinnande case... ;-)”

Den 31 juli, samma dag som han säljer den resterande delen av sitt innehav, skriver han:

”Jävla pissdag måste jag erkänna.... Just nu är det något annat som styr och inte framtida potential... Surt som fan....”

Och den 1 augusti, när han redan dumpat hela sitt innehav, ger han sken av att han är långsiktig i aktien:

”Ser ut som om det blir kräftgång idag också... Bäst att logga ut och invänta bättre tider känns det som. Finns ingen anledning att oroa sig långsiktigt. Är man kortsiktig så hade jag nog varit lite mer oroad....aktien känns inte stark precis. Men men....vi har varit med om värre saker....bara att hålla ut.”
2017-01-30, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
för han mörkade sina försäljningar för sin följarskara?
Igen, jag motsätter mig personkulten men tycker nog inte att en privatpersons kommentarer på ett forum är fiffel i bolaget.
2017-01-30, 13:23
Medlem
Citat:
Igen, jag motsätter mig personkulten men tycker nog inte att en privatpersons kommentarer på ett forum är fiffel i bolaget.

privatpersoner har blivit dömda för exakt den saken nyligen. läkarstudenterna sa en sak och gjorde en annan
2017-01-30, 14:21
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Det var länge sedan crowhater kunde klassas som en vanlig privatperson.
2017-01-30, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
privatpersoner har blivit dömda för exakt den saken nyligen. läkarstudenterna sa en sak och gjorde en annan
Men här har man ju tagit beslutet att inte gå vidare med någon utredning
2017-01-30, 15:21
Medlem
Citat:
Men här har man ju tagit beslutet att inte gå vidare med någon utredning

det var före de dömda läkarna. blir intressant om de öppnar detta igen ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in