2017-02-02, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Han är ju förfan ingen ytter även om det är till höger han lirade förra säsongen. Nu kunde ni utnyttja honom bra iallafall.

I min värld är det ett enormt resursslöseri att inte ställa upp med 3 centrala mittfältare när man har Eikrem, Christiansen, Adu, Lewicki och Rakip (snackar då främst om förra året) till sitt förfogande.

Han är väl för fan det han spelar?

Om han spelar ytter en hel säsong så är han väl fan en ytter? Att han dessutom gör det med 15 målgivande passningar, 5 mer än näst bästa, säger väl även att han är Allsvenskans bästa Yttermittfältare.

Leka med siffror i uppställningar kan aik få göra, MFF har tagit 4 guld på 7 år med 4-4-2 så att andra ska kommentera om resursslöseri blir bara komiskt. Man vann ganska överlägset, speciellt sett till inbördes möten på toppen och helt klart en bidragande faktor är hur man kunnat rotera mittfältet vid skador/avstängningar. Tänker Berget/Yotun/Svanberg/Safari.
Senast redigerad av PalmiNio 2017-02-02 kl. 00:35.
Citera
2017-02-02, 00:34
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Lite bitterhet kan anas hos Peking, men summan verkar högre än vad som tidigare rapporterats?

http://www.fotbolldirekt.se/2017/02/01/pa-fd-norrkopingsbasen-om-aik-kuppen-vi-bjod-plus-10-miljoner/

Många trodde det skulle bli hemkomst till IFK Norrköping. Men i går presenterades Kristoffer Olsson av AIK. Norrköpings ordförande Peter Hunt säger att man inte var beredda att gå så långt som AIK:
– Totalt sett blir det här en väldigt dyr affär för AIK, säger Hunt till FotbollDirekt.se

....
Ett åttasiffrigt belopp?

– Plus 10 miljoner. Då har vi inte heller räknat in vidareförsäljningar och inte heller lönesats. Så totalt sett blir det för AIK en väldigt dyr affär. Men det är deras beslut, och det lägger inte jag mig i.

Över 10 miljoner + en "väldigt kraftig" vidareförsäljningsklausul alltså? Fy satan. Dels trodde jag inte att Peking var villiga att hosta upp så mycket pengar, dels kan man ju undra hur mycket AIK egentligen lagt ut för Olsson, inte minst med kontrakt och sign on inräknat. Tvivlar på att han kommer visa sig vara värd pengarna.

Men men, det här gör ju onekligen ryktet om att Peking rycker i Hamad mer rimligt, om man sitter med den typen av plånbok till transfers. Tyckte Hamad lät för dyr tidigare.
Citera
2017-02-02, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Hur kommer ni att ställa upp under MP? Kan fortfarande inte förstå varför ni tidigare bara lirat med 2 centrala mittfältare när ni knappt haft några vettiga yttrar.
Vi har inte spelat någon klassisk 4-4-2 med kantslickande yttrar på många år och lär inte göra det i år heller. När det gäller MFFs 4-4-2 passar tränarklyschan "lek med siffror" rätt bra.
Citera
2017-02-02, 09:17
Medlem
Istok91s avatar
Hamad kommer inte att gå till Malmö. Vad tror vi, lockar Björn hit honom eller går han till Peking?
Citera
2017-02-02, 09:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Hamad kommer inte att gå till Malmö. Vad tror vi, lockar Björn hit honom eller går han till Peking?

Linslusen Max Wiman på Sydsvenskan uppgav sig vara säker på att Hamad kommer ansluta sig till MFF så sent som igår.
Citera
2017-02-02, 09:26
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Linslusen Max Wiman på Sydsvenskan uppgav sig vara säker på att Hamad kommer ansluta sig till MFF så sent som igår.
Det kom nya uppgifter.
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/exklusivt-hamad-jag-atervander-inte-till-mff/
Citera
2017-02-02, 09:32
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den tweeten är "mystiskt nog" borttagen.
Citera
2017-02-02, 09:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Varför blir det inte Malmö?
- Malmö FF har gjort mig till den jag är och det är jag tacksam för. Men just nu finns det inte något av intresse att ta ställning till. Mer än så vill jag inte kommentera.

Begär Hamad för mycket eller är MFF inte intresserade?

Har Danne något ännu intressantare i bakfickan eller stannar norrbaggarna?
Citera
2017-02-02, 09:56
Medlem
Lurigfaxs avatar
Är förvånad att inte Hamad kommit tillbaks till Allsvenskan tidigare. Fullständigt meningslös sejour i Tyskland, det stod väl klart rätt tidigt att han inte hade i Bundesliga att göra, och inte i Belgien heller.

För höga tankar om sig själv? Artikel nedan från 2014 (!)...

http://fotbolltransfers.com/site/news/47619
Citera
2017-02-02, 10:15
Medlem
Tråkigt om Hamad går till en konkurrent, inte minst för han egen status i MFF. Han har stora chanser att bli en riktig galjonsfigur i klubben 2018 när Rosenberg slutar men går han till Peking så blir han en legoknekt i mängden. Ingen bitterhet från min sida dock, han kan ju inte anpassa hela sin karriär efter en klubb som inte vill ha honom.
Citera
2017-02-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Är förvånad att inte Hamad kommit tillbaks till Allsvenskan tidigare. Fullständigt meningslös sejour i Tyskland, det stod väl klart rätt tidigt att han inte hade i Bundesliga att göra, och inte i Belgien heller.

För höga tankar om sig själv? Artikel nedan från 2014 (!)...

http://fotbolltransfers.com/site/news/47619
I Belgien fick han spela fram till han drog korsbandet eller vad det nu var. Hårt att säga att han inte hade där att göra.
Citera
2017-02-02, 10:18
Medlem
mishimas avatar
Jag tror Hamad är väldigt sugen på spela lite i Dalkurd, ett kortare sejour innan han drar iväg igen.

Jag tror det också är den enda svenska klubben som går med på ett väldigt kort kontrakt. Norrköping, Malmö, AIK osv. vill nog skriva minst tvåårskontrakt, helst tre.
Senast redigerad av mishima 2017-02-02 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in