2017-01-31, 17:31
Medlem
bagarn29s avatar
31.01.
20:45 Arsenal - Watford
20:45 Bournemouth - Crystal Palace
20:45 Burnley - Leicester (X)
20:45 Middlesbrough - West Brom
---------------------------------------------------------
20:45 Sunderland - Tottenham
20:45 Swansea - Southampton
21:00 Liverpool - Chelsea (Viasat sport premium)
01.02.
20:45 West Ham - Manchester C
21:00 Manchester U - Hull (Man U (viasat) sport premium)
21:00 Stoke - Everton

Omgångens match är givetvis Liverpool - Chelsea. Ett revanschlystet Liverpool mot ett starkt och tryggt Chelsea. Jag hoppas på 1X alltför spänningens skull, okej lite för Spurs skull.

I morgon kommer ytterligare ett avsnitt av följetongen Man U. Hull har ju visat att man kan slå United, förvisso hemma. Vill minnas att det satt hårt åt i ligacupen i Man. 2-0 till slut men var det inte ganska sena mål.

TV3 sport kör Brentford - A Villa idag i TV3 sport.
Citera
2017-01-31, 20:01
Medlem
📋 | #Chelsea XI v Liverpool - Courtois, Azpilicueta, David Luiz, Cahill, Moses, Kante, Matic, Alonso, Willian, Diego Costa, Hazard
Citera
2017-01-31, 20:01
Medlem
💺 | #Chelsea Substitutes v Liverpool - Begovic, Terry, Zouma, Chalobah, Fabregas, Pedro, Batshuayi
Citera
2017-01-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
📋 | #Chelsea XI v Liverpool - Courtois, Azpilicueta, David Luiz, Cahill, Moses, Kante, Matic, Alonso, Willian, Diego Costa, Hazard
Liverpool team: Mignolet, Clyne, Lovren, Matip, Milner, Wijnaldum, Henderson (c), Can, Lallana, Coutinho, Firmino. #LIVCHE
Citera
2017-01-31, 20:48
Medlem
Imbazs avatar
Mané på bänken.
Citera
2017-01-31, 20:52
Moderator
^Eazs avatar
Så djävla nervös just nu.

Hade hellre mött Liverpool för 3 veckor sedan, tror de kommer vara så djävla pumped up inför den här matchen så tror det kan bli oerhört svårt för Chelsea, speciellt nu iom pressen på Liverpool att inte torska på Anfield.

Förvånande att Sturridge är på bänken (även om han varit relativt dålig sista tiden).

Edit: Jag tar ett kryss idag och är nöjd, även om jag gärna självfallet ser att Chelsea kontrar sönder Liverpool när Liverpool känner sig tvungna att pressa.
Citera
2017-01-31, 21:01
Medlem
Provocative2.0s avatar
Vad i h-vete händer? 0-2 till Watford efter 13 min på Emirates. Det här blir att se i efterhand utan att följa på andra medier
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Varför denne Can från start - jag förstår inte! Han har varit totalt under isen senaste tiden!!!
Citera
Medlem
En.Liten.Morots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Så djävla nervös just nu.

Hade hellre mött Liverpool för 3 veckor sedan, tror de kommer vara så djävla pumped up inför den här matchen så tror det kan bli oerhört svårt för Chelsea, speciellt nu iom pressen på Liverpool att inte torska på Anfield.

Förvånande att Sturridge är på bänken (även om han varit relativt dålig sista tiden).

Edit: Jag tar ett kryss idag och är nöjd, även om jag gärna självfallet ser att Chelsea kontrar sönder Liverpool när Liverpool känner sig tvungna att pressa.

Jag förstår vad du menar. Allt talar för Chelsea. Det är aldrig bra när Liverpool är på andra sidan. Jag har en magkänsla av att Chelsea vinner med 4,5 mål, vilket brukar innebära 1-0 till Liverpool.

Håller däremot inte med dig om Sturridge. I en rättvis värld skulle han inte få spela en minut till för Liverpool, så extremt usel som han är (trots alla fantastiska insatser han gjort). Synd att Ings är skadad, han är mil bättre än både Sturridge och Origi. Tycker precis som Bojan i studion att Mane ska spela istället för Can, hur trött han än är.

Tre poäng är allt som gäller för Liverpool. Chelsea har ytterligare två svåra matcher efter denna, så för dem är X helt okej. Allt att vinna för Chelsea, allt att förlora för Liverpool. Det här slutar antingen 1-1 eller 0-5.
Citera
2017-01-31, 21:04
Medlem
DavanDs avatar
Watfords 2-0 mål: https://streamable.com/0t2aw

Korpennivå på Arsenals försvar vid målet.
Citera
2017-01-31, 21:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Liten.Morot
Jag förstår vad du menar. Allt talar för Chelsea. Det är aldrig bra när Liverpool är på andra sidan. Jag har en magkänsla av att Chelsea vinner med 4,5 mål, vilket brukar innebära 1-0 till Liverpool.

Håller däremot inte med dig om Sturridge. I en rättvis värld skulle han inte få spela en minut till för Liverpool, så extremt usel som han är (trots alla fantastiska insatser han gjort). Synd att Ings är skadad, han är mil bättre än både Sturridge och Origi. Tycker precis som Bojan i studion att Mane ska spela istället för Can, hur trött han än är.

Tre poäng är allt som gäller för Liverpool. Chelsea har ytterligare två svåra matcher efter denna, så för dem är X helt okej. Allt att vinna för Chelsea, allt att förlora för Liverpool. Det här slutar antingen 1-1 eller 0-5.

Ang. Sturridge så tänkte jag mest på att han är en "profil" och det är modigt att ta bort honom från startelvan.

Carragher sammanfattade Sturridge rätt förra veckan: "När han inte gör mål, så spelar Liverpool med 10 man" då han är en väldigt ensidig spelare som inte gör mycket annat än mål och när han inte gör mål så är han inte en tillgång.

Resultatmässigt så tror jag som du, antingen ett oavgjort med 0-0 eller 1-1, eller så går det 5-0 åt något håll för jag är rädd för att det även kan lossna för Liverpool.¨

Edit: En kollega vägde in ang. Sturridge, det kan vara så att han har varit skadad så ofta så att han helt enkelt undviker tacklingar osv för att han i sitt undermedvetna håller sig borta från saker som kan skada honom.
Citera
2017-01-31, 21:07
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
Watfords 2-0 mål: https://streamable.com/0t2aw

Korpennivå på Arsenals försvar vid målet.

Herregud!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in