Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-25, 01:03
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är det av respekt och att "ta ett steg bakåt" när ens tonåring tar sina kliv mot vuxenvärlden, mot självständighet, att hämta henne efter fester och förbjuda Facebook?
Hämta sina tonårsdöttrar från fester om man bor på "landet" skulle jag också göra med tanke på att det är så dåliga kommunikationer och att man inte vill att de ska råka ut för nåt äckel som Nerijus.
Facebook är skitointressant tycker tonåringar. Mina har valt bort det för länge sen.
Facebook lämpar sig för de som är typ 40+ och äldre.

Citat:
Ju mer jag läser FUP och lyssnar på pappan i TR, desto mer von Trapp-vibbar får jag.
Eh? Sitter du fortfarande och läser FUP och lyssnar på Lisas pappa? Inte så konstigt då om fantasin skenar iväg och du hamnar i svår villfarelse. Som nu när du hamnat mitt i "Sound of Music".

Ett gott råd.
Stäng FUP:et.
Vakna och återkom till verkligheten.
Mördaren är strax på väg hem nu.

Ha det <3 <3
2017-07-25, 10:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbitum
IB har inte ändrat sig om AB en ända gång däremot om när NB var hemma. Här gjorde du en av dina berömda magplask igen. Kom igen när du har något konkret att komma med och inte bara ogrundad svammel.

Din hypotes har ingen bäring och är inte förankrad i några fakta alls, det är bara ogrundade fantasier, din förmåga till logik föl ju för länge sedan. Här föll du platt ner igen.
Här missade du hela poängen med inlägget. Enligt hypotesen åkte IB med till Martorp och kan ge varken AB eller NB alibi. Det är du som ligger platt.
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Hämta sina tonårsdöttrar från fester om man bor på "landet" skulle jag också göra med tanke på att det är så dåliga kommunikationer och att man inte vill att de ska råka ut för nåt äckel som Nerijus.
Det går bussar från Skövde till Stöpen till efter kl 2 på fredag- och lördagkvällar, och Lisa hade moped. Sid 72:
Citat:
Han hade hämtat Lisa
redan klockan 21 på kvällen då hon varit på fester och de andra då hade druckit alkohol.
Detta hade Lisa "fått mycket skit för i skolan".
Det handlade inte om dåliga kommunikationer. Han hämtade från fester redan kl 21. Han visste inte förrän han kom dit om det förekom alkohol. Han litade alltså inte på sin 17-åriga dotter att hon inte drack, utan måste kontrollera.
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Facebook är skitointressant tycker tonåringar. Mina har valt bort det för länge sen.
Facebook lämpar sig för de som är typ 40+ och äldre.
Lyssna på pappan i TR. Det handlar inte om Lisa ville ha Facebook eller inte. Förbudet behövdes inte om hon inte ville ha Facebook. Pappan förbjöd därför att det var farligt. Facebook var alltså farligt för en 17-årig flicka, men det var inte farligt att skicka iväg samma flicka på mopedturer 8 mil om dagen, bitvis på 70-väg. Nej, det handlade om kontroll där också.
2017-07-25, 11:06
Medlem
verbitums avatar
Citat:
Här missade du hela poängen med inlägget. Enligt hypotesen åkte IB med till Martorp och kan ge varken AB eller NB alibi. Det är du som ligger platt.

Den hypotesen bygger du på dina ogrundade fabler och har ingen bäring alls så nu sjönk du ännu längre ner i avgrunden. Du har fortfarande inte motbevisat åklagarens enormt starka bevisning och den överbevisade sexualsadistiska flickmördaren Nerijus lämnar dig snart utan att du på något sätt har kunnat fria han från den bestialiska mordet. Lev du kvar i dina önskedrömmar och i filmernas värld men den friar absolut inte mördarkräket hur gärna du än vill.

Att fabulera som du gör är en sak men att bevisa det du fabulerar om har du inte lyckats med än. Beviset till det är att Nerijus trots dina tafatta försök fortfarande sitter i finkan och snart blir det andra bullar i Litauen.
2017-07-25, 11:15
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Det går bussar från Skövde till Stöpen till efter kl 2 på fredag- och lördagkvällar, och Lisa hade moped. Sid 72:
Det handlade inte om dåliga kommunikationer. Han hämtade från fester redan kl 21. Han visste inte förrän han kom dit om det förekom alkohol. Han litade alltså inte på sin 17-åriga dotter att hon inte drack, utan måste kontrollera.

Lyssna på pappan i TR. Det handlar inte om Lisa ville ha Facebook eller inte. Förbudet behövdes inte om hon inte ville ha Facebook. Pappan förbjöd därför att det var farligt. Facebook var alltså farligt för en 17-årig flicka, men det var inte farligt att skicka iväg samma flicka på mopedturer 8 mil om dagen, bitvis på 70-väg. Nej, det handlade om kontroll där också.

Helt ointressant och grundlöst upprepad bjäbbande från dig när det är bevisat att Nerijus mördade Lisa. Du har inte motbevisat något än på över två år och kommer aldrig att göra det eftersom det inte finns annan mördare än Nerijus. Bevisligen sa har ju varken Inger eller Hurtig lyckats med det och du kammar noll hela tiden, tyvärr. Tråkigt men sant.
2017-07-25, 13:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Han litade alltså inte på sin 17-åriga dotter att hon inte drack, utan måste kontrollera.

Kändes det viktigt för dig att poängtera att hämtningarna skedde även sedan hon fyllt just 17? Du har inga belägg för det. Annars är ju nattvandringar också en sund verksamhet för att ha koll på ungdomar, tycker du inte?

Citat:

Trots "förbud" hade Lisa Facebook och andra sociala medier. Att du fortsätter dina kränkningar mot avliden person trots flertalet varningar säger bara hur det står till i din egen hjärnverksamhet.
Senast redigerad av katw 2017-07-25 kl. 13:04.
2017-07-25, 13:25
Medlem
mrfixs avatar
Citat:

NB:s fru och brors eventuella inblandning diskuteras vad jag vet i den andra tråden.
I den här tråden diskuteras andra specifika alternativa mördare.
Så det är definitivt du som ligger platt som en flintasten.
Vem kan lita på en tonåring till 100 % att de inte dricker när de går på fester?
När ungdomar är fulla är risken betydligt större att de råkar illa ut.
Då passar det inget vidare att Lisa skulle ha åkt moped hem eller hur?
Har därför inget med kontroll att göra, snarare att vara mån om sin dotter.
Vad gäller resan till cafét på mopeden så hade Stefan gjort vad han kunde för att
se till att resan skulle kunna genomföras på ett så säkert sätt som möjligt.
Vad han inte kunde veta var att din hjärtevän NB var på mördarstråt den dagen.
Å förlåt, jag menar naturligtvis att NB var på kik och pillarstråt den dagen.
Har du förresten kommit på ett bättre bevis ännu förutom skitsnacket att ingen
kan motbevisa att du har rätt om kikandet och pillandet.
Annars har du ju inte heller kunnat motbevisa att åklagaren har rätt och att
din pussgurka NB är oskyldig.
2017-07-25, 15:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Verkar som att det är dålig kommunikation mellan det du läser eller lyssnar på och sen hur du tolkar det. De kognitiva funktionerna funkar inte riktigt på samma vis som för de flesta andra. Resultatet blir att du vantolkar och dessa tolkningar är förmodligen färgade av egna erfarenheter eller, som i flera av dina tolkningar - brist på erfarenhet av det du försöker tolka.

I går informerade du oss om att du fortfarande läser FUP och lyssnar på Lisas pappa i TR. Man kan nästan tro att du så frenetiskt lyssnar på pappan för att höra hur en ansvarsfull, kärleksfull och omtänksam pappa låter. Svider det därför lite extra att lyssna på en sån pappa?

Det du skrev igår borde vara en varningsflagg för dig själv, att det håller på att gå överstyr.
Ingen normal människa tolkar det som du gör. Det du skrev i går var b.la:
"Ju mer jag läser FUP och lyssnar på pappan i TR, desto mer von Trapp-vibbar får jag. Det föreföll att vara en auktoritärt styrd familj som gör allt för att upprätthålla fasaden utåt".

"Ju mer jag läser, ju mer jag lyssnar" så förvrids verkligheten till något annat i min hjärna, kunde det ha stått istället.

Du reagerar över att Lisas pappa visar ansvarskänslor och omsorg över sin dotter, att han visar att han tar sitt ansvar, att han bryr sig om henne. Det kallar du föraktfullt för "auktoritärt styrd familj"?
För mig låter det snarare som att det är något du aldrig upplevt själv och därför är avundsjuk på Lisas helt normala, kärleksfulla och ansvarstagande familj, där man värnar om varandras välmående, där man har en god sammanhållning.

Att hämta efter fester, ha koll på att de inte dricker, ha koll på vad de gör på nätet - det kallas föräldraansvar. Helt normalt föräldraansvar.
Som tonårstjej i Sverige nu så är klimatet ganska hårt. Utseendet är viktigt, uppdatera på instagram med snygga bilder etc. Det är mer regel än undantag att träna för att hålla sig i form.
Är verkligen "ute" för tonårstjejer att vara ute och supa. Lätt att bli kallad hora.
Som förälder bör man ha koll med vad de sysslar med på nätet, finns alldeles för många unga tjejer som råkat ut för mobbing på anonyma nätet, eller i värsta fall råkat ut för nätpedofiler.
Att hämta efter fest och att ha koll på att det inte dricks alkohol tillhör också helt normalt ansvarstänkande. Hur många berusade tjejer har inte råkat ut för hemska gruppvåldtäkter senaste åren på väg hem från fester o.dyl t.ex.

Vi bor mitt i stan men ändå tycker mina tonårsdöttrar att det är obehagligt att ta sig hem sent en fredag eller lördagkväll, om de t.ex varit på bio eller med kompisar. De tycker att det är obehagligt med alla fulla killar i gäng som drar på stan och alltid ska komma fram och snacka, kommentera utseendet, försöka "ragga" och blir sura och otrevliga om de ej får någon respons.
Därför vill döttrarna ofta att jag ska möta dem när de varit ute, om de inte har sällskap av någon kompis som ska åt samma håll.

Ingen av mina döttrar dricker heller alkohol, ingen av kompisarna heller.
Detta helt utan att ha en "auktoritärt styrd familj".
De är helt enkelt bara mogna, kloka och trivs bra med livet som det är.
Precis som med Lisa.
2017-07-26, 16:44
Medlem
bernad_laws avatar
Tråden stängd tills vidare. /Mod
2018-06-16, 12:37
Moderator
Tråden öppnas igen.

/Moderator
2018-06-17, 10:29
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Fortfarande motsäger du inte att mer än 99 % av hängningar är självmord. Även om man tar hänsyn till att 14 av 38 självmord begicks av flickor så är det mer än 99 %.

Livlinan: Självmord och självmordsförsök

Hur många som har förlustat sig på självhängda människor är okänt, då dessa inte är särskilt anmälningsbenägna och fallen blir inte uppmärksammade. Det uppmärksammas dock när någon sexdödar, och att det sker genom hängning är extremt sällsynt och uppmärksammat. Inget sådant fall i Sverige har nämnts i tråden.
Det var inte mycket du hade att komma med. Du har bara en liten anledning att tro att Lisa tog livet av sig och det är att mord genom hängning tack och lov är en relativt ovanlig metod. Det är väldigt ynkligt jämfört med den tunga bevisningen åklagaren hade mot morddömde Nerijus. Du skrev någonstans att du har bevisat att Lisa tog livet av sig? Du måste ha drömt, bevisen för mord var överväldigande. Det finns INGA bevis för att Lisa tog livet av sig och då säger det sig självt att du inte har det heller.
2018-06-17, 10:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det var inte mycket du hade att komma med. Du har bara en liten anledning att tro att Lisa tog livet av sig och det är att mord genom hängning tack och lov är en relativt ovanlig metod. Det är väldigt ynkligt jämfört med den tunga bevisningen åklagaren hade mot morddömde Nerijus. Du skrev någonstans att du har bevisat att Lisa tog livet av sig? Du måste ha drömt, bevisen för mord var överväldigande. Det finns INGA bevis för att Lisa tog livet av sig och då säger det sig självt att du inte har det heller.
Var det allt du hittade? Jag har mer att komma med. Åklagaren har inga fakta eller vittnesmål som bevisar att NB mördade Lisa. Alla tekniska bevis kan ha uppkommit efter Lisas död.
2018-06-17, 10:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Var det allt du hittade? Jag har mer att komma med. Åklagaren har inga fakta eller vittnesmål som bevisar att NB mördade Lisa. Alla tekniska bevis kan ha uppkommit efter Lisas död.
Det är precis det dom hade, bevis för att Nerijus mördade Lisa. Och den bevisningen var tung. Hur ska du kunna bevisa att Lisa tog livet av sig? Du påstår att du har bevis, det är omöjligt och en ren lögn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in