Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Ex-pojkvännen berättade att hon gråtit ut hos honom och sagt att hon inte visste var hon hade sin far, att hon inte kände honom. Det här är välkänt, begär inte att jag ska orka leta fram källa.
Oj då!
Hade hon "gråtit ut"?
Ja, det tyder väl på en djup depression med suicidrisk när en tonårstjej gråter, eller hur?
Det märks att både du och Xenia är totalt oinsatta i hur tonårstjejer fungerar, ni uppvisar verkligen NOLL koll med alla dessa "låtsas-förstå-sig-på"-inlägg. De flesta tonårstjejer är ganska påverkade av de hormonella förändringar som sker i kroppen vilket kan ge ganska kraftiga humörsvängningar. Är normalt att ha ganska lätt till både gråt och skratt. Under tonåren ökar kraven i skolan och man förväntas ta större ansvar för det mesta i sitt liv. Relationer till sina jämnåriga förändras och framförallt så förändras relationen till sina föräldrar. Allt detta är ett helt normalt tonårsliv. Skratt, gråt, krav, stress, glädje, avkoppling, att finna sig själv.
Är inget som helst konstigt med att Lisa blev hämtad från fester eller att hon inte drack alkohol.
Tonårstjejer nu för tiden har så jävla mycket krav på sig från samhället och det är lätt att få dåligt rykte för de som festar för mycket. Är liksom mera inne nu att vara skötsam, sköta sig själv, sin hälsa etc. Klimatet har hårdnat. Är också vanligt att de bara är hemma efter skolan, "softar", gör läxor, har kontakt med kompisar via sms, Snapchat, instagram, X-box etc.
Mina tonårsdöttrar dricker inte alkohol och det gör inte heller deras kompisar. De gör annat än att supa och festa. Det finns liksom andra nöjen för ungdomar. Har de varit ute sent så VILL de att jag ska komma och möta dem. Det är nämligen jävligt otryggt att som ensam tjej vara ute på kvällen i dagens Sverige, det händer en massa jävliga saker som t.ex mordet på Lisa.
Det bara ÄR så det är, föräldrar är en TRYGGHET mot det onda som kan hända.
Källa till ditt "Lisa gråtit ut" kommer här. Det är FUP sid 88.
Lisa gråter alltså för att hon SAKNAR sin pappa.
Citat:
Vet du vad för relation Lisa hade med sina föräldrar
Månz berättar att innan de blev tillsammans berättade hon för honom att hon haft en dålig relation. Under tiden som de var tillsammans hade det blivit en bra relation. Banden mellan henne mamman och systern hade blivit väldigt starka. Hon pratade mycket om dem. Hennes pappa var inte hemma så mycket men han tror att de också hade en bara relation. I höstas hade hon börjat gråta när de pratade om hennes föräldrar och sagt något i stil med att jag inte känner min pappa för att han är borta så mycket.
Passar samtidigt på att lägga in delar av förhöret med Victor eftersom han har fått skuld av vissa till att Lisa ville ta sitt liv, ungefär som att det skulle vara en olycklig kärlek.
De känner ju inte ens varandra, går i samma skola men har aldrig pratat med varandra där, inte ens hälsat. Tre gånger på Snapchat har de haft kontakt, det är allt. Kl 11 på söndagen så skickade han henne en bild på Snapchat och först kl 15.30 så svarade hon. Så var det med den "desperationen".
FUP sid 91
Citat:
Har du träffat Lisa?
De går på samma skola, som är Västerhöjd. Victor är där halva sin studietid. Victor har bara sett Lisa där. Han har aldrig pratat med henne.
Igår på Snapchat så skickade Victor en bild på att Victor jobbade hemma hos sin pappa.Victor gjöt och pappan en maskinhall. Då svarade Lisa något i stil med att "Skönt att tjäna pengar". Med Lisas meddelande följde en bild på Lisa där hon satt och åt någon macka. Vid mackan fanns även något glas mjölk.
Victor var klar med på gjutningen hos sin pappa klockan 12 på dagen. Victor klargör att han själv nog skickade bilden på Snapchat till Lisa ca kl. 11.00 och att hon svarade på den först ca kl. 15.30.
De har kanske haft kontakter tre gånger på Snapchat sammanlagt. Första kontakten hade Victor frågat om filmtips.