2017-02-01, 22:31
Medlem
Men spottas mer pengar ut än vad man har uppkommer ju en skuld på kontot.... ....eller har min hjärna helt ballat ur?

Då försvinner väl inga pengar, det uppstår en skuld som krävs in innan folk lämnar landet eller deporteras?
Det hade varit kul att vara ute på stan. Jag var ute tidigare vid en bankomat men märkte inget ovanligt måste jag säga.
Citera
2017-02-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
"Swedbank panikstoppar alla uttag med bankkort efter haveriet" ny rubrik på Aftonbladets twitter, kan man inte ta ut längre?

Bara bankkorten är stoppade.

Swedbank meddelade vid 22-tiden att man stoppat alla uttag för bankens kunder som har bankkort. Däremot uppgav bankens presstalesperson, Claes Warrén, att kunder med betal- eller kreditkort, fortfarande kunde använda sig av sina kort.

http://omni.se/
Citera
2017-02-01, 22:32
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 469127
Ett par mille i en bankomat???? Det betvivlar jag starkt...

Tror faktiskt en bankomat kan ha ca 2 miljoner i kontanter.

Edit : kolla just mitt konto och jag har fortfarande kvar samma summa jag hade tidigare även fast jag handlade idag. Så det blev ett offlineköp tydligen.
Senast redigerad av shakta 2017-02-01 kl. 22:35.
Citera
2017-02-01, 22:33
Medlem
Fyndigt försök att få igång inflationen i Sverige.
Citera
2017-02-01, 22:34
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 469127
Ett par mille i en bankomat???? Det betvivlar jag starkt...

Jag har ingen säker källa annat än Flashback förstås men jag tycker det låter rimligt

(FB) Hur mycket pengar finns i en bankomat?
Citera
2017-02-01, 22:34
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag har Swedbank Mastercard med en stående överföring till ett Patreon-konto som skulle gå i väg idag, men stoppades för att Patreon inte kunde komma åt Mastercard-kortet. Så det är troligen inte möjligt nej.
Jag provade själv nyss att föra över 200:- till pokerstars, ogiltigt kort fick jag trots att jag har flera tusen på kontot.
Citera
2017-02-01, 22:35
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Tror faktiskt en bankomat kan ha ca 2 miljoner i kontanter.

Jag jobbade på en bank i slutet av 80-talet och fick själv åka och fylla på automater vid helger. Det kunde röra sig om 1,5 miljoner.
Citera
Medlem
Bor i en liten småhåla med en enda bankautomat. Lyckades få ut ca 37000 kr innan det var slut på pengar i automaten. Blir spännande att se vad som händer nu.
Citera
Medlem
Atlasbokens avatar
"– Som en säkerhetsåtgärd inför vi ett tillfälligt stopp för uttag med bankkort, säger Claes Warrén på Swedbanks pressavdelning.
Han bekräftar också att dagens tidigare kortstrul lett till att vissa kunder kunnat ta ut mer pengar än vad de har på sina konton.
– I nuläget vet jag inte hur många, säger Claes Warrén.
– Det kan i värsta fall innebära att man får minussaldo på sitt konto.
Warrén säger också att det står i deras avtal med bankkortskunderna att det att ”tar man ut pengar man inte har så får man betala tillbaka dem”.
– Så det är ingen som kan bli rik på detta, säger Claes Warrén.
Enligt honom har det också funnits en gräns för hur mycket som gått att ta ut.
– Det har inte varit något öppet håll rakt ut, det har funnits en gräns, säger han.
Swedbank säger att de nu ska åtgärda problemet och att det sedan blir möjligt att ta ut pengar med bankkort igen."

Citera
2017-02-01, 22:36
Medlem
Att folk verkligen är så dumma så dom tror att dom inte kommer bli återbetalningsskyldiga? Visserligen såg jag en bild från Möllan och det var fan i mig bara svartskallar där. Deras intelligens är ju bekräftat väldigt låg.
Citera
2017-02-01, 22:38
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Jag jobbade på en bank i slutet av 80-talet och fick själv åka och fylla på automater vid helger. Det kunde röra sig om 1,5 miljoner.

Då pratar vi om de klassiska bankomaterna i väggar och inte de små som står på pubar osv.
Vet själv att många butiker som har en bankomat i vägg intill sig fyller på dessa själva med sina intäkter, på så sätt behövs ingen pengatransport mer än att man får växelpengar.
Citera
2017-02-01, 22:38
Medlem
Harpys avatar
Bankerna borde väl inte känna till att någon ev. står på existensminimum, så allt som går in framöver borde teoretiskt reglera den interna skulden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in