2017-02-01, 17:40
Medlem
E.Merckxs avatar
Nu är Jeff Sessions i stort sett klar.

Det är alltid kul att se på när maktlösa Demokrater förlorar:

"The dispute led to a bitter Senate Judiciary Committee hearing Tuesday, and the panel ultimately decided it would wait a day to vote on Sessions’s nomination. On Wednesday, Democrats again launched bitter attacks against Sessions before the vote."

NBC News @NBCNews

JUST IN: Senate committee advances President Trump's attorney general pick Sen. Jeff Sessions in 11-9 vote
MSNBC

https://twitter.com/NBCNews/status/826829010080407553
2017-02-01, 17:43
Medlem
Förstår ej varför Trump inte bara bygger samma stängsel som Spanien har mot Morocco + 1 vakt varje kilometer. omöjligt att komma igenom. Man skulle kunna bygga klart på 2 år istället för en evighet med en betongmur.

http://www.thelocal.es/userdata/images/article/w468/fec2e795bb853f120eec4f19c8fa91ec75f778c62679798b28 82efbe0e0d4307.jpg

Trump ska alltid snurra in sig i dyra alternativ som han inte kommer ur.
2017-02-01, 17:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ovanstående är det sedvanliga Klybanska svamlet, oftast OT, aldrig relevant. Jag och mina politiska åsikter ÄR inte topic för tråden. Jag förstår att du är väldigt nyfiken på mig. Kanske kan du starta en separat tråd där du tar upp dina frågor. Jag kommer inte besvara dem, men då slipper du ju bli varnad för trams och OT.

Du verkar ha fått för dig att allt som man inte håller med om, är man rädd för. Du är alltså rädd för republikaner, du är rädd för Trump, du är rädd för ett starkt USA, du är rädd för i princip allt som har med den nya världsordningen att göra. Eftersom du är rädd, är du också irrationell. Eftersom du är irrationell, saknar dina åsikter värde. Sluta nu vara så rädd. Öppna dig för detta nya och vackra som Trump erbjuder.
Om du inte vill prata om liberaler i USA politik, så vet jag inte varför du tar upp dom hela tiden.
Så varför ta upp liberaler och sen vägra svara när du får svar, och sen mumla om jag är OT(humor )

Och nej, jag har inte sagt man är rädd för allt, utan det var du som sa detta nu.
Men man bytt ut Ryssrädslan till muslimrädsla och globaliseringsrädsla.
Vet inte vad man är så rädd för, att man känner sig tvungen att göra dessa känsloutfall.
En som hade varit lite smartare och vill ändra denna politik mot samarbete globalt.
Så hade man inte använt globalism som svärord, utan sagt vad man vill ändra på utan massa affektbeteende(Trump-beteende).
Globalism ger massor av pengar, och det har en R aldrig varit rädd för innan.

Och såklart du inte kommer svara på om du är fascist/anarkist, men tro nått annat blir fel.
Men vad ger det dig att du vill ha en fascistisk president med tillhörande inrikespolitik?
Påverkan i Sverige att ha en fascist där är låg.
2017-02-01, 17:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Förstår ej varför Trump inte bara bygger samma stängsel som Spanien har mot Morocco + 1 vakt varje kilometer. omöjligt att komma igenom. Man skulle kunna bygga klart på 2 år istället för en evighet med en betongmur.

http://www.thelocal.es/userdata/images/article/w468/fec2e795bb853f120eec4f19c8fa91ec75f778c62679798b28 82efbe0e0d4307.jpg

Trump ska alltid snurra in sig i dyra alternativ som han inte kommer ur.
Det skulle kräva en permanent vaktstyrka på 10.000. Välkommen att räkna ut lönekostnaden!
2017-02-01, 17:48
Medlem
DoraFs avatar
[
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
FLASH:

Senaten har suspenderat lagen som säger att åtminstone en i oppositionen måste vara närvarande vid röstning om nominerade sekreterare.

Huj, då kommer nog godkännandena i rasande fart.

Edit:

Read more here: http://www.sacbee.com/news/business/article130015199.html#storylink=cpy

Citat:
QUOTE=arbetet|59779934]Fox News:

http://vaughnlive.tv/newzviewz

Det är inte sant att senaten har ändrat lagstiftningen. Det handlar om en regel för The Senate Finance Committee.
Det här är republikanernas svar på demokraternas försök att förhala senatens godkännande av Trumps ministrar. Med andra ord är det samma gamla rävspel som vanligt på The Hill.

Det amerikanska folket är hjärtligt trött på den här typen av politiskt rävspel och jag förstår dem 😊

https://www.nytimes.com/2017/02/01/us/politics/donald-trump-administration.html?hp&action=click&pgtype=Homepag e&clickSource=story-heading&module=a-lede-package-region&region=top-news&WT.nav=top-news
2017-02-01, 17:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
(jag förkortade dit inlägg en smula..)

Joo.., statsskulden är den springande punkten, där är jag enig (o det är ju inte alltid jag är enig med dig). Hur skall allt finansieras ?

Det kommer nog att bli en hel del tullar, för att även locka tillbaka gamla jobb. Likaså skall ju även den lägre företagsbeskattningen ordna nya jobb.

Frågan är ju förstås : hur långt kommer det att räcka ?

Även om Trump fokuserar på inrikespolitiken, så ser ju han att jobben har farit iväg. Det har även kommit en ny undersökning om hur många jobb det är, som har blivit förlorade till Kina mellan 2001-2015

Det är inte få : 3,4 miljoner.

http://www.aftenbladet.no/okonomi/Rapport-Handel-med-Kina-har-kostet-millioner-av-jobber-i-USA-538164b.html#xtor=RSS-3

(N.B Rapporten har blivit publicerad utav ett oberoende institut)

Jag kan nog tänka mig att det var många utav de som röstade på Trump, och det förstår jag !
Tullar löser inte dessa problem med statsskulden, då tullar åker upp på andra håll och minskar export.
Och tull är bara en annan skatt, så någon skattesänkning är svårt att säga man i praktiken får där.
Men bara antar man ger sig på semantik istället.

Jobben som försvinner till Kina är inget som är direkt hållbart att ta hem längre.
Då ingen är villig att betala den ökning som sker i varans pris.
Även så är ju detta kärnan i företagande och det är sänka priserna, och eftersom ingen är villig att ha den lönen som finns i Kina.
Så kommer jobben alltid försvinna till andra länder.
Och USA är inget produktionsland, så om man vill åstadkomma att man blir detta igen.
Så kommer detta ta flera decennier att uppnå, men till vilken nytta?
För man är rädd för ekonomisk globalisering?
Finns INGEN logik i detta.
2017-02-01, 17:52
Medlem
Citat:
Det skulle kräva en permanent vaktstyrka på 10.000. Välkommen att räkna ut lönekostnaden!

3000 km trump vill bygga 1500 km 1500 vakter totalt 3000 i två pass natt och dag.

De har väl 35000 agenter idag.
2017-02-01, 17:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
[

Det är inte sant att senaten har ändrat lagstiftningen. Det handlar om en regel för The Senate Finance Committee.
Det här är republikanernas svar på demokraternas försök att förhala senatens godkännande av Trumps ministrar. Med andra ord är det samma gamla rävspel som vanligt på The Hill.

Det amerikanska folket är hjärtligt trött på den här typen av politiskt rävspel och jag förstår dem 😊

https://www.nytimes.com/2017/02/01/us/politics/donald-trump-administration.html?hp&action=click&pgtype=Homepag e&clickSource=story-heading&module=a-lede-package-region&region=top-news&WT.nav=top-news
Har jag sagt det? Snabböversatt i huvudet och jag menar naturligtvis reglerna. Mitt huvud fastnar alltid i ett språk i taget.
2017-02-01, 17:53
Medlem
Citat:

Dem har ju redan en permanent vaktstyrka på över 20.000 man.

Men betong är nog billigare ändå eftersom livslängden är över 100 år och material är billigt, inget vi kan spekulera i, regeringen vet nog bäst och jag antar att dem beställt rapporter och beräkningar.
2017-02-01, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och där cementerade du att det inte finns eviga avtal, så då kan vi glömma "eviga avtal"

Helt riktigt. Eviga avtal med perduerande förpliktelser existerar inte.

Köpavtal motsvarande är givetvis en helt annan sak.
2017-02-01, 17:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
3000 km trump vill bygga 1500 km 1500 vakter totalt 3000 i två pass natt och dag.

De har väl 35000 agenter idag.
Räknade på 3000 km och trepass.
2017-02-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Dem har ju redan en permanent vaktstyrka på över 20.000 man.

Men betong är nog billigare ändå eftersom livslängden är över 100 år och material är billigt, inget vi kan spekulera i, regeringen vet nog bäst och jag antar att dem beställt rapporter och beräkningar.

Är betong verkligen billigare kommer ju krävas enormt mycket och ta extremt lång tid att tillverka samt bygga.

Bättre att fixa skiten snabbt än att bygga i 8 år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in