2016-07-02, 14:18
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Så allt du tjänat på Fingerprint har du alltså nu då köpt till ett gav på 81,8?
Så hela den fina vinst du lyckats samla på dig på denne aktie kan alltså gå förlorad eller har jag fel?

Tagit ut såklart... Pratar viktning i portföljen nu.

~83kr* pga en dålig trejd.
2016-07-04, 18:06
Medlem
Nu har vi tagit oss över 85-86 kr motståndet med marginal. Är detta vändningen eller borde vi förvänta oss en rekyl efter flera dagar av uppgång? Vad säger den tekniska analysen om läget just nu? Intressant också att aktien steg med drygt 4 % samtidigt som börsen tappade..
2016-07-04, 19:11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lollo720
Nu har vi tagit oss över 85-86 kr motståndet med marginal. Är detta vändningen eller borde vi förvänta oss en rekyl efter flera dagar av uppgång? Vad säger den tekniska analysen om läget just nu? Intressant också att aktien steg med drygt 4 % samtidigt som börsen tappade..
Detta är VÄNDNINGEN! Hallejulah!!!
2016-07-04, 21:26
Medlem
Det är vändningen innan vändningen.

Nästan alltid bra köpläge innan rapport stegringen börjar.
2016-07-05, 14:09
Medlem
Fingerprint visar styrka, riktigt glad att jag kom in på <80.
2016-07-06, 16:03
Medlem
Kakuzus avatar
Citat:

Detta är mina nivåer:

86,90kr = Bear Signal

90,5kr = Bull signal

Veckotrenden = Bull

Månads/kvartaltrenden = Bear

Volym-action i veckan = Falsk bull

Det är vad min TA säger. Använd den hur du vill
2016-07-06, 17:48
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakuzu
Detta är mina nivåer:

86,90kr = Bear Signal

90,5kr = Bull signal

Veckotrenden = Bull

Månads/kvartaltrenden = Bear

Volym-action i veckan = Falsk bull

Det är vad min TA säger. Använd den hur du vill
Ja precis, var försiktig med den grafen. Tyvärr anledningen till varför jag ska gå ur igen, kom inte ned som jag trodde/hoppades på i början av Maj...
2016-07-06, 17:52
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Ja precis, var försiktig med den grafen. Tyvärr anledningen till varför jag ska gå ur igen, kom inte ned som jag trodde/hoppades på i början av Maj...
Hur länge väntar du innan sälj? Vad ska man leta efter för signal innan bear-mode aktiveras?
2016-07-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89

Menar du att aktien måste nå 70 kr nivån innan den kan börja vända upp ordentligt? Vad tyder på att FING inte redan testat lägsta nivån runt 74 kr?
2016-07-06, 18:50
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Menar du att aktien måste nå 70 kr nivån innan den kan börja vända upp ordentligt? Vad tyder på att FING inte redan testat lägsta nivån runt 74 kr?
Jag kan ha fel så följ er själva.

Men börsen är nog inte klar på nedsidan och månadsgrafen(på lång sikt) har gett säljsignal i fingret.

Jag tar därför ingen risk med den fina vinst jag plockat i år medan allt annat rasat...
2016-07-06, 19:10
Medlem
Kakuzus avatar
Citat:

Nej inte nödvändigtvis, men ser vi en breakdown av 74kr-nivån är chanserna höga att vi ser 70kr.

Ja, den har testat 74kr och där har vi en stödnivå nu. Ingen person i världen vet om den kommer testa den nivån igen.

TA är ingen spåkula. Allt TA gör är att visa hur man ska reagera till olika nivåer och vad trenden är. Sen får du själv ta kalkylerade risker efter omständigheterna
2016-07-06, 22:44
Medlem
FING är sjukt svårbedömd just nu...jag skulle nog inte gå in tungt just nu, det såg ut att kunna bli ett tungt fall idag på blodröd börs, men på nåt vis lyckades trenden vända iom en massa spekulationer kring Assa abloy...tror inte kurs över 90 spänn är något stabilt...börsen känns skakig och det blir nog en vända neråt innan vi närmar oss 100:-.

Tror jag. Men som sagt, sjukt knepigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in