2017-02-02, 07:34
Medlem
Swedbank visar återigen att man är Sveriges sämsta bank.

Tror folk verkligen att man inte kommer få betala tillbaka?

"Det här är väldigt tydligt reglerat i villkoren med våra kunder. Tar man ut pengar som man inte har så måste man betala tillbaka", säger , presskontakt på Swedbank.
Citera
2017-02-02, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Vi är upprörda då idioter som ni drar samhället i smutsen. Att folk inte kan föra sig som normalt folk, och kostar oss andra stora summor pengar helt i onödan.

Det är helt fritt att starta en egen bank om du nu har en solklar affärside, kompis. Eller varför inte köpa aktier i en av dessa storbanker så går du ta del av vinsten. För något pensionsspar antar jag att du inte har...

Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
De flesta är inte så illa ihopsatta att de stjäl pengar från banken och ser det som någon seger. Förmåga att skilja rätt från fel, konsekvenstänk - kärt barn har många namn - men ytterst handlar det om att man inte är så pantad att man orsakar en massa problem för sig själv. Förstår du det? Stjäl du pengarna från banken är det i slutändan du som drabbas av det.

Oj, vad aggressivt det här blev, jag funderade bara på hur ni resonerade.

Självklart förstår jag att risken är stor att dom åker på att återbetala beloppen men varför är ni så nitiska i era önskningar att så ska ske och att dom åker dit?

I ena vågskålen har vi en bank som gör runt 20.000.000.000:- i vinst/år, med en ledning som inte drar sig för att på alla sätt sko sig medans vi kunder betalar kalaset med ständigt höjda avgifter och får inte ens sparränta på insatt medel.

Jag undrade bara var Karl-Bertil Johnsson /Robin Hood lojaliteten tog vägen och vad är som driver er till att sitta och hoppas att någon utrangerad krake som fått med sig någon tusenlapp extra promt ska åka dit för det.

Själv har jag inte ens tagit ställning så det snacket kan ni tagga ner med.
Citera
2017-02-02, 07:38
Medlem
warp10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBG99
Swedbank visar återigen att man är Sveriges sämsta bank.

Tror folk verkligen att man inte kommer få betala tillbaka?

"Det här är väldigt tydligt reglerat i villkoren med våra kunder. Tar man ut pengar som man inte har så måste man betala tillbaka", säger , presskontakt på Swedbank.

Det kommer bli kul för dom som tagit ut 30k+ och sen ska betala tillbaka detta någon gång, finns ingen myndighet som inte sätter in pengar på ett konto så när peng kommer in, används detta direkt för skulden =)
blir roligt för många nästa månad när bidrag kommer in och minuset bli lite mindre xD
Citera
2017-02-02, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Konstigt att alla som begår bedrägeri och hänvisar till stöld antagligen aldrig skulle få för sig att göra uttag+anmäla stulet (och tro att det skulle fungera) när dom har pengar på kontot (efter löning/CSN/bidrag)... Men ikväll, när 10 000 tals gör samma bedrägerier runt om i landet pch det är känt att många gör det, så är det en lysande idee?

Det är ju inte som att systemfelet är ju behövs för det bedrägeriet, det tar ju bara bort taket om man är fattiglapp.

Det är ju grejen, om alla säger att de blev rånade så är det lika rimligt att en stor rånarliga åkte omkring och rånade folk på deras kort som att alla dessa människor sprang till bankomaterna och tog ut pengar. Fast du kollar väl ut istället för att gå in på SMHI för att ta reda på vädret för dagen.
Citera
2017-02-02, 07:55
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Är det verkligen berettigat att dra ut alla tillgängliga poliser på sånt här?

Hade Swedbank inte kunnat stänga ner systemet under kvällen/natten bara och hävdat "tekniska problem"?

Är tillgängligheten aka babbar som fular sig och skapar kaos ett bättre val? Eller är det ful-dumma svenne-banken som inte insåg att detta skulle ske? (Vilket inte skulle förvåna)

Eller är det verklugen så jävla dålig "beredskap" vid sånt här att man inte har koll?
Citera
2017-02-02, 07:55
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Det är ju grejen, om alla säger att de blev rånade så är det lika rimligt att en stor rånarliga åkte omkring och rånade folk på deras kort som att alla dessa människor sprang till bankomaterna och tog ut pengar. Fast du kollar väl ut istället för att gå in på SMHI för att ta reda på vädret för dagen.
Dom flesta bankomater har väl kameror idag? De flesta har använt sitt kort innan, då kan dom kolla bilderna från dom uttagen och jämföra med de under "rånet". Ska dom då säga att rånarna stal ansiktet också?
Citera
2017-02-02, 07:58
Medlem
Terjads avatar
Samtliga kommer givetvis att bli reggade hos kronofogden.
Dock så handlar ju detta om Malmö och därav förmodligen lowlifes som jobbar svart eller lever på staten. Finns många respektabla individer där givetvis men dessa skulle nog tänka två ggr innan de ger sig på detta projekt.
Swedbank kommer nog aldrig att se majoriteten av de där pengarna igen. Frågan är hur samhället kan straffa individerna som förmodligen redan befinner sig i botten
Fängelse? Kan detta leda till fängelse eller blir det enbart skuld?
Citera
2017-02-02, 08:03
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Är det verkligen berettigat att dra ut alla tillgängliga poliser på sånt här?

Hade Swedbank inte kunnat stänga ner systemet under kvällen/natten bara och hävdat "tekniska problem"?

Är tillgängligheten aka babbar som fular sig och skapar kaos ett bättre val? Eller är det ful-dumma svenne-banken som inte insåg att detta skulle ske? (Vilket inte skulle förvåna)

Eller är det verklugen så jävla dålig "beredskap" vid sånt här att man inte har koll?
Problemet var väl att man blev orolig för eventuell vandalism, upplopp ect och därför skickade ut polisen? ...när orcher samlas i stora klungor i hopp om att stjäla/förskingra/bedra eller råna så brukar det inte direkt gå lugnt till.
Citera
2017-02-02, 08:06
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Nej men vidga ditt jävla perspektiv. Om det är en rånarliga så lär de vara maskerade. Jag var maskerad t.ex. och det går ej att se att det var jag.
Men nu handlade det inte om några jävla rånare utan folk med egna kort. I de fall det inte är ett polisanmält rån innan kortet började användas så är det ett solklart fall, alla anmäler ett personrån så fort dom blivit rånade.

Du behöver inte vidga något jävla perspektiv, du verkar stendum, riktigt genomkorkad, dessutom är du med största sannolikhet bara en snorunge.
Citera
2017-02-02, 08:07
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies

Händelsen ger en tankeställare om vad som kan hända vid en faktiskt katastrof i landet. Tror fan att samhället skulle kollapsa nästan omedelbart med tanke på hur illa förberett civilsamhället generellt verkar vara och hur handlingsförlamad polisen oftast är.

Visst, Swedbank kanske inte omedelbart larmade polisen men när halva ghettot står och köar vid bankomaten under vinterkvällen, misstänker polisen inget? Har de verkligen så dålig koll på sin närmiljö? Okej att polisen kan vara underbemannad och har obefintlig underrättelseverksamhet men någon patrull var väl ändå aktiv?
Citera
2017-02-02, 08:07
Medlem
happyjoys avatar
Jag tog ut en femhundring igår eftersom jag skulle handla lite och sett att det var lite kortstrul. Den femhundringen är inte dragen eller reserverad. Konsulterade en bekant som jobbat på Swedbank och hen sa att det kan ta upp till tre bankdagar innan uttaget syns. Vid exeptionella tillfällen som debaclet igår kan det ta ytterligare några dagar innan alla transaktioner hunnit gås igenom.
Citera
2017-02-02, 08:09
Medlem
Citat:
Nej men vidga ditt jävla perspektiv. Om det är en rånarliga så lär de vara maskerade. Jag var maskerad t.ex. och det går ej att se att det var jag.

Vad ska du säga till banken?

Att du blev rånad och tvingad att ge ut din pinkod? Om du inte stod bredvid rånaren och han höll en kniv eller annat vapen mot dig vid bankomaten och kameran så har jag svårt att se att banken skulle tro på dig. För varför skulle du ge ut rätt pinod om mannen rånar dig och sedan springer iväg. Han vet ju inte om koden är korrekt eller inte.

Sedan är det föga troligt att rånaren skulle veta att det just i dag gick att ta ut mer pengar än vad du hade på kontot. Rånaren skulle kolla saldot och ta ut maxbeloppet och inget annat.

Sedan att du tagit ut 50,000 kr i kontanter. Jo, men visst.
Senast redigerad av GBG99 2017-02-02 kl. 08:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in