2017-01-27, 12:12
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaCC.
Vill bara säga grymt jobbat med detta Salogud! Suttit och lyssnar igenom nästan alla avsnitt nu, mycket intressant podcast, väntar ivrigt på nästa!

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Väntar med spänning tills nästa avsnitt, keep up the good work.

Det värmer, gubbar! Roligt att jobbet uppskattas, även om det är ett nöje att göra det. Kan avslöja att inspelningen för nästa avsnitt ligger klar nu. Ska på jobbresa Sön-Tis, och det är tveksamt om jag kommer ha tid att redigera då. Annars siktar jag på släpp senast Lördag nästa vecka, så den 4e.

Jag skrev förresten ett litet inlägg på facebook häromdagen, och glömde att korsposta för er som inte läser där också. Jag var lite "soppy"/känslosam den eftermiddagen, men summan av det jag delade var:

Citat:
I december slog FlashBang nytt lyssnarrekord, och mer än dubblerade antalet nedladdningar mot tidigare rekordmånad. Faktum är att publiken växte även när jag inte gav ut nya avsnitt, vilket är otroligt. Inom 12 timmar kommer januari ha slagit det [edit: detta slog in redan efter ca 4 timmar] rekordet, med över en vecka kvar på månaden. Ni är nu några tusen som lyssnar på podden. Det är inte den största publiken, men det har aldrig varit målet för denna glada amatören - och man kan inte be om härligare, och mer varierad, publik.

Detta är den bästa hobbyn jag kan tänka mig. Att ni dessutom orkar lyssna och engagera er, att vissa till och med har donerat cash för bättre utrustning, det är fan sjukt. Tack ska ni ha. Målet för 2017 är att det blir ett grymt flashbang år, med fler utgivningar och bättre avsnitt.
Citera
2017-01-28, 22:06
Medlem
nollans avatar
Jag ville bara klargöra att man självfallet har malen kryddnejlika i köttbullarna kring jul, och medan jag gör det vill jag tacka för en trivsam podcast!
Citera
2017-02-01, 17:48
Medlem
Salgouds avatar
Nytt avsnitt ute nu, kort uppföljning med mer Treo Citrus.

Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Jag ville bara klargöra att man självfallet har malen kryddnejlika i köttbullarna kring jul, och medan jag gör det vill jag tacka för en trivsam podcast!

Haha, då är jag inte ensam! Tack.

Edit - Volymen

En lyssnare kommenterade på Soundcloud och frågade varför volymen alltid är så låg. Detta är inget jag själv har problem med, vilket är lite märkligt (har volymen på 18/100 när jag redigerar). Hur är det för er andra? Borde jag dra upp volymen i framtida avsnitt? Säg gärna var och hur ni lyssnar.
Senast redigerad av Salgoud 2017-02-01 kl. 17:55.
Citera
2017-02-01, 18:09
Medlem
Neonights avatar
Oh då har man nåt att lyssna på vid läggdags. Mys
Citera
2017-02-01, 18:14
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Nytt avsnitt ute nu, kort uppföljning med mer Treo Citrus.

Haha, då är jag inte ensam! Tack.

Edit - Volymen

En lyssnare kommenterade på Soundcloud och frågade varför volymen alltid är så låg. Detta är inget jag själv har problem med, vilket är lite märkligt (har volymen på 18/100 när jag redigerar). Hur är det för er andra? Borde jag dra upp volymen i framtida avsnitt? Säg gärna var och hur ni lyssnar.

Lyssnar oftast med mobilen och volymen är helt rätt. Något avsnitt (kommer inte ihåg vilket) hade lite för låg volym. Annars helt ok.
Citera
2017-02-01, 20:02
Avslutad
Ljudet var jätte-jättedåligt. Lyssnar via datorn med hörlurar av bra kvalitet och det var fan så att man fick sitta med maxad volym och koncentrera sig på Itunes-versionen.
Citera
2017-02-01, 20:07
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Ljudet var jätte-jättedåligt. Lyssnar via datorn med hörlurar av bra kvalitet och det var fan så att man fick sitta med maxad volym och koncentrera sig på Itunes-versionen.

Seriöst? Har du chans att testa snabbt här: http://flashbangpod.libsyn.com/

Detta är samma feed som matas in i iTunes och podcastappar. För mig är volymen här otroligt hög.. över 30% blir obekvämt.
Citera
2017-02-01, 20:13
Medlem
kajus333s avatar
Skoj!
Citera
2017-02-01, 21:39
Medlem
direktörns avatar
Citat:

Detta är samma feed som matas in i iTunes och podcastappar. För mig är volymen här otroligt hög.. över 30% blir obekvämt.

Jag har inget problem med volymen. Jag minns dock att det var lite problem med avsnittet som kom innan julafton. Då var det lite problem med att höra BFC, eller vem det nu var som var med i avsnittet.
Citera
2017-02-02, 01:17
Avslutad
Citat:

Samma sak där. Lååååg volym. Och det är inte hos mig problemet ligger eftersom jag gillar podcaster och prenumererar på en hel mängd olika kanaler via både Itunes och Soundcloud. På övriga funkar ljudet som det ska, men det är bara just Flashbangpodden som krånglar med ljudet.
Citera
2017-02-02, 10:22
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Jag har inget problem med volymen. Jag minns dock att det var lite problem med avsnittet som kom innan julafton. Då var det lite problem med att höra BFC, eller vem det nu var som var med i avsnittet.

Det var en jävla massa problem med inspelningarna till det avsnittet.. BFCs ljud klippte mycket, om jag minns rätt, medans min egen mic packade ner och tog semester en vecka medans jag pratade med BigPete. Otroligt irriterande.

Citat:
Samma sak där. Lååååg volym. Och det är inte hos mig problemet ligger eftersom jag gillar podcaster och prenumererar på en hel mängd olika kanaler via både Itunes och Soundcloud. På övriga funkar ljudet som det ska, men det är bara just Flashbangpodden som krånglar med ljudet.

Du verkar inte ensam dessvärre, fler på facebooken som sagt samma när jag ställde frågan. Jobbar på det nu, kommer snart en ny version av avsnittet.
Citera
2017-02-02, 17:35
Medlem
Salgouds avatar
Citat:

Ska vara fixat nu, på alla ställen. Tack för att du hojtade till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in