2017-02-01, 22:48
Medlem
SituationReports avatar
Hur många millar fick ni ut innan de stoppade det?
Citera
2017-02-01, 22:49
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jouma
Fast banken kan ju visst bestämma om aktieägarna ska ta smällen, t ex via nyemission. Nu är det knappast aktuellt i det här fallet men rätt ska vara rätt.

Nejdå. Förlusten av pengarna kan tas som en rörelsekostnad, och är avdragsgill ("på skatten") för banken. Vidare så är dessa miljoner bara en droppe i havet, om man räknar på direktörernas bonusar och fallskärmar. För banken betyder det nada i sammanhanget. Smällen man får äg goodwill/PR. Typ att banken kan inte ta hand om pengar eller liknande. Och ett slag mot "samhället" också: Inte bra för "ordningen" att det börjar dyka upp gratis pengar här och var.

MEN ska vi räkna sedlarna, så är det skit samma, där ligger inte skadan. Pengarna där är försumbara.
Citera
Medlem
Onkelkonkels avatar
Det stod faktiskt tre pers ifrån övriga arab världen och fifflade vid sparbankens automater innan idag, i denna lilla håla jag håller till.

Sugen på att ta bilen och köra förbi om det fortfarande är aktivitet där.

/onk
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TwoBirdsOneStone
dom har ju sagt att dom stoppat alla bankkuttag med kort?

uppdatera om det funkar vill hämta några millar

Det funkar fortfarande. Dock finns det vissa ställen där polisen bevakar bankautomater.
Citera
2017-02-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NAHA-K
Det är IT problem som har drabbat hela Swedbank. Nu har jättemånga börjat ringa i panik och berätta att det inte är de som har tagit ut pengar.

Haha, det är ju galet roligt.
Man kan inte se på sitt konto att pengar har dragits / tagits ut.
MEN de ringer ändå och säger att det är inte DOM som har tagit ut pengarna (som inte kan ses på kontoutrdag).
Hur tänker folk!?
Citera
2017-02-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Att folk verkligen är så dumma så dom tror att dom inte kommer bli återbetalningsskyldiga? Visserligen såg jag en bild från Möllan och det var fan i mig bara svartskallar där. Deras intelligens är ju bekräftat väldigt låg.

Och man säger lycka till att förmå dem att betala tillbaka! De bränner pengarna blixtsnabbt och sedan står de där utan betalningsförmåga, som de socialbidragstagare de oftast är.
Citera
2017-02-01, 22:51
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Att folk verkligen är så dumma så dom tror att dom inte kommer bli återbetalningsskyldiga? Visserligen såg jag en bild från Möllan och det var fan i mig bara svartskallar där. Deras intelligens är ju bekräftat väldigt låg.
Om man lever på soc inte har någon förmögenhet och aldrig kommer få ett arbete så kanske det bara är att plocka ut så mycket som möjligt och leva loppan ett tag. Det lär bli svårt att driva in den skulden. För normala människor så är det förstås inte att rekommendera.
Citera
2017-02-01, 22:52
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PWNSTARZoCOM
Om transaktionerna reggas i efterhand på kontot så kommer dom som tagit ut pengar utöver bidraget bli nekade pengar då soc kommer anse att dom ska leva på dom som finns, så blattarna som tar ut 50.000 är ju bara dumma, dom lär garanterat begära färska kontoutdrag sen när dom står där och ska söka pengar.
Vadå? Mitt kort är ju stulet. Här är kopian på polisanmälan från idag.
Citera
2017-02-01, 22:52
Medlem
svallerbyttans avatar
Lite kul alla tillgängliga polispatruller över hela landet skickats ut att punktmarkera bankomater.
Citat:
Enligt polisen är alla tillgängliga polispatruller upptagna med att bevaka alla länets bankomater.

– Vi har just nu bevakning på alla bankomater i hela länet. Det gäller för övrigt i hela landet, säger Anders Jörnefeldt, förundersökningsledare vid Växjöpolisen.

Åtgärden innebär att alla poliser som är i tjänst i Kronobergs län är upptagna med att bevaka bankomaterna.
http://www.smp.se/vaxjo/polisen-bevakar-alla-lanets-bankomater/
Senast redigerad av svallerbyttan 2017-02-01 kl. 22:55.
Citera
2017-02-01, 22:53
Medlem
Om banken förlora pengar, om de inte kan återbetalas, tar de nog ändå tillbaka pengarna på något annat sätt. Bankens alla kunder kommer i slutändan ändå att få betala för kalaset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutz
Swedbank har inte bara mastercard.
Nä, de har problem också.
Citera
Medlem
freXers avatar
Är jag trög men vad ska polisen göra?