2017-03-31, 08:33
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Missat att vi sålt fler spelare än Olunga? Förra året eget kapital på 53m om jag inte minns fel. Där är alltså försäljningen av Olunga inte medräknad. Olsson betalade vi bara sign on för dessutom. Beijmo 3m verkar det som.

Denna Silly har vi tjänat mer än vi gjort av med än så länge. Får se vad Kujovic kostar (kan ju vara lån också) om han kommer, vilket skulle vara trevligt.

Men vi har alltså många miljoner kvar och satsar verkligen inte allt på ett kort.

Tja, ni har haft någon liknande försäljning tidigare år men Olunga-affären är ju såklart en gigantiskt affär som har stor betydelse för hur ni spenderar under detta transferfönster, trots att affären inte visats i 2016 års rapport. 53 mkr i eget kapital, visst, men ni hade relativt låga intäkter 2015 och gjorde dessutom minusresultat samma år. Publikintäkter minskar, kostnader ökar (fr. årsrapporten).

Ni står såklart inte på ruinens brand (även om jag önskade att så var fallet) men nog är det ingen långsiktig värvningsstrategi ni ägnar er åt? Varken Isaksson, Källström eller Olsson kommer genrerera framtida avkastning s.a.s, att ni endast betalade sign-on för Olsson är bra men ni har samtidigt höga lönekostnader i Källström (+ sign on för honom?). Vad gäller Beijmo så hörde jag en siffra på 4 mkr vilket är galet mycket för en oprövad 19-årig högerback, men han är åtminstone en långsiktig värvning och en bra sådan

Min poäng är att satsningen bör kräva sportsliga framgånger på ganska kort sikt, såvida inte någon av era nya afrikaner går till Dubai för 80 mkr i sommar och Bosse återigen kan casha in.
Citera
2017-03-31, 09:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Min poäng är att satsningen bör kräva sportsliga framgånger på ganska kort sikt, såvida inte någon av era nya afrikaner går till Dubai för 80 mkr i sommar och Bosse återigen kan casha in.

Jag tror faktiskt BoA ser just det du skriver ovan i Badji.
Citera
2017-03-31, 09:26
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag tror faktiskt BoA ser just det du skriver ovan i Badji.
Visst kan man hoppas men det är knappast realistiskt att tro att varje gång Asien skall betala överpris för en afrikansk forward kommer de välja att plocka den från DIF. Fast visst om alla tidigare exporter levererar bra därborta så ökar chansen. Men Olunga har inte gjort så mycket annat än att skada sig vad jag har hört.
Citera
2017-03-31, 10:28
Medlem
Salorms avatar
Hoppet är det sista som lämnar en.. http://matchdax.se/allsvenskan/uppgifter-kujovic-klar-foer-djurgarden

Vad nu matchdax är för en jävla sida? Men sen står det om en till.. Får vi in Kujo och en till?
Citera
2017-03-31, 10:47
Medlem
Shuyins avatar
Jäkligt surt att Bejimo gick till Dif. Tycker han skulle passat bra in i AIK. Får de in Kujovic har de ju någon som kan göra mål också, men jäklar vilken vilda västern silly.

Jag hoppas fortfarande på Nabbe till AIK men hur realistiskt är det? Kanske till sommaren snarare.
Citera
2017-03-31, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jäkligt surt att Bejimo gick till Dif. Tycker han skulle passat bra in i AIK. Får de in Kujovic har de ju någon som kan göra mål också, men jäklar vilken vilda västern silly.

Jag hoppas fortfarande på Nabbe till AIK men hur realistiskt är det? Kanske till sommaren snarare.
Svanemar såg nebojsa på Arlanda... Troligaste är att han väntade på att Hamburg planet landade
Citera
2017-03-31, 11:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Svanemar såg nebojsa på Arlanda... Troligaste är att han väntade på att Hamburg planet landade

Kommer Weström hem nu? Gett upp på Hrgota?
Citera
2017-03-31, 12:13
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Tja, ni har haft någon liknande försäljning tidigare år men Olunga-affären är ju såklart en gigantiskt affär som har stor betydelse för hur ni spenderar under detta transferfönster, trots att affären inte visats i 2016 års rapport. 53 mkr i eget kapital, visst, men ni hade relativt låga intäkter 2015 och gjorde dessutom minusresultat samma år. Publikintäkter minskar, kostnader ökar (fr. årsrapporten).

Ni står såklart inte på ruinens brand (även om jag önskade att så var fallet) men nog är det ingen långsiktig värvningsstrategi ni ägnar er åt? Varken Isaksson, Källström eller Olsson kommer genrerera framtida avkastning s.a.s, att ni endast betalade sign-on för Olsson är bra men ni har samtidigt höga lönekostnader i Källström (+ sign on för honom?). Vad gäller Beijmo så hörde jag en siffra på 4 mkr vilket är galet mycket för en oprövad 19-årig högerback, men han är åtminstone en långsiktig värvning och en bra sådan

Bosse har sålt spelare för runt 150m senaste åren. Visst är Olunga den största men långt ifrån bara den vi lutar oss på.

Isaksson har redan spelat ett halvår och kan säkert stå några säsonger till. Visst Källatröm (82a) och Olsson(83a) är 34år men det är två spelare. Självklart kommer inte de hålla toppklass 10år till och just de värvningarna är för kort sikt. Att vi ska försöka vara ett topplag i år. Skulle det hända kan det förhoppningsvis locka fler spelare av hög klass.

Beijmo blev dyrare än Bosse tänkt tror jag pga. att mff var intresserade också så bp såg chansen att få mer pengar.

Tycker det är klockrent värvat av Bosse. Tråkigt att Bristol beter sig skit ang. Engvall för det hade varit en bra värvning. Får se idag om det blir någon Kujovic eller annan då.

Det är hur som helst långt ifrån ett dåligt fönster av oss ekonomiskt. Bosse och Henrik har fått ordning på ekonomin och den är fortfarande stabil.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hoppet är det sista som lämnar en.. http://matchdax.se/allsvenskan/uppgifter-kujovic-klar-foer-djurgarden

Vad nu matchdax är för en jävla sida? Men sen står det om en till.. Får vi in Kujo och en till?
Skulle inte lita en sekund på den där sidan.
Citera
2017-03-31, 12:25
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Svanemar är ett jävla troll som fantiserar ihop grejer varje silly.

AIK lär inte ta in någon mer innan sommaren.

Vilken jävla Silly djurgården gör förövrigt, kul för Allsvenskan och bra att det blir lite konkurrens i Stockholm.
Citera
2017-03-31, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Svanemar är ett jävla troll som fantiserar ihop grejer varje silly.

AIK lär inte ta in någon mer innan sommaren.

Vilken jävla Silly djurgården gör förövrigt, kul för Allsvenskan och bra att det blir lite konkurrens i Stockholm.
Svanemar är inget troll.. Jo om man bedriver ålderdomshem så är Isak, källström och Olsson bra värvningar
Citera
2017-03-31, 12:42
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Svanemar är inget troll.. Jo om man bedriver ålderdomshem så är Isak, källström och Olsson bra värvningar
Svanemar är en jävla tönt som borde hålla sig till sitt älskade Napoli, han har 0 trovärdighet.

Djurgården har förbättrat sitt lag på ett jävligt fint sätt, kortsiktigt kanske men Blottar-Bosse har gjort det bra och ökat intresset för dif på ett skickligt sätt. Säger man annat så ljuger man precis som Svanemar .
Citera
2017-03-31, 12:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Du är medveten om att ni har högre snittålder än vårt lag din lågpanna? Avd. kasta sten i glashus~

http://fotbolltransfers.com/site/league/3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in