2017-02-02, 12:26
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
En del i Malmö som blev rika igår.

Endel i Malmö som kommer få ågren när kravet på att betala tillbaka kommer och sedan drivs vidare till kronofogden
Citera
2017-02-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
4000kr fick jag ut. Men det gör mig ingenting då jag har skitmånga räkningar att betala och inte en jävla krona på kontot. Så det gör inte mig så mycket det här då jag får pengar senare

Bor i värmland också. Upptäckte att jag kunde ta ut mer pengar utan att det drog från mitt konto. Blev lite chockad när jag läste här på flashback att alla kunde göra det

Nice, det blev som ett litet extra lån i förskott. Skönt att höra att du får pengar senare
så att du kan betala tillbaka och inte får problem med att betala tillbaka :-)
Citera
2017-02-02, 12:29
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Inga polisanmälningar
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/efter-bankomatkaoset-swedbank-kommer-inte-polisanmala

De troll som hävdat att dom tagit ut 50000:- är alltså inget annat än troll med livlig fantasi.

Om uttagen bara är registrerade lokalt så kan man åka runt till fler bankomater. Gränsen 5000 låter också orimligt låg. Man kan i normala fall ta ut mer än så genom att göra fler uttag i rad i samma bankomat.

Snubben i Landskrona lyckades 2009 ta ut 2,8 miljoner på en natt genom att åker runt till olika bankomater.

Att det finns en del lögnare i tråden tror jag iofs också. Man får åtminstone vara trygg med sin VPN-lösning om man sitter och erkänner uppsåt till bedrägeri på ett öppet forum
Citera
Medlem
Citat:
En del i Malmö som blev rika igår.

Tja, rika i några dagar. Idag skriver många av dessa att de har minus på sina saldo, så jag
kan inte riktigt bli avundsjuk på dessa "nyrika" människor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Du kan ta ut obegränsat med pengar i utvalda bankomater= bankomaterna "spottar ut pengar".

Spottar är alltså inte bildligt talat. Maskinen har ju ingen mun så den spottar inte i samma mening som när en människa spottar. Spottar är en synonym för i det här fallet att du kan ta ut obegränsat pengar. Med pengar menas sedlar man kan handla för.

Menar du inte bokstavligt talat?

Bankomaterna spottade ju pengar bildligt talat - dock inte bokstavligt.
Citera
2017-02-02, 12:30
Medlem
Schlaktarnns avatar
Svårt att kräva pengar från de som redan har stora skulder! De är de stora vinnarna.

Har du inga skulder och sköter din ekonomi rent allmänt kommer du bli återbetalningsskyldig.
Citera
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
De använder sig av målvakter.

Fast nu har inte varenda kriminell i Sverige tillgång till en hög målvakter OCH deras kort+kod. En hel del av dem har nog dragit ut pengarna från sina egna konton och eftersom de oftast är utan tillgångar och redan skuldsatta så kunde de inte bry sig mindre.
Senast redigerad av XaoqcH 2017-02-02 kl. 12:34.
Citera
Medlem
Wahnsinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Det trodde jag att man alltid kunde, men att det blev minus på kontot. Till en viss gräns i alla fall. Begriper inte tjusningen i detta - de registreras ju givetvis vem som tagit ut, och sen när det åtgärdas blir man återbetalningsskyldig. Stackars korkade fattiglappar.
Jag fattar inte heller. Gårdagens fenomen är väl i princip samma sak som att handla en massa prylar på kredit eller mot faktura?
Citera
2017-02-02, 12:32
Bannlyst
Citat:
4000kr fick jag ut. Men det gör mig ingenting då jag har skitmånga räkningar att betala och inte en jävla krona på kontot. Så det gör inte mig så mycket det här då jag får pengar senare

Bor i värmland också. Upptäckte att jag kunde ta ut mer pengar utan att det drog från mitt konto. Blev lite chockad när jag läste här på flashback att alla kunde göra det
gäller att du hushåller med dom pengarna du fick ut då
Citera
2017-02-02, 12:33
Bannlyst
Citat:

hur märkte du att det gick då? om jag har 100kr på kontot inte fan testar jag o trycka att jag vill ha 4000 då jag räknar att det inte kommer gå? :P
Citera
2017-02-02, 12:34
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Jag tror Swedbank är rätt nöjda med att kunna säga upp en hel del olönsamma småkunder som i princip bara har lön eller socialbidrag in på kontot. Kostar bara en jävla massa att administrera sådana kunder.

Om det framstår som uppenbart att kunden medvetet övertrasserat sitt konto kan de sägas upp utan att man kan anklagas för diskriminering av fattiga småkunder.
Citera
2017-02-02, 12:35
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, per/kvartal - våra "kära" utsugarbanker i Sverige gör abnorma vinster varje år. Swedbank gick väl runt 20 miljarder i ren vinst, förra året. Flera andra storbanker ligger på ungefär samma nivå...

Du menar bankerna som förvaltar våra pengar. För du är ju faktiskt helt frivilligt kund hos dem, du kan ju spara pengarna i madrassen om du vill.

Sen är det så att de största ägarna i bankerna är våra pensionsfonder. Dvs vinsterna går till våra (vi som jobbar och gör rätt för oss alltså) pensionsfonder. Men du är väl hjärntvättad av alla vänsterlögner i det här landet att du tror det är Krösus Sork som sitter och håvar in stålarna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in