2017-02-04, 18:14
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Ambitionen är såklart att alltid vinna Allsvenskan
Den där meningen har väl ändå AIK varumärkesskyddat?
Citera
2017-02-04, 18:25
Bannlyst
Citat:
Jiloan Hamad klar för Bajen.
Han genomgick läkarundersökningen på Sabbatsbergs sjukhus under fredagen – och kommer att presenteras officiellt i nästa vecka.

http://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2017/02/hamad-klar-for-hammarby/

Vet inte om man vågar ropa hej än. För några dagar sedan var Hamad klar för MFF enligt Max Wiman på Sydsvenskan.
Citera
2017-02-04, 18:41
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vi har värvat bra hittills. Paulsen är stabil, något långsam.

Gershon är klass. Folk kommer bli förvånade.

Hamad 50/50. Kan ju bli grymt bra om han är skadefri och kommer upp i nivå. Däremot är det inte utan anledning som han vänder hem igen.

Ge mig en till central mittfältare och kanske en försvarare (helst VB) så ser det ganska intressant ut. Dansken har fått betydligt bättre förutsättningar än i sin förra klubb så nu är det bara att köra.
Wernersson får man ju hoppas på. Vi måste bli bättre på att värva up'n'coming-spelare. Hitintills har vi mest värvat någorlunda etablerat och gammalt.
Citera
2017-02-04, 19:05
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ge mig en till central mittfältare och kanske en försvarare (helst VB) så ser det ganska intressant ut. Dansken har fått betydligt bättre förutsättningar än i sin förra klubb så nu är det bara att köra.

Ja, en back är högst nödvändigt. Det har ju talats om Wernersson och det hade givetvis varit bra. Sedan så vet jag inte om om det är en central mittfältare som vi i första hand behöver, Gershon kommer väl spela centralt och sedan har vi Kennedy på mitten. Jag tror istället att det är offensiven vi måste förstärka, Romulo är ojämn och Dibba har inte riktigt kommit igång än men det gör han förhoppningsvis i år. En vass forward ser jag gärna, med andra ord.
Citera
2017-02-04, 19:31
Avslutad
Citat:
Vi har värvat bra hittills. Paulsen är stabil, något långsam.

Gershon är klass. Folk kommer bli förvånade.

Hamad 50/50. Kan ju bli grymt bra om han är skadefri och kommer upp i nivå. Däremot är det inte utan anledning som han vänder hem igen.

Är inte så orolig över Hamad.
Skadebenägenheten är överdriven *tar i trä* och han har tränat fotboll på hög nivå i över ett års tid sedan skadan. Leveransmässigt så har många Bajare Kahlili färskit i minnet, men det är en orättvis jämförelse då Hamad har bevisat mer och har högre kvaliteter.

Gershon Koffie är väldigt intressant men ingen har ännu sett honom ordentligt. Han var lovande i det inhopp han fick senast men det är på tisdag som vi lär få se vad han kan tänkas gå för. Närmare succé än flopp men kan hamna var som helst däremellan.

Kan Hamad bara bli klar på officiella också så har Bajen gått från att vara inblandade i bottenstriden till att vara ett lag för mitten eller strax där över. Osäker på om det verkligen blir några fler "riktiga" värvningar efter det.
Citera
2017-02-04, 19:45
Avslutad
Får man till en eller 2 bra kvalitetsvärvningar på anfallssidan så skulle jag nog säga att MFF kommer få det riktigt svårt att försvara guldet. Blomberg kan spela Wing Back. Tror Goitom kommer in om man skulle gissa något realistiskt. Har ju Ryktas om Marcus Antonsson. Tänk om både han och Henok kom in. Skulle nog vara den bästa 11an AIK haft på väldigt länge isåfall.
Linnér
Sauli,Pertan,Nisse
Blomberg,Thern,Olsson,Ishizaki,Sundgren
Goitom Antonsson
Senast redigerad av ville91 2017-02-04 kl. 19:47.
Citera
2017-02-04, 19:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skadad så han har inte spelat än i år.

Vi behöver dock ett bättre alternativ till Rosenberg.

Han gjorde ett inhopp andra halvlek idag ca 20-25 min. och han var riktigt pigg. Vad tror du om Kujovic han har svårt att få speltid.
Citera
2017-02-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
För några dagar sedan var Hamad klar för MFF enligt Max Wiman på Sydsvenskan.
Vad han tror är det motsatta från hur det förhåller sig egentligen.
Citera
2017-02-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Får man till en eller 2 bra kvalitetsvärvningar på anfallssidan så skulle jag nog säga att MFF kommer få det riktigt svårt att försvara guldet. Blomberg kan spela Wing Back. Tror Goitom kommer in om man skulle gissa något realistiskt. Har ju Ryktas om Marcus Antonsson. Tänk om både han och Henok kom in. Skulle nog vara den bästa 11an AIK haft på väldigt länge isåfall.
Linnér
Sauli,Pertan,Nisse
Blomberg,Thern,Olsson,Ishizaki,Sundgren
Goitom Antonsson

Får vi in Goitom vill jag se Eero the hero intill honom. Antonsson och Goitom är för lika i sin spelstil. Med Henok och Eero the hero har försvararna två alternativ att slå långbollar på - ett mer tekniskt i Goitom och ett mer starkt i luften i Markkanen. Antonsson är precis som Goitom mer skicklig med fötterna än huvudet och är lite same, same.
Citera
2017-02-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, alltså, det där att det ska presenteras på handelsdagar låter ju helt bakvänt, börsbolag brukar ju presentera stora nyheter innan, eller efter stängning. Kanske inte så ofta under helgen, men det beror ju på arbetstider.

Nu är det sport det handlar om. Bara tramsigt att ta hänsyn till den stentråkiga börsmarknaden som ändå ingen vettig människa mer än en liten obetydlig klick bryr sig om.
Citera
2017-02-04, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Får vi in Goitom vill jag se Eero the hero intill honom. Antonsson och Goitom är för lika i sin spelstil. Med Henok och Eero the hero har försvararna två alternativ att slå långbollar på - ett mer tekniskt i Goitom och ett mer starkt i luften i Markkanen. Antonsson är precis som Goitom mer skicklig med fötterna än huvudet och är lite same, same.
Antonsson och Goitom lika i sin Spelstil?? Antonsson är en spelare som sin bästa egenskap att gå i djupled och Goitom vill vara med under speluppbyggnaden . AIK ska ej spela fotboll med långbollar lika mycket nu än vad Alm ville
Senast redigerad av ville91 2017-02-04 kl. 20:57.
Citera
2017-02-04, 20:53
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Så Hamad har blivit erbjuden till en rad olika klubbar i allsvenskan i hopp om att det ska bli ett budkrig men ingen verka vara intresserad förutom Bajen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in