Citat:
Ursprungligen postat av
^Eaz
Ang. Sturridge så tänkte jag mest på att han är en "profil" och det är modigt att ta bort honom från startelvan.
Carragher sammanfattade Sturridge rätt förra veckan: "När han inte gör mål, så spelar Liverpool med 10 man" då han är en väldigt ensidig spelare som inte gör mycket annat än mål och när han inte gör mål så är han inte en tillgång.
Resultatmässigt så tror jag som du, antingen ett oavgjort med 0-0 eller 1-1, eller så går det 5-0 åt något håll för jag är rädd för att det även kan lossna för Liverpool.¨
Edit: En kollega vägde in ang. Sturridge, det kan vara så att han har varit skadad så ofta så att han helt enkelt undviker tacklingar osv för att han i sitt undermedvetna håller sig borta från saker som kan skada honom.
Du har en poäng. Just hemma mot Chelsea hade varit ett perfekt tillfälle för honom att komma igång. Samtidigt är jag rädd att din kollega har alldeles för rätt. Sturridge är så skadedrabbad att han numera är rädd, och därmed försiktig i sitt spel (vilket inte är rätt egenskap för en målgörande anfallare). Han kommer nog aldrig bli riktigt bra igen. Liverpool skulle tjänat på att sälja honom i januari. I sommar är han värd mindre. Nästa säsong är han inte värd mycket alls.
Liverpool behöver en måltjuv likt Sturridge, men någonting är uppenbarligen fel, eftersom han inte gör mål trots att det är det enda han numera används till. Då finns det många bättre och billigare alternativ bara i UK. Lite tråkigt, för han verkar vara en väldigt vettig människa.
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Man kunde tro det är Mourinho som parkerat bussen...
Kom igen, inget fel på deras spel. Alla klubbar spelar så mot Liverpool på Anfield. Innan dessa tre raka hemmasegrar hade Liverpool inte förlorat hemma på ett år. Naturligtvis spelar motståndarna försiktigt då. Conte är en taktiker, inget annat.