Citat:
Ursprungligen postat av
Mastodontish
Vi är upprörda då idioter som ni drar samhället i smutsen. Att folk inte kan föra sig som normalt folk, och kostar oss andra stora summor pengar helt i onödan.
Det är helt fritt att starta en egen bank om du nu har en solklar affärside, kompis. Eller varför inte köpa aktier i en av dessa storbanker så går du ta del av vinsten. För något pensionsspar antar jag att du inte har...
Citat:
Ursprungligen postat av
XaoqcH
De flesta är inte så illa ihopsatta att de stjäl pengar från banken och ser det som någon seger. Förmåga att skilja rätt från fel, konsekvenstänk - kärt barn har många namn - men ytterst handlar det om att man inte är så pantad att man orsakar en massa problem för sig själv. Förstår du det? Stjäl du pengarna från banken är det i slutändan du som drabbas av det.
Oj, vad aggressivt det här blev, jag funderade bara på hur ni resonerade.
Självklart förstår jag att risken är stor att dom åker på att återbetala beloppen men varför är ni så nitiska i era önskningar att så ska ske och att dom åker dit?
I ena vågskålen har vi en bank som gör runt 20.000.000.000:- i vinst/år, med en ledning som inte drar sig för att på alla sätt sko sig medans vi kunder betalar kalaset med ständigt höjda avgifter och får inte ens sparränta på insatt medel.
Jag undrade bara var Karl-Bertil Johnsson /Robin Hood lojaliteten tog vägen och vad är som driver er till att sitta och hoppas att någon utrangerad krake som fått med sig någon tusenlapp extra promt ska åka dit för det.
Själv har jag inte ens tagit ställning så det snacket kan ni tagga ner med.