2017-02-01, 22:38
Medlem
Duerfs avatar
Det säger sig självt att även om Swedbank registrerar alla uttag vill dom inte låta folk övertrassera i onödan, då det kan bli bökigt att få tillbaka pengarna i vissa fall.
Citera
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Att folk verkligen är så dumma så dom tror att dom inte kommer bli återbetalningsskyldiga? Visserligen såg jag en bild från Möllan och det var fan i mig bara svartskallar där. Deras intelligens är ju bekräftat väldigt låg.
Tror dom som tar ut nu inte bryr sig
Citera
Medlem
Citat:
Att folk verkligen är så dumma så dom tror att dom inte kommer bli återbetalningsskyldiga? Visserligen såg jag en bild från Möllan och det var fan i mig bara svartskallar där. Deras intelligens är ju bekräftat väldigt låg.

Man kan ju aldrig veta om det registrerats? Troligtivs såklart, men det ryktas ju att det gått och tagit ut utan kort till och med.
Citera
2017-02-01, 22:39
Medlem
Mullrets avatar
Kanske inside job ?

http://feber.se/webb/art/310835/hackare_kan_f_bankomater_att_g/

I det här fallet så verkar det i så fall ligga på central nivå. Kanske läge kolla semesterlistan på Swedbanks IT avdelning. Och ifall någon bara köpt enkelbiljett ?
Senast redigerad av Mullret 2017-02-01 kl. 22:41.
Citera
2017-02-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
verkar vara i hela landet och man behöver inte ens stoppa i kortet, räcker trycka på fel knappen par ggr så spottar maskin ut föregående uttag om jag fått rätt info.

Var så vänlig och specificera din info. "Inte ens stoppa i kortet". Kan detta bekräftas. I detta läget är ju ingenting omöjligt och om detta förhållande stämmer, så kan vi ju stå inför en sjuhelvetes skandal där miljontals kronor stulits och aldrig någon kommer att kunna lagföras.
Citera
2017-02-01, 22:44
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kanske inside job ?

I det här fallet så verkar det i så fall ligga på central nivå. Kanske läge kolla semesterlistan på Swedbanks IT avdelning. Och ifall någon bara köpt enkelbiljett ?
Om inte en enkelbiljett så kommer nog huvuden rulla på IT-avdelningen i morgon.
Citera
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det säger sig självt att även om Swedbank registrerar alla uttag vill dom inte låta folk övertrassera i onödan, då det kan bli bökigt att få tillbaka pengarna i vissa fall.

Kan också vara bökigt att få ut sitt socialbidrag som automatiskt har gått till att reglera skulden. Hoppas gossarna inte bränner allt på en gång
Citera
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kanske inside job ?

Har du:

1. Läst tråden?
2. Läst din egen länk?
Citera
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Var så vänlig och specificera din info. "Inte ens stoppa i kortet". Kan detta bekräftas. I detta läget är ju ingenting omöjligt och om detta förhållande stämmer, så kan vi ju stå inför en sjuhelvetes skandal där miljontals kronor stulits och aldrig någon kommer att kunna lagföras.
Har inte tid, på väg mot banken nu!
Citera
2017-02-01, 22:46
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Jag tycker att de endast ska vara återbetalningsskyldiga upp till 8000 kr. Ifall banken vill ha tillbaka mer än det behöver banken motivera vad de ska ha pengarna till. Kan de inte motivera detta tillräckligt bra bör kunden kunna behålla pengarna tills vidare. Kunden borde dock självklart behöva betala ränta på pengarna (0% för närvarande).
Citera
2017-02-01, 22:46
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Jag skojar inte, det kommer förmodligen komma upp på nyheterna.

Förvånar mig inte alls om det så är fallet, bankomaterna går med Windows XP, det är ett "känt" säkerhetsproblem/väldigt kul fenomen att man väljer den kombinationen för något så viktigt, man kan få en hel del roliga fel samt blåskärm på vissa av dom.

Bara glad att andra kan få lite pengar på måfå

En annan sak, MAN kan få ett VISA och ett MASTERCARD från Swedbank om man BER om det, jag har det - jag krävde att få ett av varje av säkerhetsskäl av banken - vilket jag fått
Citera
2017-02-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Har inte tid, på väg mot banken nu!
dom har ju sagt att dom stoppat alla bankkuttag med kort?

uppdatera om det funkar vill hämta några millar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in