2017-01-31, 18:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Har aldrig någonsin sagt att sparka en anställd, och om detta är emot konstitutionen eller inte.
Så visa du mig det stycket
Men det är hysteriskt att sparka någon som kan lagen och säger det nuvarande förslaget är emot konstitutionen.

Som du vet är jag aldrig upprörd, så den kan vi sortera ned i papperskorgen ytterligare en gång till.
Och förresten hur går det med den senile Rudy Giuliani?
Varför det? Hon har ju fel och vägrar följa presidentens order.

Citat:
Har aldrig någonsin sagt att sparka en anställd, och om detta är emot konstitutionen eller inte.
Så visa du mig det stycket
Detta stycke är helt omöjligt att förstå.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-31 kl. 18:33.
2017-01-31, 18:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ja vi vet hur det här fungerar, i era ögon är allting som Trump säger och gör emot konstitutionen.
De läser på CNN att en liberal domare påstått att det strider mot konstitutionen. De tror det är sant. Den liberala domaren blir utbytt. De tror fortfarande det är sant. Imorgon gnäller de över något annat.

Kan någon vänligen förklara för mig hur man kan vara så inihelvete urbota korkad att man tror att USAs konstitution erbjuder obegränsade rättigheter för syrianer och iranier att resa till USA? Hur är man funtad då, om man tror att USAs konstitution erbjuder andra nationaliteter fri tillgång till landet? Är man helt från vettet, eller är man helt enkelt en lättmanipulerad fårskalle?

Jag förstår verkligen inte hur man kan vara så tappad.
2017-01-31, 18:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Varför det? Hon har ju fel och vägrar följa presidentens order.
..då det strider mot konstitutionen i nuvarande form.
Finns inget mer att tillägga, det är väl först om en domstol säger nått annat längre fram.
Som du kan påvisa den, så återkom då.
2017-01-31, 18:35
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Lilla vän, vi ska alltså gissa vad du egentligen menar när du skriver ett inlägg.
Sorry, men det fungerar inte så. Du får stå för vad du skriver, precis som jag

Kan du inte bara svara ärligt? Har du förstått vad jag menade och ville bara bråkas om semantik eller trodde du att jag menade något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Exakt, som du ser har jag inte påstått att Trumps exekutiva order är verkningslösa. Jag ställde en fråga till dig om hur Trump ska driva igenom de exekutiva order han skrivit under hittills. Jag skrev också att de exekutiva ordrarna ännu inte var värda mer än pappret de är skrivna på.
Det inlägget är publicerat klockan 14:28 den 27 januari CET och kan således enbart avse tiden innan inlägget skrevs.
Sorry, men alla kan se att du har fel. Du ägnar dig åt halmgubbar.
(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik
Sorry, att jag bröt mitt löfte att inte skriva mer men jag kunde inte låta bli. Sorry.

Jag, enbart den tiden. Har jag sagt något annat? Varför blev du nervös nu?
Blir hans ord efter "14:28 den 27 januari CET" kött?

Citat:
Det vet vi inte eftersom
Citat:
det är väl först om en domstol säger nått annat längre fram.
.
2017-01-31, 18:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
De läser på CNN att en liberal domare påstått att det strider mot konstitutionen. De tror det är sant. Den liberala domaren blir utbytt. De tror fortfarande det är sant. Imorgon gnäller de över något annat.

Kan någon vänligen förklara för mig hur man kan vara så inihelvete urbota korkad att man tror att USAs konstitution erbjuder obegränsade rättigheter för syrianer och iranier att resa till USA? Hur är man funtad då, om man tror att USAs konstitution erbjuder andra nationaliteter fri tillgång till landet? Är man helt från vettet, eller är man helt enkelt en lättmanipulerad fårskalle?

Jag förstår verkligen inte hur man kan vara så tappad.
Om man gör världen svart och vitt som du gör där, så är du närmare sanningen.
Men ändå har fel.
Givetvis säger inte konstitutionen att medborgare i annan stat, att denne skulle ha obegränsade rättigheter och fri tillgång till landet.
Men detta är en vanlig diskussionsteknik, men vem går på sådan simpla trick?
Så nä vi är inte lättmanipulerade fårskallar, men du inbillar dig vi är detta.
Och det är detta som retar dig att vi inte är så lättlurade.
2017-01-31, 18:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Finns inget mer att tillägga, det är väl först om en domstol säger nått annat längre fram.
Nej det finns inget stycke i konstitutionen som ger syrianer och iranier eller någon annan grupp rätt att resa till USA. Om du tror det får du gärna citera det stycket, men eftersom det är omöjligt, råder jag dig att tagga ner lite.

Här är konstitutionen i sin nuvarande form:
http://www.usconstitution.net/const.html
Var finns förbudet mot att neka syrianer, iranier och så vidrare, rätt att resa till USA? Tror du på allvar att det finns något sådant stycke, eller trollar du bara?

Presidenten har all lagstiftning på sin sida, han har alla möjligheter att neka personer från utpekade säkerhetsrisker att resa in i landet. Hur kan du ens tro något annat?
Senast redigerad av Japhy 2017-01-31 kl. 18:42.
2017-01-31, 18:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Då tar vi det igen:

Citat:
Ursprungligen postat av 8 U.S.C. §1182. Inadmissible aliens

(f) Suspension of entry or imposition of restrictions by President

Whenever the President finds that the entry of any aliens or of any class of aliens into the United States would be detrimental to the interests of the United States, he may by proclamation, and for such period as he shall deem necessary, suspend the entry of all aliens or any class of aliens as immigrants or nonimmigrants, or impose on the entry of aliens any restrictions he may deem to be appropriate. Whenever the Attorney General finds that a commercial airline has failed to comply with regulations of the Attorney General relating to requirements of airlines for the detection of fraudulent documents used by passengers traveling to the United States (including the training of personnel in such detection), the Attorney General may suspend the entry of some or all aliens transported to the United States by such airline.
2017-01-31, 18:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Om man gör världen svart och vitt som du gör där, så är du närmare sanningen.
Men ändå har fel.
Givetvis säger inte konstitutionen att medborgare i annan stat, att denne skulle ha obegränsade rättigheter och fri tillgång till landet.
Men detta är en vanlig diskussionsteknik, men vem går på sådan simpla trick?
Så nä vi är inte lättmanipulerade fårskallar, men du inbillar dig vi är detta.
Och det är detta som retar dig att vi inte är så lättlurade.
Okej... Så det finns alltså inte någon konstitutionell rättighet för syrianer att fritt resa till USA? Är vi överens där?

Varför svamlar du då loss om att det strider mot konstitutionen att neka syrier och iranier inresa? Beror det enbart på att du inte kan tänka, eller finns andra skäl till att du skämmer du dig?
2017-01-31, 18:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej det finns inget stycke i konstitutionen som ger syrianer och iranier eller någon annan grupp rätt att resa till USA. Om du tror det får du gärna citera det stycket, men eftersom det är omöjligt, råder jag dig att tagga ner lite.

Här är konstitutionen i sin nuvarande form:
http://www.usconstitution.net/const.html
Var finns förbudet mot att neka syrianer, iranier och så vidrare, rätt att resa till USA? Tror du på allvar att det finns något sådant stycke, eller trollar du bara?

Presidenten har all lagstiftning på sin sida, han har alla möjligheter att neka personer från utpekade säkerhetsrisker att resa in i landet. Hur kan du ens tro något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Då tar vi det igen:
Ser det är svart och vitt igen.
Säger man det är emot konstitutionen, så tolkar man vart enda ord är emot konstitutionen, eller att konstitutionen skulle säga ALLA har FRITT och OBEGRÄNSAT tillträde till landet.
Han nekar inte enskilda personer per se, utan rädslan för muslimer som styr denna nekan.
2017-01-31, 19:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Okej... Så det finns alltså inte någon konstitutionell rättighet för syrianer att fritt resa till USA? Är vi överens där?

Varför svamlar du då loss om att det strider mot konstitutionen att neka syrier och iranier inresa? Beror det enbart på att du inte kan tänka, eller finns andra skäl till att du skämmer du dig?
Kan du visa text i konstitutionen där man avhandlar Syrier?
Återkom med detta, så kan vi återuppta den diskussionen.
Bara antar jag kommer få vänta i evigheter på ett svar på den, sen förväntar jag mig massa annat ovidkommande.
2017-01-31, 19:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Säger man det är emot konstitutionen, så tolkar man vart enda ord är emot konstitutionen, eller att konstitutionen skulle säga ALLA har FRITT och OBEGRÄNSAT tillträde till landet.
Han nekar inte enskilda personer per se, utan rädslan för muslimer som styr denna nekan.
Nej det är listan som Obamaadministrationen har kompilerat som har styrt beslutet. Därav det tokiga i att Iran står med.
2017-01-31, 19:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej, då hade han förbjudit långt fler än sju länder. Det finns runt 45 muslimska länder. Det är alltså inte nån rädsla för muslimer.
Det är definitivt inte mot konstitutionen. Glad att du äntligan kan erkänna att jag har rätt och du har fel. Blev lite orolig för dig där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in