Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-04, 09:17
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hixaren
Jag vil gärna ha en magnet

Citat:
Ursprungligen postat av streisand
Skriv upp mig!

Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Magnet!

Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Kan ta en magnet jag också

Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Jag bangar inte en magnet!

Oj! Det var fler än jag hade trott som var intresserade (har fått ett par mail också), så jag ska se till att skicka designen senare idag så magneterna kommer i tid. Ser ut som jag kan få ett par pins/badges också, så vill ni ha det istället (eller en av varje) så ordnar jag det. Det blir 50st av varje jag får, så först till kvarn gäller om de mot all förmodan tar slut.

Ni som vill ha en gratis magnet/pin/båda får helt enkelt skicka adress till mig på flashbangpodden (snabel-a) gmail eller via PM här (men helst epost, och då kan jag ju inte koppla användarnamn till er identitet heller). Specificera gärna om ni vill ha magnet, pin eller båda också. Jag är i Sverige den 15-21 Juni, så kommer med största sannolikhet skicka grejerna den 16e. Detta under förutsättningen att jag hinner få allt innan jag åker hem - men annars skickar jag det härifrån snarast möjligt.
Citera
2015-06-06, 15:52
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Haha, vet i katten om jag har det i mig att sitta och dra skämt.. Även lite rädd att det skulle bli "släng dig i brunnen" (eller vad det nu hette på SVT) av det hela.

Bigpete erbjöd sig ju :P

Tror det skulle bli riktigt lyckat, finns som sagt många riktigt roliga skämt och väldigt många roliga trådar. Bara ett förslag vet att jag skulle älska det :P skulle vara du om bigpete körde skämten ihop som små sketcher
Citera
2015-06-06, 19:55
Medlem
bigpetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

Tror det skulle bli riktigt lyckat, finns som sagt många riktigt roliga skämt och väldigt många roliga trådar. Bara ett förslag vet att jag skulle älska det :P skulle vara du om bigpete körde skämten ihop som små sketcher

The battle of accents? Men ja, det lät faktiskt som en förbaskat rolig idé!
Citera
2015-06-09, 20:49
Medlem
Salgouds avatar
Surprise! Avsnitt 19 är ute NU
Ni vet var ni hittar'tt (soundcloud, itunes, appar, webbsidan)! Smygsläpper ikväll eftersom ni har fått stå ut med längre pauser mellan avsnitten senaste månaden.. Dagens avsnitt är del 1 av en lååång intervju jag gjorde med den härliga Bruce_lee, och nästa del kommer antingen nästa vecka eller veckan därpå.. har inte helt bestämt mig än. Vi pratar om hur hon hittade hit, men hon berättar också om hur hon blivit knivhotad av sin far, och vi funderar på vad en "knullträslyna" kan tänkas vara. I nästa del kommer ni få höra mer om hennes egna erfareheter med missbruk, psykutredningar, och lite annat smått och gott. Mest gott.

Glöm inte att skicka in om ni vill ha magneter/pins! Har runt 30st kvar att ge ut.

Citat:

Helt ärligt har jag lite svårt för "skämt" i traditionell bemärkelse.. så på ett rent personligt plan är jag tveksam till om det skulle flyga. Samtidigt är det ju inte jag som ska gilla avsnitten.. Nåja, jag lovar att ta en titt i trådarna du nämde och iaf göra lite testinspelning. Självklart kommer jag dra in BP också om han är på.

Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
The battle of accents? Men ja, det lät faktiskt som en förbaskat rolig idé!

Haha, annars kan jag köra min bästa Malmöitiska. Jag bodde ju ändå i Höör i några år.
Senast redigerad av Salgoud 2015-06-09 kl. 21:01.
Citera
2015-06-09, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud

Helt ärligt har jag lite svårt för "skämt" i traditionell bemärkelse.. så på ett rent personligt plan är jag tveksam till om det skulle flyga. Samtidigt är det ju inte jag som ska gilla avsnitten.. Nåja, jag lovar att ta en titt i trådarna du nämde och iaf göra lite testinspelning. Självklart kommer jag dra in BP också om han är på.

Haha, annars kan jag köra min bästa Malmöitiska. Jag bodde ju ändå i Höör i några år.

Aja bara ett förslag som sagt finns en del guldtrådar spec scambait eller vad den nu heter om att lura scammers att spela in porrfilm.

Finns ju också en del sjuka roliga skämt

Men nu blir det att lyssna nästa avsnitt

Edit lyssnat avsnittet riktigt grymt gjort stor eloge till Bruce_Lee som delar med sig av sin historia.

Ska bli spännande att höra fortsättningen. Hoppas allt går bra, och är bra. Man blev riktigt rörd av den. Ha de gött
Senast redigerad av Captinhero 2015-06-09 kl. 23:02.
Citera
2015-06-10, 20:29
Medlem
Salgouds avatar
FlashBang - Snart med Bättre Ljud!
En fjärde donation trillade in idag, och tillsammans har dessa gjort att jag nu kunde kosta på mig en 'vocal booth' - så förhoppningsvis kommer ljudet från min sida bli lite torrare och renare i framtida avsnitt. Stort jäkla tack återigen till alla som donerat. Jag fick slänga in en liten peng själv också, men tillsammans sponsrade ni runt 50% av priset.

Om fler donationer trillar in så är nästa mål att köpa in en mixer och XLR-mic(ar). Även detta kommer hjälpa mig att förbättra ljudet samt underlätta i redigeringen, men det kommer också tillåta att jag spelar in med flera micar. Det senare är lite irrelevant just nu, men i jag har lite funderingar på att spela in några framtida avsnitt 'irl' om det går att få ihop med resor etc. Detta ligger en bit i framtiden, men bättre ljud är något jag ständigt strävar mot.

Magnet & Pin-update

Det finns runt 30 kvar om jag räknat rätt, kanske bara 25. De ska komma in till mig imorrn, så om ni vill ha en skulle det vara kanon om ni slängde iväg ett epost till mig absolut senast den 15e.

Citat:
Aja bara ett förslag som sagt finns en del guldtrådar spec scambait eller vad den nu heter om att lura scammers att spela in porrfilm.

Finns ju också en del sjuka roliga skämt

Men nu blir det att lyssna nästa avsnitt

Edit lyssnat avsnittet riktigt grymt gjort stor eloge till Bruce_Lee som delar med sig av sin historia.

Ska bli spännande att höra fortsättningen. Hoppas allt går bra, och är bra. Man blev riktigt rörd av den. Ha de gött

Jo du har ju helt rätt egentligen.. Inte alls omöjligt att det dimper ner! Skoj att du gillade Bruce_Lees medverkan!
Citera
2015-06-11, 04:55
Medlem
Retmas avatar
Jag har alltid trott att humbug var en kvinna :S
Citera
2015-06-11, 11:30
Medlem
JokkMokks avatar
Kanonpod, perfekt till matlagningen eller dylika aktiviteter!

En eloge till Salgoud!
Citera
2015-06-11, 18:47
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retma
Jag har alltid trott att humbug var en kvinna :S

Vad i herrans namn har du fått det ifrån?
Citera
2015-06-11, 18:53
Medlem
Retmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Vad i herrans namn har du fått det ifrån?
Pjta du, ser inte dina inlägg från 2008 nu men det var då omkring den uppfattningen skapades, du är väl kanske i kontakt med din inre Queen!
Citera
2015-06-11, 19:49
Medlem
Känns som att någon tappat tråden gällande Raffa-delen av podden.
Citera
2015-06-11, 19:57
Medlem
Salgouds avatar
Så ser magneterna/pins ut
http://i61.tinypic.com/2zgep76.jpg
http://i58.tinypic.com/2nl8p4o.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Kanonpod, perfekt till matlagningen eller dylika aktiviteter!

En eloge till Salgoud!

Roligt att höra, tack ska du ha!

Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Känns som att någon tappat tråden gällande Raffa-delen av podden.

Stämmer bra det. Har jobbat en hel del på att få till ett avsnitt från förhören, men besitter inte talang nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in