Citat:
Ursprungligen postat av
BueDigre
Jag tror du har fel och att sådana som ni underskattar hur hatade sådana som Kakan är.
För er kom brexit och Trump som en chock. Ni tänker att folk inte vet vad de röstar på. Ni har fel. Tror du själv att någon skulle gå över till SD om de inte var rejält missnöjda med situationen?
Det finns en stor ilska bland många människor. Kanske är de inte en majoritet. Kanske är de bara en femtedel. Att ett företag dock väljer att alienera 20 av den potentiella marknaden kommer givetsvis få resultat.
Jag noterar att janoush böcker blev de mest säljande i Sverige på någon vecka, och ligger kvar, att någon liten stolle i Värmland åkte upp på Svensktoppen och att Tino slog rekord i crowdfunding. Själv skänkte jag en tusenlapp.
Tror du att det är organiserat? Tror du att jag är medlem i någon grupp som får ett argt sms när det är dags att rycka in?
Så jobbar vänstern. Själv har jag en helig vrede i mig. Det behövs ingen organisering eller uppvigling. Intill den dag jag dör kommer jag aldrig stödja en produkt som stödjer Kakan och hennes gelikar. Inte med en krona.
Väl talat!
Dessutom är det så att det är vänstern som drivit fram det här med bojkottar av företag och mediala angrepp på folks försörjning. Åtskilliga är de som fått sparken för att någon social justice warrior uppmärksammat något de sagt på twitter eller i media och som sedan blivit avskedade.
Som James Watson, Nobelpristagare i medicin för sin upptäckt av DNA, som fick sparken från en prestigefylld tjänst för att han hade sagt att forskningen pekar på att svarta har lägre generell intelligens än vita. Det blev en storm på twitter och han blev sparkad av en feg bolagsledning. Detta är ett exempel. Eller Brendan Eich, som fick avgå som VD från Mozilla efter att han hade donerat pengar till en statlig omröstning mot homoäktenskap i Kalifornien. Ett svenskt exempel är han som blev avskedad efter disqus-hacket eller Katerina Janouch.
Jag beklagar egentligen utvecklingen - att det har blivit så här. Det vore en sak om vänstern aldrig hade börjat med detta. Men det gjorde de och fan ta mig om jag tänker leva under andra regler än vad mina politiska motståndare gör. Om vänstern konsekvent utnyttjar ett verktyg för att driva igenom sin ideologi, så tänker inte jag avhända mig möjligheten att använda samma verktyg för att driva igenom min ideologi. Den dag vänstern ger upp detta tänker jag ge upp detta, men tills dess så är det enda som kan få dem att sluta att de får smaka på sin egen medicin.