2017-02-01, 23:53
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Rosenberg spelade knappt någonting under 18 månader innan han återvände till MFF, hur skulle du betygssätta hans första säsong efter återkomsten?
Som klart sämre än i Werder Bremen under sina fem år där. Han var också riktigt bra i Spanien. Vad sunklag i England sysslar med har jag aldrig förstått. Lika lite som jag aldrig fattade varför han inte var gjuten i landslaget under de åren.

Hamad har knappt ens varit på bänken under sin utlandstid. Du jämför två väldigt olika utlandskarriärer med små drömande skånska ögon. Hamad är dessutom från Örebro/Forward.
Citera
2017-02-01, 23:54
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
För att inte tala om Molins.

Kan man jämföra Hamad med Mackan och Gische? Inte enligt mig de sistnämnda är bättre. Vad har Hamad gjort sedan han lämnade MFF?
Citera
2017-02-01, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jo
Tror jag inte om det att vila sig i form inte är en lögn.

Tänket du anför är givetvis klokt, men jag tvivlar på att Hamad accepterar/förväntar sig annat än en regelbunden startplats. Om han nu inte får det är vad jag undrar om. Är han då en förstärkning eller en försvagning? Killen blockar de yngre talangerna.

Konstigt hur snabbt folk glömmer hur bra Hamad var i AS.

2 guld, det sista som kapten dessutom och som helt klart bästa yttern i AS.

Som sagt, många utgående kontrakt där det viktiga är Rosenberg. Malmö behöver en bra kapten och gärna som vet vad det betyder.

Hamad/Molins/Rosenberg har axlat det under guldår så Hamad kan bära igen.

Sen, skolas om till back kanske? Naturligt steg.
Citera
2017-02-01, 23:59
Medlem
Istok91s avatar
Hamad till Peking?
Citera
2017-02-01, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan man jämföra Hamad med Mackan och Gische? Inte enligt mig de sistnämnda är bättre. Vad har Hamad gjort sedan han lämnade MFF?

Vad gjorde Gische när han lämnade MFF 2013?
Citera
2017-02-02, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Hamad till Peking?

Såg det nu, vad fan händer här?
Citera
2017-02-02, 00:02
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Såg det nu, vad fan händer här?
Ingen aning, spännande vecka.
Citera
2017-02-02, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jo
Tror jag inte om det att vila sig i form inte är en lögn.

Tänket du anför är givetvis klokt, men jag tvivlar på att Hamad accepterar/förväntar sig annat än en regelbunden startplats. Om han nu inte får det är vad jag undrar om. Är han då en förstärkning eller en försvagning? Killen blockar de yngre talangerna.
Det blir fel att tänka startelvan som något hugget i sten. Även om Hamad initialt inte tar en plats i startelvan så blir han som sämst förste reserv till de fem offensiva platserna i startelvan. Med normalt slitage, skador, lite rotation och avstängningar blir det lätt en startplats i majoriteten av matcherna för Hamad och gott om speltid för nummer två, tre, fyra och fem.

Förutsättningarna att uppnå våra mål är större med Hamad i truppen så det är givetvis en förstärkning. Sana och Yotun är större problem för talangernas speltid.
Citera
2017-02-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det blir fel att tänka startelvan som något hugget i sten. Även om Hamad initialt inte tar en plats i startelvan så blir han som sämst förste reserv till de fem offensiva platserna i startelvan. Med normalt slitage, skador, lite rotation och avstängningar blir det lätt en startplats i majoriteten av matcherna för Hamad och gott om speltid för nummer två, tre, fyra och fem.

Förutsättningarna att uppnå våra mål är större med Hamad i truppen så det är givetvis en förstärkning. Sana och Yotun är större problem för talangernas speltid.
Hur kommer ni att ställa upp under MP? Kan fortfarande inte förstå varför ni tidigare bara lirat med 2 centrala mittfältare när ni knappt haft några vettiga yttrar.
Citera
2017-02-02, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Hur kommer ni att ställa upp under MP? Kan fortfarande inte förstå varför ni tidigare bara lirat med 2 centrala mittfältare när ni knappt haft några vettiga yttrar.

? Eikrem = knappt en vettig ytter?

Eller du menar att inget allsvenskt lag har vettiga yttrar? För ingen är väl mer vettig än Eikrem?
Citera
2017-02-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag ser honom som innermitt för han är för långsam som yttermitt.
Eikrem var ju fenomenal på kanten förra året och Hamad var det under flera år förra gången han var här. Menar du att Eikrem är mycket snabbare än Hamad och att Hamad blivit väldigt mycket långsammare under tiden i Tyskland?
Citera
2017-02-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
? Eikrem = knappt en vettig ytter?

Eller du menar att inget allsvenskt lag har vettiga yttrar? För ingen är väl mer vettig än Eikrem?
Han är ju förfan ingen ytter även om det är till höger han lirade förra säsongen. Nu kunde ni utnyttja honom bra iallafall.

I min värld är det ett enormt resursslöseri att inte ställa upp med 3 centrala mittfältare när man har Eikrem, Christiansen, Adu, Lewicki och Rakip (snackar då främst om förra året) till sitt förfogande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in