2017-02-06, 12:05
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trams trams och åter trams

Massa trams och åter trams... som ni Trumphatare spyr ur er i tråden.

"Respekterad domare" möjligen hos libtards att denna tomte är respekterad... alla andra amerikaner är allt annat än glad på honom, nej just ja Trumps trovärdighet hos dig och övriga pajasar i Sverige tror jag han skiter rätt mycket i faktiskt... Finns ju en anledning till att Sverige är utskämt runt om i världen och används som skräck exempel på allt som kan gå fel.

Trump kommer att få igenom sin politik skall du se... han har väljarna i ryggen och dessa vänster idioter som finns kvar för att förstöra processen för det nya USA kommer inte bli långlivad.
2017-02-06, 12:15
Medlem
arbetets avatar
Illa:

Voters Think Democrats Unlikely to Stop Trump

Citat:
A majority of voters - including half of Democrats - don’t think Democrats in Congress will be able to halt President Trump’s agenda.

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/january_2017/voters_think_democrats_unlikely_to_stop_trump

Vad tror ni?
2017-02-06, 12:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Vad beror detta på? Alltså Att amerikaner (i synnerhet dom äldre) är så mycket mer pålästa och politiskt medvetna än oss svenskar? Vi är ju som en vallad fårskock i jämförelse.

Men vid nästa val är det nog kört även för USA. En undersökning efter valet visade hur 00-generationen skulle ha röstat om dom fick, och då vann Clinton i alla delstater.

Det verkar som att media har lyckats bra med hjärntvätten av den nya generationen.

Edit: Zara Larsson twittrade ju en önskan om att alla äldre amerikaner ska dö, strax efter att den undersökningen publicerades.

Jag vaknade själv sent. När man väl förstått är synen på politik, historia, samhällsfrågor, framtid för alltid förändrad. Det är ju inte så att man ser att kejsaren är naken och sedan lite senare tycker att han har nog kläder på sig ändå. När man väl sett att kejsaren är naken är det i princip det enda man ser. Det och alla fårskallar som fortfarande applåderar kejsarens fina kläder.

Med kunskap, information och uthållighet vilar det på oss som fattat att väcka de som ännu sover. Det är bara att acceptera att det är en process - en diger sådan. Lögnen och hjärntvätten är omfattande.

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det där stämmer inte. USA är sinnesjukt outbildat förutom i storstäderna. Det finns en anledning att politiska budskap kommuniceras i enkla slogans som helst ska rimma. Det finns även en anledning till att Trumps tivoli-skrik gick hem på vischan medan mer intellektuella politiker som Clinton föraktas och anses vara "elitistiska".

I Sverige är vi både medvetna och utbildade, där går en vältalig person som Åkesson hem. Hade Åkesson utryckt sig som Trump, dvs som en lätt förståndhandikappad rörmokare, hade SD ej haft samma framgångar. Och vise versa.

Globalister, vänsterliberaler, vänsterextremister, fårskallar och grundlurade minoriteter röstade på Clinton. Bland medel och höginkomsttagare vann Trump stort. Eftersom du hänvisar till Trump som tivoliskrik utgår jag ifrån att du inte sett ett enda av hans tal.

Clinton betraktar man som en korrupt krigshetsare med mycket tvivelaktigt privatliv och ett direkt vårdslös/kriminellt beteende som minister. Det väger väl lite om Clinton är en psykopat eller en sociopat.

Du säger att USA är sjukt obildat? Varför då? För att de inte kan pricka in Sverige på en karta? Hur många européer tror du kan alla stater och större städer i staterna? Du kan inte jämföra USA med Sverige utan kanske Maine med Sverige och Kalifornien med Storbritannien. Jag har bott och studerat i USA och träffat/lärt känna folk ur alla samhällsklasser, även om det var för ett tag sedan. Jag uppfattar vita amerikaner rätt lika oss nordeuropéer i både värderingar, beteende och kunskap.

Vi får nog enas om att se olika på amerikanare och deras inrikespolitik.
2017-02-06, 12:27
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Är det nåt som inte saknas i vita huset numera så är det komedi...
https://www.nytimes.com/2017/02/05/us/politics/trump-white-house-aides-strategy.html?_r=0

Alltså... om Donald skriver under saker utan vidare, som folk stoppar i näven på honom, helt utan att läsa skiten först så ska han ju vara glad att Bannon inte gav honom ett papper där han skrev över presidentposten!

Att det är så här lätt att ta skifta maktpositioner i denna nya administration kommer vi få se fler följder utav, de kommande åren...
Vad fan?

Bannon lurar Trump att ge honom militär makt och en högt uppsatt position.

Det är ju riktigt allvarligt. Man hade ju nästan kunnat tro att Trumps rådgivare utför en kupp mot honom. Och Trump faller för det.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-02-06 kl. 12:34.
2017-02-06, 12:41
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Vad fan?

Bannon lurar Trump att ge honom militär makt och en högt uppsatt position.

Det är ju riktigt allvarligt. Man hade ju nästan kunnat tro att Trumps rådgivare utför en kupp mot honom. Och Trump föll för det.

Det är alltså baserad på "an anonym source" eller

Först skulle vi tro att USA:s försvarsdepartement "lurade" Trump att skriva under på en mission “without sufficient intelligence, ground support or adequate backup preparations.”

Nu ska vi tro på att Bannon lurade Trump. Vi ska också tro på att Trump därför blev mycket arg

Citat:
Mr. Bannon remains the president’s dominant adviser, despite Mr. Trump’s anger that he was not fully briefed on details of the executive order he signed giving his chief strategist a seat on the National Security Council, a greater source of frustration to the president than the fallout from the travel ban.

men ändå är Bannon hans bästis... okay, all right. Det är mycket sannolikt att journalisten har rätt...

Och enligt svenska journalister är invandringen lönsam för Sverige
2017-02-06, 12:44
Medlem
FlashyBears avatar
Hur går det med "Muslim Ban"? Hur mycket kommer det att ta om det går till HD? Dagar, veckor, månader?
2017-02-06, 12:59
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är alltså baserad på "an anonym source" eller
Jag förmodar det. Hade varit förvånad om läckan/läckorna ville röja sin identitet.

Citat:
Först skulle vi tro att USA:s försvarsdepartement "lurade" Trump att skriva under på en mission “without sufficient intelligence, ground support or adequate backup preparations.”

Nu ska vi tro på att Bannon lurade Trump. Vi ska också tro på att Trump därför blev mycket arg
Du tror vad du vill. Jag har full tillit för New York Times. Jag tror absolut inte att de ljuger. Dock så är det ju inte omöjligt att källan ljuger för NYT.

Citat:
men ändå är Bannon hans bästis... okay, all right. Det är mycket sannolikt att journalisten har rätt...
Jag tror inte att varken Trump eller Bannon är intresserade av "bästisar". Men det är en annan fråga. Aja, tiden får utgöra. Jag tycker bara att det är anmärkningsvärt.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-02-06 kl. 13:03.
2017-02-06, 13:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Hur går det med "Muslim Ban"? Hur mycket kommer det att ta om det går till HD? Dagar, veckor, månader?
HD? Nej, något beslut i the Ninth Circuit har inte tagits än och väntas ske 9:00 PM EST.
2017-02-06, 13:16
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag förmodar det. Hade varit förvånad om läckan/läckorna ville röja sin identitet.

Du tror vad du vill. Jag har full tillit för New York Times. Jag tror absolut inte att de ljuger. Dock så är det ju inte omöjligt att källan ljuger för NYT.

Jag tror inte att varken Trump eller Bannon är intresserade av "bästisar". Men det är en annan fråga. Aja, tiden får utgöra. Jag tycker bara att det är anmärkningsvärt.

Det är alltså en artikel byggd på rykten. Och de måste vara mycket höguppsatta för att veta att Trump sannerligen blev surare på Bannon än på strulet med "Muslim Ban". Den kommer tillsammans med ett par andra artiklar (från olika tidningar) som menar att Trump är en docka ledd av Bannon.

Vi vet att Trump läser/tittar och "analyserar" media. Jag tycker att det är ganska klart att media nya strategi försöker göra Trump och Bannon osams.

Trump vaknade

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 15m15 minutes ago
Citat:
Any negative polls are fake news, just like the CNN, ABC, NBC polls in the election. Sorry, people want border security and extreme vetting.

I call my own shots, largely based on an accumulation of data, and everyone knows it. Some FAKE NEWS media, in order to marginalize, lies!
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-06 kl. 13:18.
2017-02-06, 13:20
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
HD? Nej, något beslut i the Ninth Circuit har inte tagits än och väntas ske 9:00 PM EST.

Men beslutet lär ändå överklagas och då skickas till HD?
2017-02-06, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Nu går några av världens största teknikföretag samman för att stoppa Donald Trumps inreseförbud.
Apple, Google och Microsoft

Ordern orsakar betydande skada på amerikanskt näringsliv, innovation och tillväxt”, fortsätter skrivelsen.

Vad tror du många ingenjörer från Somalia, Sudan och Jemen.

”Immigranter eller deras barn har grundat mer än 200 av företagen på Fortune 500-listan”, skriver företagen.

Hmm undra hur många av dessa är från de sju länderna.
2017-02-06, 13:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Men beslutet lär ändå överklagas och då skickas till HD?
I sådana fall, ja.

Mina lösa funderingar kring EO:n det senaste dygnet:

Trump kommer att gå segrande ur denna strid hur än det går i domstolarna. Går det hans väg sopar han undan ev. legala hinder att införa än strängare regler. Kom ihåg att motståndarna i princip gett honom det moraliska stödet för det genom att peka ut andra länder som också borde omfattas.

Går det inte hans väg och det sker ett stort terrordåd (vilket inte är osannolikt) i Europa eller framförallt i USA hamnar Trump i en position där han kan köra över allt motstånd och ta fram storsläggan.

Det bästa för Demokraterna vore att de ställde sig bakom Trump i beslutet. För det är egentligen en skitsak detta att införa "Extreme Vetting" för resande från dessa sju länder.

Här är en annan sak i sammanhanget som är riktigt skrämmande. Daesh har börjat rekrytera minderåriga och övertalar flyktingsmugglarna att skicka med dem i strömmarna till Väst:

http://indianexpress.com/article/world/isis-recruiting-child-refugees-uk-report-4509307/
Senast redigerad av arbetet 2017-02-06 kl. 13:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in