2017-01-31, 18:31
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Vilken blodgrupp säger man att NB har?

Har du några belägg för att man inte vet vilken blodgrupp han har ?
Eller varför drar du upp detta ?
Få höra nu istället hur du motiverar och bevisar att din nr 1 eller 2 är
skyldiga och inte din lille gulleplutt den vidrige och brutale mördaren Nerijus .
Vad jag kan påminna mig har vi inte fått ett heltäckande och vettigt händelseförlopp ännu ?
Det borde ju vara en baggis för dig att förklara dig och inte bara svamla om att du ska
skriva böcker och ge uppgifterna till media istället .
Alltihop luktar fantasier och påhittad skit lång väg .
2017-01-31, 18:52
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Nä du. Han hade stuckit till Ryssland med en gång och varken du eller någon militär eller någon Tore hade sett röken av honom.

Vem placerade jackan fint på en gren och hjälmen ovanpå plastkrukor där de låg strategiskt för att upptäckas under Kammarspelet? Vem "fiskade" då?

Vad skulle han i Ryssland o göra ?
Tur att mördaren Nerijus inte har ditt klena förstånd för då hade han ju aldrig
ens ha kommit iväg till Ryssland innan polisen hade haffat honom .
Nu klarade han ju sig i fem dagar innan han gjorde bort sig med maskarna .
Så fort måndagen den 8/6 kom så förstod din älskling att loppet var kört .
Den totala förvandlingen talar ju sitt tydliga språk .
Vad gäller tramset om hjälmen och jackan får du ta upp saken med Nerijus .
Be honom förklara varför han agerade så jävla dumt hela tiden .
Tog av sig handskarna under mordet , körde som en biltjuv under transporten ,
placerade hjälmen och jackan i rishögen m.m .
Lättare person att sätta dit och döma för mord har väl sällan skådats .
Det är tydligen bara du och dina gelikar som inte hajar läget .
Dina insinuationer om att någon annan fiskade existerar bara i din "hjärna" .
Har du inte kunnat smälta ännu att BS satte effektivt stopp för din älsklingsonanist ?
2017-01-31, 18:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Om vi inte vet blodgrupp hur vet vi då att det är hans blod? Det finns ju inget DNA i blod, då de röda blodkropparna saknar cellkärnor innehållande DNA.
.. nog för att jag hört mycket svammel i denna tråd men nu tar du nog priset.

"Vi" behöver inte veta mer än det svar som NFC gett via en analys av sekret och blod.
"Vi" behöver inte ägna oss åt långsökta pseudodiskussioner.

Inbillar du dig att venöst taget blodprov enbart består av röda blodkroppar eller vart i hela friden har du tänkt dig denna diskussion ska leda? Har du tänkt dig en cristabiopsi på NB?

Men det slog mig att man man skulle kanske ta och maila Rönnbäck och fråga om hennes fixering gällande döda hudceller som tydligen stod som en flugsvärm runt NB.
Senast redigerad av develi 2017-01-31 kl. 19:46.
2017-01-31, 21:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, Lisa lämnade inte ofta hemmet efter skolan. Det är inte normalt för en 17-åring.
Tre vänner är inte många. Ingen på bostadsorten. En relation brukar inte hindra ungdomar från att festa. Däremot kan man mycket väl dra sig för att gå på fester när man hämtas av föräldrarna kl 21. Festen har knappt börjat när det är dags att åka hem...
Det går bussar från Skövde till Stöpen hela natten. Dessutom hade Lisa moped. Hämtningen var en del av kontrollen av Lisa.
Lisa drack inte för att hon inte ville, hon drack inte av rädsla för sin pappa. Det finns många flickor i Sverige som hålls mycket hårt hemifrån, företrädesvis från invandrarkulturer. De måste gå hem direkt efter skolan, får aldrig gå på klassfester eller åka på skolresor. De får inte gå ut på kvällar eller helger utan sällskap av pappa eller bror. De kan inte göra mycket annat än att satsa på skolarbetet. Jag påstår inte att Lisa hölls så hårt, men det finns grader i helvetet.
Mycket tyder på att Lisa hölls onaturligt hårt hemifrån.
(...)

Jag håller med dig helt här (med stor risk att bli hånad just för det).
Nyckeln till en alternativ teori kan vara den hårda kontrollen av Lisa.

Citat:
Örhänget låg inte utefter fyndvägen.Och en kommissarie som var väl medveten om hur lätt det var att missa ett örhänge i ladan.
sa att det garanterat inte låg där den 8/6 utan måste ha kommit dit senare.
I rest my case.
2017-01-31, 21:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej då - du behöver inte vara bekymrad. Du behöver inte dra på dig offerkoftan i förväg som en fjolla:
Det vi efterfrågar är relevans.

Ta och beskriv den hårda kontrollen.
Påvisa hur drabbad Lisa var av sin far.
Påvisa att nån berättar om hennes lidande och nedstämdhet.

Klarar du inte av att återge detta så kan du sluta bete dig som menlös nickedocka.
Xenia har uppenbart misslyckats via grovt förtal.
Senast redigerad av develi 2017-01-31 kl. 21:46.
2017-01-31, 22:00
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var inte det jag skrev i inlägget. Du får läsa om det och se vilka ord jag använde.

Men det var det jag skrev att snapchat mellan två ungdomar, Lisa och hennes vän har inget med mordet att göra, för det var Nerijus som mördade Lisa. Förstår du?
2017-01-31, 22:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Påvisa att nån berättar om hennes lidande och nedstämdhet.
Ex-pojkvännen berättade att hon gråtit ut hos honom och sagt att hon inte visste var hon hade sin far, att hon inte kände honom. Det här är välkänt, begär inte att jag ska orka leta fram källa.
2017-01-31, 22:45
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Citat:
Örhänget låg inte utefter fyndvägen.Och en kommissarie som var väl medveten om hur lätt det var att missa ett örhänge i ladan.
sa att det garanterat inte låg där den 8/6 utan måste ha kommit dit senare.
I rest my case.

Nu blandar du hej vilt utan att läsa på vad och vem XO svarar. Hela det inlägget innehåller noll fakta som XO plockar och kokar ihop ur tomma intet.

XO svarar mig på ett stycke i en artikel och nämligen detta:

Citat:
Citat:
Det var dock pappans kollegor som bidrog med flera avgörande fynd längs den så kallade fyndvägen där flera av Lisas tillhörigheter anträffades, en situation som vid något tillfälle oroade spaningsledningen.
– Varför hittade pappans bekanta ledtrådar? Försökte någon lura oss att flytta sökområdet? Vid ett tillfälle hölls ett krismöte mellan yttre kommissarien och pappans bekanta. Denna oro kunde då snabbt avfärdas.
Örhänget låg inte utefter fyndvägen.

Jag har inte skrivit om att örhänget låg efter fyndvägen eller över huvudtaget nämns i artikeln eller stycket. Att XO är förvirrad och svarar med något helt ovidkommande är en sak och du svansar bara snällt efter som en lydig valp och svarar hej vilt. Men du kan kanske förklara för mig vad du och XO menar med just "Örhänget låg inte utefter fyndvägen" som svar på den artikeln.
Senast redigerad av PantherE 2017-01-31 kl. 23:08.
2017-01-31, 23:03
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ex-pojkvännen berättade att hon gråtit ut hos honom och sagt att hon inte visste var hon hade sin far, att hon inte kände honom. Det här är välkänt, begär inte att jag ska orka leta fram källa.

Vad vill du säga med detta då? Att Nerijus brutalt mördade Lisa för att hon var ledsen vid ett tillfälle?

Ett barn, en tonåring, en vuxen kan och får vara ledsna ibland och fälla tårar utan att för den skull behöva bli mördade av idioter som Nerijus. Det är helt normalt att vara ledsen ibland och glad ibland, det visar bara att man har känslor och inte är känslokall som vissa här är som kränker och förtalar dom som redan är döda (mördade) och inte kan försvara sig.
2017-01-31, 23:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Berätta om det du beskriver vara "den hårda kontrollen" av Lisa och berätta också hur du vet att Lisa upplevde sig vara "hårt kontrollerad".
Vad DU anser vara "hård kontroll" är inte relevant, är Lisas upplevelse som är relevant.
Har Lisa berättat för någon att hon känner sig "hårt kontrollerad" av sin far?
Har Lisa berättat för någon att hon känner sig nedstämd eller deprimerad pga "hård kontroll"?
Har du något bra svar på det här?
Eller använder du dig bara av #XeniaOnatopp´s opsykologiska skitsnack som "källa" så är du en otroligt sorglig och osjälvständig halvfigur.
"Nyckeln till en alternativ teori"?
Pinsamheterna staplas på varandra.
2017-02-01, 00:21
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Oj då!
Hade hon "gråtit ut"?
Ja, det tyder väl på en djup depression med suicidrisk när en tonårstjej gråter, eller hur?

Det märks att både du och Xenia är totalt oinsatta i hur tonårstjejer fungerar, ni uppvisar verkligen NOLL koll med alla dessa "låtsas-förstå-sig-på"-inlägg. De flesta tonårstjejer är ganska påverkade av de hormonella förändringar som sker i kroppen vilket kan ge ganska kraftiga humörsvängningar. Är normalt att ha ganska lätt till både gråt och skratt. Under tonåren ökar kraven i skolan och man förväntas ta större ansvar för det mesta i sitt liv. Relationer till sina jämnåriga förändras och framförallt så förändras relationen till sina föräldrar. Allt detta är ett helt normalt tonårsliv. Skratt, gråt, krav, stress, glädje, avkoppling, att finna sig själv.

Är inget som helst konstigt med att Lisa blev hämtad från fester eller att hon inte drack alkohol.
Tonårstjejer nu för tiden har så jävla mycket krav på sig från samhället och det är lätt att få dåligt rykte för de som festar för mycket. Är liksom mera inne nu att vara skötsam, sköta sig själv, sin hälsa etc. Klimatet har hårdnat. Är också vanligt att de bara är hemma efter skolan, "softar", gör läxor, har kontakt med kompisar via sms, Snapchat, instagram, X-box etc.

Mina tonårsdöttrar dricker inte alkohol och det gör inte heller deras kompisar. De gör annat än att supa och festa. Det finns liksom andra nöjen för ungdomar. Har de varit ute sent så VILL de att jag ska komma och möta dem. Det är nämligen jävligt otryggt att som ensam tjej vara ute på kvällen i dagens Sverige, det händer en massa jävliga saker som t.ex mordet på Lisa.
Det bara ÄR så det är, föräldrar är en TRYGGHET mot det onda som kan hända.

Källa till ditt "Lisa gråtit ut" kommer här. Det är FUP sid 88.
Lisa gråter alltså för att hon SAKNAR sin pappa.
Citat:
Vet du vad för relation Lisa hade med sina föräldrar
Månz berättar att innan de blev tillsammans berättade hon för honom att hon haft en dålig relation. Under tiden som de var tillsammans hade det blivit en bra relation. Banden mellan henne mamman och systern hade blivit väldigt starka. Hon pratade mycket om dem. Hennes pappa var inte hemma så mycket men han tror att de också hade en bara relation. I höstas hade hon börjat gråta när de pratade om hennes föräldrar och sagt något i stil med att jag inte känner min pappa för att han är borta så mycket.

Passar samtidigt på att lägga in delar av förhöret med Victor eftersom han har fått skuld av vissa till att Lisa ville ta sitt liv, ungefär som att det skulle vara en olycklig kärlek.
De känner ju inte ens varandra, går i samma skola men har aldrig pratat med varandra där, inte ens hälsat. Tre gånger på Snapchat har de haft kontakt, det är allt. Kl 11 på söndagen så skickade han henne en bild på Snapchat och först kl 15.30 så svarade hon. Så var det med den "desperationen".

FUP sid 91
Citat:
Har du träffat Lisa?
De går på samma skola, som är Västerhöjd. Victor är där halva sin studietid. Victor har bara sett Lisa där. Han har aldrig pratat med henne.

Igår på Snapchat så skickade Victor en bild på att Victor jobbade hemma hos sin pappa.Victor gjöt och pappan en maskinhall. Då svarade Lisa något i stil med att "Skönt att tjäna pengar". Med Lisas meddelande följde en bild på Lisa där hon satt och åt någon macka. Vid mackan fanns även något glas mjölk.

Victor var klar med på gjutningen hos sin pappa klockan 12 på dagen. Victor klargör att han själv nog skickade bilden på Snapchat till Lisa ca kl. 11.00 och att hon svarade på den först ca kl. 15.30.

De har kanske haft kontakter tre gånger på Snapchat sammanlagt. Första kontakten hade Victor frågat om filmtips.
2017-02-01, 00:32
Medlem
Det var konstigt att då på natten när poliser kom på plats och mötte SH så gick poliser nästan omedelbart hem till Nerius. Varför just hem till honom? Grannen som bodde ovanför berättade detta i TR. Grannen sa att poliser besökte inte några andra i den natten. Poliser visste inte att Nerius fanns överhuvudtaget, inte heller var han bodde. Någon måste ha pekat ut Nerius redan då. Och den vägen var det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in