2017-02-02, 06:38
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Du kan säga vad du vill, ingen bank kommer acceptera det ändå. Hade kortet blivit stulet skulle du ringt tidigare och spärrat det, innan det hann användas.

Ja, jag har en känsla av att allt som sker innan man hunnit spärra kortet är ens eget ansvar enligt avtalet
Citera
2017-02-02, 06:40
Medlem
Ghastens avatar
Vi får hoppas att dom sparar alla filmer när folk tagit ut. Tror inte det är många som dolt sina ansikten.

En riktigt glitch hade ju varit att inget registrerats. Undra om några blev rånade när dom såg någon plocka ut en bra summa.
Citera
2017-02-02, 06:47
Bannlyst
Citat:
Du kan säga vad du vill, ingen bank kommer acceptera det ändå. Hade kortet blivit stulet skulle du ringt tidigare och spärrat det, innan det hann användas.

Ja det återstår att se. Har laxarna i en laxask och väntar och ser. Vill de ha pengarna tillbaka så får de kämpa för dem för det är mina pengar. Om de lyckas så ger jag tillbaka dom så klart. Men om jag behåller dem så blir det fan ta mig att göra något roligt.
Citera
2017-02-02, 06:47
Medlem
XaoqcHs avatar
Swedbank är nog en skitbank säkerhetsmässigt när något sådant kan hända. Vill inte ens tänka på vad för säkerhetshål eller bugg som kan ha orsakat detta, det skrämmer en för mycket.

Sen önskar man att Swedbank jävlas maximalt med nötterna som utnyttjat detta. Kronis och polisanmälan är självklart men förhoppningsvis sägs deras avtal upp? Lycka till att få soc när du saknar bankkonto. Sen är det något komiskt över att folk blir alldeles till sig över av ha tjuvat några tusenlappar, det är ju bara några månadslöner och inte värt alla problem det skapar.
Citera
2017-02-02, 06:48
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Swedbank gick ut med imorse på nyheterna att ALLA pengar kommer krävas in oavsett förklaring, allt finns loggat.
Citera
2017-02-02, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Ja det återstår att se. Har laxarna i en laxask och väntar och ser. Vill de ha pengarna tillbaka så får de kämpa för dem för det är mina pengar. Om de lyckas så ger jag tillbaka dom så klart. Men om jag behåller dem så blir det fan ta mig att göra något roligt.

Finns bara ett liiiiitet fel i det här.
Det är INTE dina pengar och har aldrig varit.
Var så säker, du kommer få betala tillbaka dina stulna pengar.
Citera
2017-02-02, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Finns bara ett liiiiitet fel i det här.
Det är INTE dina pengar och har aldrig varit.
Var så säker, du kommer få betala tillbaka dina stulna pengar.

Varför har jag dem om det inte är mina pengar? Skärp dig.

Vi får la se som de säger i Göteborg.
Citera
2017-02-02, 06:53
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron

Noll konsekvenstänk av ett vardagsgeni Undrar om detta kommer sluta med en personlig systemkollaps för dig? Du kan väl hålla oss uppdaterad, förhoppningsvis inte på underforumet för manliga eskorter
Citera
2017-02-02, 06:53
Medlem
Obegripligt att nån ens kan tro att man ta ut mer pengar än man har på kontot utan att behöva betala tillbaka senare. Banken kommer självklart att reglera uttagen när nästa lön kommer in på kontot. Det måste vara fråga om lätt korkade personer.
Citera
2017-02-02, 07:00
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Ja lycka till Swedbank !!

Om jag förstått det rätt så är det de som haft de enklaste korten utan kredit - Alltså sådana kort som ges till folk som inte har någon kredithistoria att visa upp (soc-fall, missbrukare etc)

Deras betalningsvilja och moral är säkert lika hög som min (Alla är lika mycket värda )

Du menar ett vanligt debetkort som i princip varenda svensk har?
Citera
2017-02-02, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det kanske är Swedbanks expansiva utlåning till privatpersoner som börjat klinga av och krävt att man tar nya grepp för att tvinga på folk pengar/lån.

Ska bli roligt att se om aktiekursen påverkas någon tioöring när börsen öppnar och ger oss en indikation på vad proffsen där anser om det inträffade.

Varför så blygsam? Vi är ju ändå på flashback, varför inte drägg-stämpla alla tattarsläkter som inte har en egen affärsbank i familjen?

isåfall har dem nog spelat bort sig själva då pengarna aldrig kan komma tillbaka.
Även om de får en tillfällig stor "utlåning" av massa pengar så kmr dem aldrig komma in igen.
Dvs, som bostadsbubblan 2007. Inga pengar kom tillbaka.

Och vem fick ta smällen? Bankerna.

Så swedbank får i detta fall ta smällen för ett helt dygns kredittransaktioner + alla fria uttag folk gjort under kväll&natt
Citera
2017-02-02, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH

Sen önskar man att Swedbank jävlas maximalt med nötterna som utnyttjat detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Vi får hoppas att dom sparar alla filmer när folk tagit ut.

Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Jag hoppas Swedbank väcker åtal mot dem som inte betalar tillbaka.

Är ni upprörda för att:

A: Ingen annan ska få något ni själva inte får

B: Ni värnar en bank som skor sig på befolkningen ger noll i sparränta och gör en vinst på runt 20.000.000.000:-/år med en ledning som trixar med privata fastighetsaffärer vid sidan av och plockar ut några 100 miljoner i ersättningar och bonusar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in