2017-02-02, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Fast folk kommer vakna upp med negativt saldo på kontot... och uppmanas att åtgärda övertrasseringen. Sen om folk låtsas att dom blivit bestulna på kort och kod... då är det upp till dom att bevisa att det inte är han som gjort uttaget. Det är inte bara att gå till banken och säga att man blivit bestulen på kortet och säga att man ska ha pengarna tillbaka. Banken kommer givetvis att neka. Gör inte kunden något så kommer ju skulden ligga där.

Kommer bli spektakel imorgon. Givetvis kommer folk börja gapa, men tror inte det blir så lätt att få skulden avskriven. Någon TV-kanal borde sända live från Swedbanks kontor i Malmö när det öppnar... Men det här är Sverige så det händer inte.

Men för banken att driva in skulden kanske blir svårt om kronofogden inte kan utmäta deras socialbidrag? Låter märkligt.. hur ska banken då kunna få in skulden.

Alla som tagit ut pengar som inte är deras lever så klart inte på soc men saknar konsekvenstänk.
Citera
2017-02-02, 05:17
Bannlyst
Hörde om några som fått pengar bara av att stoppa in kort eller trycka på knappar.

Idag har dett gått ut mycket pengar som varken kan eller kommer spåras.

Swedbank kommer inte gå ut med all info och i ärlighetens namn, fan vilken värdelös bank det är
Citera
2017-02-02, 05:21
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Det där är konsekvenser som bara gäller människor som inte redan har skulder.

Personerna som utnyttjade denna tillfälliga lucka, faller troligtvis inte under skötsamma personer med volvo, vovve samt villa.

Alla som hade ett bankomatkort (utan kredit=drägg) kunde ta ut ofantliga summor mellan 20.00 till minst 21.40 idag.
Eller helt enkelt studenter. Även om jag tvivlar på att det är studenter som stått och köat och trott att Swedbank inte sparar loggar/information om uttag.

Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Hörde om några som fått pengar bara av att stoppa in kort eller trycka på knappar.

Idag har dett gått ut mycket pengar som varken kan eller kommer spåras.

Swedbank kommer inte gå ut med all info och i ärlighetens namn, fan vilken värdelös bank det är
Nog för att banker är kända för att tysta ner eventuella säkerhetsrisker. Men att det inte ska sparas någon information om uttag även vid liknande fall som detta kan jag bara inte föreställa mig.
Med tanke på att det redan har läckt ut och ändå kommer presenteras för aktieägare och dylikt ser jag ingen anledning att ljuga då det ändå kommer avslöjas. Är ju en annan sak vid ett dataintrång där enbart Swedbank vet om det.

Citat:
Att swedbank säger att det gått att ta ut en begränsad summa, är rätt och fel. Var bankomat, har spottat ut 15K, sen har det varit att gå vidare till nästa, så den som lyckats besökt tio bankomater ikväll har fått ut 150K.
Finns ju möjlighet att ändra maxgränsen för uttag under en vecka samt månad utan problem. Men något säger mig att personerna som tror de kommer få behålla pengarna aldrig haft över 15 000 att ta ut på kontot.
Senast redigerad av caeco 2017-02-02 kl. 05:27.
Citera
2017-02-02, 05:22
Medlem
– Alla uttag registreras och tar man ut pengar man inte har blir man återbetalningsskyldig, säger Claes Warrén, presskontakt på Swedbank, till Aftonbladet.

Är väl inte mycket att hurra för här då?
Citera
2017-02-02, 05:23
Medlem
Gubbens avatar
Komiskt att det är just tattarbanken Swedbank som drabbas. Där har ju alla blattar, socfall och wt kort. Dvs såna som har noll ekonomisk kunskap.
Citera
2017-02-02, 05:28
Medlem
Mest idioter som gör de o inte fattar att dom får betala de hela klart kriminella skiter ju dock i vilket
Citera
2017-02-02, 05:34
Medlem
Jag är skyldig
drog ut massa pengar, helt sjukt.
Men har täckning iof och skulle ta ut ganska mkt.

Men tanken slog mig *greed* Kunde ta ut 45 lax iaf på samma jävla automat.
Citera
2017-02-02, 05:34
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repp555
Vad man skulle gjort är gått till en bankomat maskerad, tagit ut pengar och sen polisanmält att man blivit rånad och pressad på koden.
Jag undrar hur många idioter som kommer anmäla att deras kort blev stulet för att helt glömma bort kamerorna som finns på de flesta ställena.
Citera
2017-02-02, 06:10
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben
Komiskt att det är just tattarbanken Swedbank som drabbas. Där har ju alla blattar, socfall och wt kort. Dvs såna som har noll ekonomisk kunskap.

Tattarbank? Skulle tro att Swedbank är den klart största banken idag i Sverige, och så många tattare, o. likn. finns det inte i landet.

För övrigt gillar jag inte Swedbank, hade dem tidigare men böt till en annan bank
Citera
2017-02-02, 06:14
Medlem
Ja lycka till Swedbank !!

Om jag förstått det rätt så är det de som haft de enklaste korten utan kredit - Alltså sådana kort som ges till folk som inte har någon kredithistoria att visa upp (soc-fall, missbrukare etc)

Deras betalningsvilja och moral är säkert lika hög som min (Alla är lika mycket värda )
Citera
2017-02-02, 06:28
Medlem
Det kanske är Swedbanks expansiva utlåning till privatpersoner som börjat klinga av och krävt att man tar nya grepp för att tvinga på folk pengar/lån.

Ska bli roligt att se om aktiekursen påverkas någon tioöring när börsen öppnar och ger oss en indikation på vad proffsen där anser om det inträffade.

Citat:

Alla som hade ett bankomatkort (utan kredit=drägg) kunde ta ut ofantliga summor mellan 20.00 till minst 21.40 idag.

Varför så blygsam? Vi är ju ändå på flashback, varför inte drägg-stämpla alla tattarsläkter som inte har en egen affärsbank i familjen?
Senast redigerad av rotebro-conny 2017-02-02 kl. 06:44.
Citera
2017-02-02, 06:33
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Eller så säger man att ens kort blivit stulet.

Du kan säga vad du vill, ingen bank kommer acceptera det ändå. Hade kortet blivit stulet skulle du ringt tidigare och spärrat det, innan det hann användas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in