Citat:
Ursprungligen postat av
Rickuz
Vad beror detta på? Alltså Att amerikaner (i synnerhet dom äldre) är så mycket mer pålästa och politiskt medvetna än oss svenskar? Vi är ju som en vallad fårskock i jämförelse.
Men vid nästa val är det nog kört även för USA. En undersökning efter valet visade hur 00-generationen skulle ha röstat om dom fick, och då vann Clinton i alla delstater.
Det verkar som att media har lyckats bra med hjärntvätten av den nya generationen.
Edit: Zara Larsson twittrade ju en önskan om att alla äldre amerikaner ska dö, strax efter att den undersökningen publicerades.
Jag vaknade själv sent. När man väl förstått är synen på politik, historia, samhällsfrågor, framtid för alltid förändrad. Det är ju inte så att man ser att kejsaren är naken och sedan lite senare tycker att han har nog kläder på sig ändå. När man väl sett att kejsaren är naken är det i princip det enda man ser. Det och alla fårskallar som fortfarande applåderar kejsarens fina kläder.
Med kunskap, information och uthållighet vilar det på oss som fattat att väcka de som ännu sover. Det är bara att acceptera att det är en process - en diger sådan. Lögnen och hjärntvätten är omfattande.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Det där stämmer inte. USA är sinnesjukt outbildat förutom i storstäderna. Det finns en anledning att politiska budskap kommuniceras i enkla slogans som helst ska rimma. Det finns även en anledning till att Trumps tivoli-skrik gick hem på vischan medan mer intellektuella politiker som Clinton föraktas och anses vara "elitistiska".
I Sverige är vi både medvetna och utbildade, där går en vältalig person som Åkesson hem. Hade Åkesson utryckt sig som Trump, dvs som en lätt förståndhandikappad rörmokare, hade SD ej haft samma framgångar. Och vise versa.
Globalister, vänsterliberaler, vänsterextremister, fårskallar och grundlurade minoriteter röstade på Clinton. Bland medel och höginkomsttagare vann Trump stort. Eftersom du hänvisar till Trump som tivoliskrik utgår jag ifrån att du inte sett ett enda av hans tal.
Clinton betraktar man som en korrupt krigshetsare med mycket tvivelaktigt privatliv och ett direkt vårdslös/kriminellt beteende som minister. Det väger väl lite om Clinton är en psykopat eller en sociopat.
Du säger att USA är sjukt obildat? Varför då? För att de inte kan pricka in Sverige på en karta? Hur många européer tror du kan alla stater och större städer i staterna? Du kan inte jämföra USA med Sverige utan kanske Maine med Sverige och Kalifornien med Storbritannien. Jag har bott och studerat i USA och träffat/lärt känna folk ur alla samhällsklasser, även om det var för ett tag sedan. Jag uppfattar vita amerikaner rätt lika oss nordeuropéer i både värderingar, beteende och kunskap.
Vi får nog enas om att se olika på amerikanare och deras inrikespolitik.