2017-02-01, 22:28
Medlem
Borde inte detta haveriet gälla i alla bankomater? Tänk då i alla små hålor där det inte finns poliser som kan vakta?
Citera
2017-02-01, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genombrott
Jag tror dig, jag påpekade bara det luriga av media att hävda att det enbart är ett "rykte".

Men det är en självklarhet att inte prata om det i median, de har ju aktieägare att tänka på samt andra intressenter.

Kan tillägga att jag hört att detta strulet är fortfarande aktuell och har varit sedan morgonen.
Citera
2017-02-01, 22:29
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Alltså folk drar fortfarande ut pengar, såg precis 10 galningar springa till närmaste bankautomat.

Detta kan få allvarliga konsekvenser, tur att jag är fattig och har inte mycket pengar att förlora.

Vissa av de tappade springandes några lappar.

Tror du kan vara lugn för att världsekonomin inte kraschar p g a detta. I varje bankomat finns ett par mille som mest. Det finns ca 4000 bankomater i Sverige så om skummisar skulle lyckas komma åt allt så blir det ca 8 miljarder.

Naturligtvis blir det inte i närheten men man kan räkna på en också jättehög siffra på 2,5 miljarder. Det är ca 1% av Swedbanks börsvärde så om dom skall ta en sån jättesmäll själva så skall Swedbankaktien gå ner 1% på börsen imorgon...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 469127
Borde inte detta haveriet gälla i alla bankomater? Tänk då i alla små hålor där det inte finns poliser som kan vakta?

Sverige har inte dessa resurser som krävs för att bevaka alla bankautomater, hör fortfarande att folk tar ut pengar i Malmö.
Citera
Medlem
Kan absolut inte tänka mig att inte varenda uttag har registrerats även om det inte syns i internetbanken just nu.

Om det ändå är så och de inte har ett bättre system så förtjänar de att förlora alla pengar.
Citera
Medlem
Shyridans avatar
Det enda vi kommer vet är att de som tog ut mer pengar än de har kommer få rejält fett minus på kontot, går de inte cash så dras de av automatisk med straffavgift haha.
Citera
2017-02-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Tror du kan vara lugn för att världsekonomin inte kraschar p g a detta. I varje bankomat finns ett par mille som mest. Det finns ca 4000 bankomater i Sverige så om skummisar skulle lyckas komma åt allt så blir det ca 8 miljarder.

Naturligtvis blir det inte i närheten men man kan räkna på en också jättehög siffra på 2,5 miljarder. Det är ca 1% av Swedbanks börsvärde så om dom skall ta en sån jättesmäll själva så skall Swedbankaktien gå ner 1% på börsen imorgon...

Ett par mille i en bankomat???? Det betvivlar jag starkt...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Polisen har tydligen resurser till att skydda stora företag och banker men inte vanliga medborgare. Det är regeringens och polisledningens strategi.

Vanligtvis ska väktare skydda sånt men polisen är bättre enligt regeringen. Så fort det kom upp så beodrade Eliasson alla poliser till bankomaterna, allt annat släpptes bara, även mordmisstänkta som haffades i den stunden. Är det inte korruption på hög nivå?
Citera
Medlem
PWNSTARZoCOMs avatar
Om transaktionerna reggas i efterhand på kontot så kommer dom som tagit ut pengar utöver bidraget bli nekade pengar då soc kommer anse att dom ska leva på dom som finns, så blattarna som tar ut 50.000 är ju bara dumma, dom lär garanterat begära färska kontoutdrag sen när dom står där och ska söka pengar.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXKNOXx
Spelar ingen roll för när bruschornas nästa sossbidrag landar på kontot så försvinner den direkt eftersom kontot står på minus.
Dom kan även räkna med att åka på betala avgifter och ränta.

Tja, vi får väl se. Det finns något som heter "existensminimum", och det får inte ens fogden dra...
Spännande utveckling! (Sverige i förfall)
Citera
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Ingen som provat föra över pengar till något spelbolag med swedbanks mastercard idag? Om det har registrerats på kontot eller inte varit möjligt öht? Det verkar ju inte ha funkat för alla, vissa butiker har inte tagit korten alls medan andra har tagit och inte registrerat köpet.
Jag har Swedbank Mastercard med en stående överföring till ett Patreon-konto som skulle gå i väg idag, men stoppades för att Patreon inte kunde komma åt Mastercard-kortet. Så det är troligen inte möjligt nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Sverige har inte dessa resurser som krävs för att bevaka alla bankautomater, hör fortfarande att folk tar ut pengar i Malmö.

Frågan är om man ska köra ut till typ eslöv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in