2017-02-01, 20:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Jag har inte mycket till övers för Kakan men tycker detta är överdrivet, så hon ska aldrig få vara en offentlig person i någon kampanj?, dömd för livet?

Det är väl ingen rättighet att vara något i någon kampanj? Nu har hon liksom dömt ut sig på inom bara några månader är på det igen? En människa med lite självinsikt skulle väl tänka till till där? Hon har sitt enda fanbase beroende på att SVT inte bryr sig om pengar eller hat heller för den delen. Om det är rätt hat.

Sedan som sagt en kampanj om yttrandefrihet förlåt uttrycksfrihet. Comviq anlitar en vänsterextrem att anlita 10 vänster vänner för att göra en poäng om att alla har en rätt att uttrycka sig. Herrejösses. Comviq vill förlora kunder och därmed pengar är varför de anlitade henne.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-02-01 kl. 20:40.
Citera
2017-02-01, 20:38
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel-Malmo
Företagsledningar består ofta av människor som lever i en alternativ verklighet.
Man har ingen koll på vad personalen på golvet tycker och tänker, på samma vis har man såklart ingen större koll på vad mannen på gatan har för åsikter.
Det finns en anledning till varför stora företag ofta tar in konsulter som drar fram den ena mer idiotiska "förbättringen" efter den andra.
Inte sällan handlar det om saker som redan provats långt tidigare men som då ratats, men eftersom stiltje är av ondo då det inte ger någon bonus till någon så ska allt provas igen, oavsett hur dumt personalen på golvet än tycker att det är.
Detta gör det även enkelt att sälja in rent politiska beslut, så länge de verkar "ligga rätt i tiden" så att säga.
Vilket företag i världen behöver en hbtq-certifiering t.ex?!
Det är givetvis ren trams men här har aktivister ändå lyckats sälja in produkten till skitnödiga ledningar som tror sig hittat något som kan bryta stiltjen.
Klart vi måste ha en hbtq-certifiering, vi är ju ett modernt företag och det måste vi visa omvärlden!
Aktivisterna skrattar sig harmynta när man kan dra in enkla pengar och politiska poäng på något ingen egentligen behöver.
Vad skulle hända om företaget struntade i certifieringen?
Ingenting.
Det ligger dock i aktivisternas intresse att trycka på ömma punkter, är företagsledningen måhända homofober och vad skulle kunna hända om detta nått ut till kunderna?!

Tack! Det du säger kanske är svaret på min fråga "varför i hela helvetet gör ett företag på detta vis".

Verkar dessutom plausibelt då jag känner igen mönstret med konsulter som prackar på, normalt sett förnuftiga, ledningsgrupper diverse världsfrånvända stolligheter...
Citera
2017-02-01, 20:42
Medlem
Schutzstaffelns avatar
Jag har använt Comviq sedan 1999 eller 2000 men nu anser jag att måttet är rågat.
Har ni några förslag på andra operatörer jag kan byta till? Vill ha ett abonnemang motsvarande Comviq mini ~100kr i månaden.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har inte mycket till övers för Kakan men tycker detta är överdrivet, så hon ska aldrig få vara en offentlig person i någon kampanj?, dömd för livet?

Varför är detta så underligt?
Om du haft ett försäkringsbolag t.ex. skulle du tagit in Mona Sahlin som talesperson?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
Jo, så är det.
Tycker inte man ska hänga upp sig på en enskild PK-tomte aka kändis, de gör ju trots allt bara det de tjänar pengar och status på.

Liksom vargen dräper får, älgar käkar tallskott och Löfvén låtsas ha kontroll...
Alla djur gör det enda de kan så gott de kan...

Kakan är inte värre än de andra. Möjligen lite mer "extra allt".

Men återigen - vad fan har ett kommersiellt företag i bakfickan om man gör en sådan provokation?

Jag tror att det är ren dumhet, de har någon anställd som åker till Grekland och räddar liv och tycker att den personen är "rätt" och kan leda nästa reklamkampanj med att tala om för kunderna att de ska kliva ur sina filterbubblor. Det är en kampanj som ska skydda kunden från ett konspirationsteoretiskt mörker enligt Comviq, TACK men jag tror att kunden inte gillar att bli "utbildad" enligt Comviqs värderingar.
Citera
Medlem
mendokses avatar
Citat:

Varför ska hon vara med i kampanjer överhuvudtaget? Hon kan väl skaffa sig ett vanligt hederligt arbete som de flesta andra människor.
Hon är en vänsterextremist som hatar män och poliser, att ha med henne i reklamkampanjer är ju bara korkat. Är ungefär som att ha med en känd nazist eller nåt.
Citera
2017-02-01, 20:43
Medlem
Redas avatar
Citat:

Självklart kan galenpannan vara med i en kampanj för Miljöpartiet, men man får hoppas att kakan aldrig mer blir anlitad av ett företag.
Citera
2017-02-01, 20:44
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Nu har Comviq stängt kommentatorsfälten .. Snacka om att de skitit i det blå skåpet med råge =)
Citera
2017-02-01, 20:45
Medlem
Citat:

Så länge hon står för den typen av åsikter hon står för idag så är det rent osmakligt att hon får lov att vara en offentlig person, ja.
Citera
2017-02-01, 20:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Nu har Comviq stängt kommentatorsfälten .. Snacka om att de skitit i det blå skåpet med råge =)
Konstigt, man ville ju göra en kampanj om rätten att uttrycka sig?
Senast redigerad av DreamTwister 2017-02-01 kl. 20:52.
Citera
2017-02-01, 20:47
Medlem
Finns det ingen som har lite insyn i företaget som kan släppa en liten kommentar över hur det står till internt? Allt från kundtjänst till styrelse hade varit intressant att höra. Aktiekursen har dalat rätt duktigt neråt idag, känns som det finns lite korrelation där.
Citera
2017-02-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag förstår om du tror att marknadsavdelningarna befolkas av klappmongon, men riktigt så är det inte. Den här kampanjen var godkänd av ledningsgruppen, allt annat är idiotiskt att anta.

Det bevisar ju knappast en engagerad ledningsgrupp som under Jan Stenecks tid heller? Huruvida de är att benämna klappmongon är ju liksom" upp till fri tolkning. Men du har iaf. förtroende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in