Citat:
Ursprungligen postat av
Godhetsknarkaren
Det där är konsekvenser som bara gäller människor som inte redan har skulder.
Personerna som utnyttjade denna tillfälliga lucka, faller troligtvis inte under skötsamma personer med volvo, vovve samt villa.
Alla som hade ett bankomatkort (utan kredit=drägg) kunde ta ut ofantliga summor mellan 20.00 till minst 21.40 idag.
Eller helt enkelt studenter. Även om jag tvivlar på att det är studenter som stått och köat och trott att Swedbank inte sparar loggar/information om uttag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Daftdark
Hörde om några som fått pengar bara av att stoppa in kort eller trycka på knappar.
Idag har dett gått ut mycket pengar som varken kan eller kommer spåras.
Swedbank kommer inte gå ut med all info och i ärlighetens namn, fan vilken värdelös bank det är
Nog för att banker är kända för att tysta ner eventuella säkerhetsrisker. Men att det inte ska sparas någon information om uttag även vid liknande fall som detta kan jag bara inte föreställa mig.
Med tanke på att det redan har läckt ut och ändå kommer presenteras för aktieägare och dylikt ser jag ingen anledning att ljuga då det ändå kommer avslöjas. Är ju en annan sak vid ett dataintrång där enbart Swedbank vet om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Godhetsknarkaren
Att swedbank säger att det gått att ta ut en begränsad summa, är rätt och fel. Var bankomat, har spottat ut 15K, sen har det varit att gå vidare till nästa, så den som lyckats besökt tio bankomater ikväll har fått ut 150K.
Finns ju möjlighet att ändra maxgränsen för uttag under en vecka samt månad utan problem. Men något säger mig att personerna som tror de kommer få behålla pengarna aldrig haft över 15 000 att ta ut på kontot.