2017-01-30, 21:13
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Tänkte att det var du och att det var därför Develi gick som en katt kring het gröt när han undvek att svara.

Du tar upp det där med växtlighet i dörren. Det som fick krimteknikern att rusa dit ifrån hjälm och jacka mm. Men BS hade ju varit inne strax innan. Var det han som stoppade in grenen i dörren?

Då återvänder vi till det intressanta. Ja det har stor betydelse om det är ficklampor som vandrar omkring runt Martorp hela natten eller om det är militärer som springer omkring med statens utrustning och mörkerspanar. Och varför. Behöver jag tala om det för dig?

Den där grenen har du tjatat sönder nu, men det var inte grenen som dödade Lisa och sen knölade in henne i trånga skåpet i byssjan utan det var den sadistiska mördare Nerijus. Skylla på en helt oskyldigt gren är ju löjligt.
2017-01-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
NB varken letade eller grävde efter mask han stod och iakttog vart MPS var på väg, när han såg att dom var på väg mot rishögen/byssjan så fick han kalla fötter och istället för att fiska vilket han så innerligt ville stack han hem för då insåg han att loppet var kört och inväntade polisen.

Nä du. Han hade stuckit till Ryssland med en gång och varken du eller någon militär eller någon Tore hade sett röken av honom.

Vem placerade jackan fint på en gren och hjälmen ovanpå plastkrukor där de låg strategiskt för att upptäckas under Kammarspelet? Vem "fiskade" då?
2017-01-30, 21:18
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Vem placerade jackan fint på en gren och hjälmen ovanpå plastkrukor där de låg strategiskt för att upptäckas under Kammarspelet?

Samma idiot som mördade Lisa, Nerijus. Du vet han som signerade mordet med sitt eget blod och gödslade med det som om det var växtnäring. (var kanske därför grenen växte inåt mot byssjan? Dålig kvalite på den växtnäringen, svart ont blod från djävulen himself, aka Nerijus)
Senast redigerad av PantherE 2017-01-30 kl. 21:36.
2017-01-30, 21:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Tänkte att det var du och att det var därför Develi gick som en katt kring het gröt när han undvek att svara.
Då tar vi det igen för att slutligen få stopp på dina insinuationer, antydningar och skitsnack som är OT:
Jag är en hon. Kvinnligt kön. Förstår du?
Jag är inte militär. Förstår du?
Jag har inte sexualsadistiska fantasier. Förstår du?
Jag har ingen underfundig agenda överhuvudtaget. Förstår du?

Min person är inte av intresse så du kan sluta insinuera eller tillskriva mig epitet som inte är sanna.
För övrigt har det spekulerats om jag är åklagarens dotter, polis samt polisaspirant. Jag har nyss fått PM av en användare i denna tråden med frågor om jag är känner Stefan Holm, Lisa eller är militär.
Jag är JÄVLIGT TRÖTT på insinuationer och nyfikenhet kring min person inklusive fortsatta lögnaktiga påståenden om manlig könstillhörighet som du insinuerat OTALIGA ggr trots dementier.
Citat:
Då återvänder vi till det intressanta. Ja det har stor betydelse om det är ficklampor som vandrar omkring runt Martorp hela natten eller om det är militärer som springer omkring med statens utrustning och mörkerspanar. Och varför. Behöver jag tala om det för dig?
Det är givetvis inget smygande med ficklampor om Lisas far öppet berättar att militär hört AJs Honda larma.

Polis har varit aktiv natt som dag i området och har kallat in militär enligt sedvanlig rutin då det beraktas som allvarligt brott, försvunnen personen inte hittas och en Fu är inledd.
Det samma gäller om personen är sjuk, äldre och förvirrad eller ett barn och även temperatur påverkar bedömningen.

Det finns otaliga eftersök med militär alt hemvärn inkallade och självklart är arbetskamrater med och hjälper till oavsett yrke.
Senast redigerad av develi 2017-01-30 kl. 21:40.
2017-01-30, 21:56
Medlem
Citat:
?

Låt mig gissa. Slöseri med skattemedel är den stora betydelsen. Om det nu var utrustning för mörkerseende så slits inte denna. Batterier går att byta eller ladda upp. Förlusten för skattebetalare är mikroskopisk.
Senast redigerad av X-pert 2017-01-30 kl. 22:03.
2017-01-31, 01:57
Medlem
Det är märkligt att Polisen fotograferade av delar av innehållet i en snapchat-conversation mellan offret och en ytlig bekant till henne, men inte fotograferade av innehållet i det sista livstecknet från offret: SMS:et som mottagits av en anhörigs mobiltelefon.

Och om en sådan fotografering gjordes men inte infördes i förundersökningens huvudprotokoll: Ansåg inte polis och åklagare att tidpunkten för och innehållet i detta sista SMS var av betydelse för utredningen?
2017-01-31, 02:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Vem placerade jackan fint på en gren och hjälmen ovanpå plastkrukor där de låg strategiskt för att upptäckas under Kammarspelet?
Är det inte hög tid att du byter argumentationsteknik eller ansöker om ett MMT-test?

Ta och kliv ur rishögen och tala klarspråk:
Vem är den där dräparen du nu insinuerat om sen ett år tillbaka?
Varför är denna rishög som högvilt i din mördarjakt?

Den fint ditlagda jackan och hjälmen som vilade på plastkrukor för nämligen inte dialogen framåt en millimeter.
Citat:
Senast redigerad av develi 2017-01-31 kl. 02:10.
2017-01-31, 02:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
Det är märkligt att Polisen fotograferade av delar av innehållet i en snapchat-conversation mellan offret och en ytlig bekant till henne, men inte fotograferade av innehållet i det sista livstecknet från offret: SMS:et som mottagits av en anhörigs mobiltelefon.

Och om en sådan fotografering gjordes men inte infördes i förundersökningens huvudprotokoll: Ansåg inte polis och åklagare att tidpunkten för och innehållet i detta sista SMS var av betydelse för utredningen?
Johansson, Grova brott, Skövde kan garanterat besvara frågor om FUP versus sidoprotokoll. Det finns färdigt formulär att fylla i så tryck ctrl+C, ctrl+V och enterknappen.

Meddela gärna ditt svar i tråden så kan vi diskutera hur deras urval skedde sen.
Jag menar... det är ju boring om det stannar på spekulationer och i värsta fall konspirationer om det finns chans till direkt svar på sakfrågan?
2017-01-31, 06:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Vem placerade jackan fint på en gren och hjälmen ovanpå plastkrukor där de låg strategiskt för att upptäckas under Kammarspelet? Vem "fiskade" då?
Du har ältat detta tillräckligt nu utan att komma vidare. Jobbar och jobbar utan att komma till skott. Verkar som att det är ett utmärkande drag hos dig. Nu har du fått X antal exempel från #develi där du ältat exakt detsamma. Har du inte någon spännande fortsättning eller ska du fortsätta att insinuera obegripliga saker och i samma veva ställa "putslustiga" frågor, som om någon skulle förstå vem din insinuerade dräpare är? Förstår du ens det själv?

Det är mördaren Nerijus som placerat sakerna i rishögen. Jag kommer nu att ta upp varför man vet det. Sen är det din tur, då ska du med trovärdighet övertyga om att det INTE är Nerijus som lagt sakerna i rishögen. Din förklaring ska vara vetenskapligt förankrad och också innehålla namnet på din alternative gärningsman. OM du nu har någon? Känns inte som en omöjlighet att du enbart är ute efter att sprida förtal om militär och polis. Eller, kanske jag har fel? Kanske du har en alternativ GM och ett trovärdigt alternativt händelseförlopp inklusive andra bevis samt vetenskapligt förankrade "bortförklaringar" till den befintliga tekniska bevisningen?

Om jackan i rishögen;

Från tingsrättens dom

Citat:
På det material som undersökts har inte påträffats några okända dnaprofiler. De blandbilder som anträffats har innehållit dna från Lisa Holm och den tilltalade.

Brottsplatsundersökning har även gjorts på Martorps gård. Av den framgår att en rishög låg ca 20 meter från arbetsboden där Lisa Holm hittades. På rishögens baksida låg en jacka och en hjälm. På hjälmen fanns dna från Lisa Holm. På jackan fanns en blodbesudling där blodet visade sig komma från Nerijus Bilevicius. På fyra områden på jackan; höger ärm, vänster ärm och bakstycket, påvisades dna i högre och mindre grad från Nerijus Belivicius.

För dna-resultat är blod ett bra biologiskt spår. En blodlik besudling på ett material måste härröra från en kontakt med färskt vått blod.

Även på Lisa Holms jacka har en blodbesudling härrörande från färskt vått blod återfunnits. Blodet har visat sig komma från Nerijus Belivicius.

Från FUP
Citat:
I en undersökt besudling på höger ärm (g) påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius (Grad +4),
Analysen för ett område på höger ärm (d) visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att del av DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius (Grad +4)
Resultaten talar starkt för att del av DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +3)
Analysen för ett område på vänster ärm visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar starkt för att del av DNA:t kommer från Nerijus Bilevicius (Grad +3)
Analysen för två områden på bakstycket upptill visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar för att del av DNA:t i de båda områdena kommer från Lisa Holm (Grad +2). Resultaten talar i någon mån för att del av DNA:t i de båda områdena kommer från Nerijus Bilevicius (Grad +1).
2017-01-31, 09:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lisas syster:
"Hon lämnade inte ofta hemmet om hon inte stannat kvar i stan efter skolan."
Meningen innan som hörde till sammanhanget löd:
"Hon sa att Lisa vanligtvis kom hem, åt, satte sig vid datorn, lämnade in skoluppgifter och
solade då det var varmt ute. "
Ja, Lisa lämnade inte ofta hemmet efter skolan. Det är inte normalt för en 17-åring.
Citat:
Lisa bodde i Stöpen utanför Skövde. De flesta kontakter sker elektroniskt idag (sms, insta, fb, snap, msn ec) så det är inte ett unikum att bejaka vänskapen den vägen.

"Lisa hade inte några direkta vänner kvar i Stöpen efter att de börjat på gymnasiet."
Lisa hade uppenbart många vänner - vilket ses via sociala media och intervjuer i tidningarna. Systern räknar upp Love, Novali, Elin och att det var de sistnämnda systern trodde hon umgicks mest med för tillfället.
Tre vänner är inte många. Ingen på bostadsorten.
Citat:
"Lisa brukade inte vara på fester o d."
Lisa var uppenbart på fester enligt bilder från väninnor. Hon levde däremot i en relation sen runt 15 års ålder vilket väl inte gav henne nåt behov av att ränna ute på helgerna.
En relation brukar inte hindra ungdomar från att festa. Däremot kan man mycket väl dra sig för att gå på fester när man hämtas av föräldrarna kl 21. Festen har knappt börjat när det är dags att åka hem.
Citat:
"Han hade försökt att vända sina kompisar mot Lisa så hon hade mått lite dåligt."
..och detta är utrett på längden och tvären.
Lisa gjorde slut för att känslorna svalnat - dvs det var inget emotionellt drama för hennes del.
Däremot skedde ett partitagande vilket inte är ett unikum då två personer separerar.
Lisa hade gått vidare och var intresserad av VS. Hon visar med andra ord inte minsta nedstämdhet utifrån det fjortisbeteende hon möttes med.
Vilket fjortisbeteende? VS skickade ett snapchat tre timmar innan Lisa försvann. Det går inte att utesluta samband med självmordet.
Citat:
"Deras mamma och pappa hade också hämtat henne efter de fester hon varit på."
... och då bodde Lisa i Stöpen utanför Skövde och det var väldigt snällt av föräldrarna att köra henne och avgör högst troligt tid för hämtande.
Det går bussar från Skövde till Stöpen hela natten. Dessutom hade Lisa moped. Hämtningen var en del av kontrollen av Lisa.
Citat:
"Han hade hämtat Lisa redan klockan 21 på kvällen då hon varit på fester och de andra då hade druckit alkohol. Detta hade Lisa 'fått mycket skit för i skolan'."
.. och om de så trackade henne så ville inte Lisa dricka alkohol - ett gott beslut. För övrigt är det inget beskrivet om sammanhang eller ålder vid hämtandet.
Att gå hem lär inte ha varit ett alternativ.
Lisa drack inte för att hon inte ville, hon drack inte av rädsla för sin pappa.
Citat:
Lisa brukade inte vara på fester o d. Hon hade varit på något gymnasiedisco men hon hade
inte druckit alkohol eller testat något annat. Hon kunde inte hålla sådant hemligt och skulle p
g a det inte våga testa det så att deras pappa fick reda på det.
Citat:
Detta visar sammantaget på en flicka som hade anledning att uppskatta sin fina omtänksamma familj - vilket hon också gjorde via att visa respekt. Det visar en mogen ung tjej som är ordentlig, som satsade på skolarbetet och som levt i en relation från 15 års ålder och som nu ville gå vidare.
Alla berättar att Lisa var en glad, sprallig tjej med framförhållning:

Tyvärr kunde ingen skydda henne från en sexuellt störd sadist som tog hela hennes framtid från henne.
Det finns många flickor i Sverige som hålls mycket hårt hemifrån, företrädesvis från invandrarkulturer. De måste gå hem direkt efter skolan, får aldrig gå på klassfester eller åka på skolresor. De får inte gå ut på kvällar eller helger utan sällskap av pappa eller bror. De kan inte göra mycket annat än att satsa på skolarbetet. Jag påstår inte att Lisa hölls så hårt, men det finns grader i helvetet. Mycket tyder på att Lisa hölls onaturligt hårt hemifrån.
Citat:
Du som är så självgod hemma i fåtöljen:
Vet du inte ens vad du anklagar NB för?

Du har ju satt nekrofili som en fatwa i skallen på NB även om omskrivningar verkar ligga dig varmt om hjärtat.
Han tar sig en titt, han kikar bara, han är nyfiken..intresserad.
Nästan så han framstår som lite tafatt och timid.

"intresse av döda personer", "NB lättade på förlåten och tog sig en titt", " Kika under förlåten", "kikat på kroppen hos döda personer", " nyfikna på nakna, nyligen döda", "NB penetrerade inte, han tittade bara".

Men jösses vad mycket SADISM det framkom i nekrofilistudien; totalt hela 64% hos stollarna.

... och på tal om stollar är det stor risk att han har en personlighetsstörning då hälften av nekrofilerna var störda (oklar %-fördelning narcissistisk- eller antisocial personlighetsstörning) och 17% var psykotiska.

History of Sadistic Acts
In 64 percent (27) of the cases (N = 42), there was a history of prior sadistic acts.
All (11) of the pseudonecrophilic killers had a history of sadistic acts, and the rate among the true necrophiles (N = 29) was 52 percent (1 5). The highest rate of sadistic acts among the true necrophiles was in the necrophilic homicide group (78% (7) N = 9); the lowest was in the regular group (30% (3), N = 10). A history of sadistic acts was reported in 56 percent (5) of the fantasizers (N = 9).
https://pdfs.semanticscholar.org/3ba...d6b44761eb.pdf
Jag anklagar NB för nekrofili, inte sadism som du gör. Ingen vet hur utbrett nekrofili är, och de flesta får aldrig chansen att utöva sin böjelse. Få är beredda att mörda för sin drift, och det dräller inte av nydöda kroppar. NB fick chansen, han hittade en nydöd vacker flicka, lättade på klädseln och tittade.
Citat:
... Han är tillräckligt kompetent via hur mordet ser ut och DNA talar sitt eget språk - det som rätten dömt NB på. Långström uttalar sig inte i skuldfrågan.

Hundrik ville nyss veta anledningen till att ifrågasätta te.x. en självmordsteori där Lisa skuttar iväg till ladan och hänger sig efter jobbet:

NB friställs därmed allt lidande han åsamkat Lisa. Hennes dödsskräck har aldrig förekommit.

Lisa återfanns med jumpern uppdragen - tejpad till oigenkännlighet och med en snara runt halsen.

Vissa sadistsvin filmar och fotar händelsen. Han drar upp jumpern och stryper henne sen till döds:

Andra sadister blir besvikna och tycker att offren dör för fort när andningsorganen täpps till.

Alla dessa offer har lidit ett helvete i händerna på en galning som vill leva ut sin sexuella fantasi och det finns tyvärr otaliga kvinnor och barn som exempel - Lisa är ett av många offer som förringas och du kan vara förbannat säker på att det de behöver är upprättelse snarare än att kränkas även efter döden.

Som du och några andra nick ägnar er åt med ert jävla förtal. Nekrofilen NB funkar visst för din del men sadism ska han skyddas från.
Lisa skuttade inte in i ladan och hängde sig. Hon var allt annat än glad när hon tog sitt livs viktigaste och sista beslut.
Citat:
Ursprungligen postat av hundrik
Och ni som redan ser N.B som oskyldig; vad skulle behövas för att ni ändrade uppfattning och börja se honom som skyldig?

Dessa frågor borde nog ge debatten lite mer intressanta diskussioner.
Åklagarkramarna komer aldrig att erkänna att de har ändrat uppfattning, då skulle de tappa ansiktet. För egen del tycker jag att bevis på skuld skulle vara en bra början. Jag har argumenterat för att Lisa begick självmord, och har bemötts av två sakliga invändningar; Adrianas vittnesmål och rättsläkarens slutsats. Jag har bemött båda dessa. I övrigt har argumenterandet varit personangrepp och förvrängningar.
Citat:
Va bra att du förstod att Nerijus är syndabock, äntligen.
Wikipedia: Syndabock:
Citat:
Som metafor används ordet syndabock när en person ges, eller tar på sig, skulden för det någon annan gjort.
Om NB är syndabock, vem anser du vara den skyldige?
Citat:
Ja men den oron avfärdades när dom fick klarhet. Ska du återge något så återge helheten och inte bara det som passar dig.
"Så det så."

http://polistidningen.se/2016/04/sid...holm-utredare/
Om du ska återge något så återge helheten och inte bara det som passar dig.
Citat:
Det var dock pappans kollegor som bidrog med flera avgörande fynd längs den så kallade fyndvägen där flera av Lisas tillhörigheter anträffades, en situation som vid något tillfälle oroade spaningsledningen.
– Varför hittade pappans bekanta ledtrådar? Försökte någon lura oss att flytta sökområdet? Vid ett tillfälle hölls ett krismöte mellan yttre kommissarien och pappans bekanta. Denna oro kunde då snabbt avfärdas.
Örhänget låg inte utefter fyndvägen.
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
De uppgifterna är fantasier från konspirationsteoretiker och foliehattar.
Och en kommissarie som var väl medveten om hur lätt det var att missa ett örhänge i ladan.
Citat:
Jag kan med 100% säkerhet säga att det INTE låg något örhänge på den platsen den 8/6-15
utan detta måste kommit dit efteråt.
2017-01-31, 10:45
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Om du ska återge något så återge helheten och inte bara det som passar dig.

Citat:
Det var dock pappans kollegor som bidrog med flera avgörande fynd längs den så kallade fyndvägen där flera av Lisas tillhörigheter anträffades, en situation som vid något tillfälle oroade spaningsledningen.
– Varför hittade pappans bekanta ledtrådar? Försökte någon lura oss att flytta sökområdet? Vid ett tillfälle hölls ett krismöte mellan yttre kommissarien och pappans bekanta. Denna oro kunde då snabbt avfärdas.

Du missade att fettmarkera det sista i citatet "Denna oro kunde då snabbt avfärdas."

Det var just den oron som diskuterades då för någon månad sen som du nu försöker blanda dig i och inte fattar vad diskussionen handlade om och jag svarade att den oron avfärdades vilket framgår i det stycke du citerar här och undvek att markera över huvud taget. Jag hänvisade även till källan om du nu har missat det.

http://polistidningen.se/2016/04/sid...holm-utredare/

Ska du blanda dig i något som diskuterades för några månader sen och är utagerat så gör det rätt då istället för att komma här och leka besserwisser.

Resten av det du skriver har du bjäbbat om flera gånger om och är lika mycket intetsägande nu som då. Och glöm nu inte att Nerijus är kräket som brutalt mördade Lisa och ingen annan.

Att fortsätta med förtal och kränkning av Lisa är det enda du förmår. Det är bara idioter som gör på de viset..
Senast redigerad av PantherE 2017-01-31 kl. 10:59.
2017-01-31, 11:44
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har argumenterat för att Lisa begick självmord, och har bemötts av två sakliga invändningar; Adrianas vittnesmål och rättsläkarens slutsats. Jag har bemött båda dessa. I övrigt har argumenterandet varit personangrepp och förvrängningar.
Att du bemött invändningarna är självfallet inte detsamma som att du skulle presenterat ett trovärdigt alternativ. Dina argument är så ihåliga så du kan inte övertyga någon. Men, det är väl naturligt med en teori du omöjligt ens kan tro på själv. Det handlar enbart om argumentation i hur man kan spekulera, tänja på gränsen till vad som är tillåtet utan att ta någon hänsyn till det mördade offret eller hennes familj.

Hur har du då bemött dessa "två sakliga invändningar"?

Jo, att Adriana mötte en random polack som frågade efter vägen.
Märkligt nog så pekade hon ut NB som mest lik denna nämnda polack.
I rättssalen reagerade hon både fysiskt och psykiskt över att återse "polacken".
Ingen som helst tvekan om att det var NB hon mött.
Tidpunkten för när "polacken" stoppade Adriana stämmer också mycket väl in på den tid det tagit för NB att ta sig dit när man jämför med klockslag på hans kassakvitto hos Handlaren.
I din version så pågick alltså en parallelhandling. En polack, som utseendemässigt var en kopia av NB, var på exakt den plats där NB samtidigt var men det var tvillingpolacken som stoppade Adriana??
Seriöst?

Från tingsrättens dom:
Dödssätt
Fynden och omständigheterna visar att döden orsakats av annan person. ( Rättens anmärkning: ”visar: Fynden/resultaten är typiska och alternativ är uteslutna”.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in