2017-01-30, 21:42
Medlem
Presskonferans startade 21:30 svensk tid, någon som har hittat länk? Kan inte hitta något. GM/GK ska tranfsporteras till åklagare direkt där hen kommer höra varför hen häktas
Citera
2017-01-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Ja det verkar vara en riktigt sorglig röra detta..har aldrig trott att det skulle gå bra med den mångkulturen..tyvärr tror det kommer bli värre nu..hämndaktioner på hämndaktioner..
Det är islam som är roten till det onda. Notera detta. Islam och enbart islam.

Japaner och andra asiater /invandrare ställer inte till med svåra problem i Väst. Så länge de inte dyrkar islam. Men när cancern islam börjar sprida sig, då blir det så här. Terror, våld, balkongkastningar, mord. Islam fungerar inte någonstans i väst. Tydligen inte i Kanada heller. INGENSTANS. När ska poletten ramla ner hos PK-folket? Om Trudeau vill bjuda in folk från de sju osäkra nationer som OBAMA pekade ut under sitt presidentskap, och som Trump nu har bannlyst i tre månader, då får han väl göra det - på det kanadensiska folkets bekostnad. Lycka till....
Citera
2017-01-30, 21:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Mig veterligen är detta kanadensiska fall - om det nu visar sig vara Alexandre the Lone Wolf som gjort detta helt på eget bevåg - det första terrordåd som begås av en vit "kristen" i väst direkt riktat mot muslimer i en moské.

Rätta mig gärna om jag missat något.

Jag trodde att du redan slagit fast att det rör sig om en konflikt inom en viss etnisk grupp?

Citat:
Detta är en religiös konflikt inom samma etniska grupp. Fick ett PM om att offren talar irakisk arabiska. Dödsoffren ska ha varit mellan 35 och 60, och väl integrerade i samhället. Det kanske var därför de slaktades, då en äkta muslim enl koranen inte får ta infidels (dvs icke-muslimer) till vänner?

(FB) Flera döda i moskéskjutning i Kanada

Hur som helst: Mig veterligen är det det första terrordådet i väst, riktat mot muslimer i en moské, ja. Men det vore första gången oavsett om GM är det du kallar för vit kristen, muslim eller någonting annat.
Citera
2017-01-30, 21:47
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Islamister brukar koncentrera sig på att mörda europeiska icke-muslimska infidels, precis som koranen lär. Men vad har det med saken att göra?

Eftersom att du drog slutsatsen att de måste vara muslimer som utfört terrordådet då inga vita kristna utfört terrordåd mot moskéer tidigare

Citat:
Det är islam som är roten till det onda. Notera detta. Islam och enbart islam.

Japaner och andra asiater /invandrare ställer inte till med svåra problem i Väst. Så länge de inte dyrkar islam. Men när cancern islam börjar sprida sig, då blir det så här. Terror, våld, balkongkastningar, mord. Islam fungerar inte någonstans i väst. Tydligen inte i Kanada heller. INGENSTANS. När ska poletten ramla ner hos PK-folket? Om Trudeau vill bjuda in folk från de sju osäkra nationer som OBAMA pekade ut under sitt presidentskap, och som Trump nu har bannlyst i tre månader, då får han väl göra det - på det kanadensiska folkets bekostnad. Lycka till....

Så det är islams fel att en vit man mejar ner oskyldiga muslimer i en moské? Är det vita aktieägares fel att 9/11 inträffade också eller?
Senast redigerad av Nazipolizei 2017-01-30 kl. 21:53.
Citera
2017-01-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Eftersom att du drog slutsatsen att de måste vara muslimer som utfört terrordådet då inga vita kristna utfört terrordåd mot moskéer tidigare
Man kan inte ute sluta en false flag operation nu för att bromsa Trump o stoppa Le Pen. GM har likeat sossepartier och feminazistiska sidor. Det finns en möjglihet att han övertalats av vänstern så att dom kan kritisera trump hårdare. Det skulle också förklara hans likes av Trump o Le Pen på fb.
Citera
2017-01-30, 21:57
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Man kan inte ute sluta en false flag operation nu för att bromsa Trump o stoppa Le Pen. GM har likeat sossepartier och feminazistiska sidor. Det finns en möjglihet att han övertalats av vänstern så att dom kan kritisera trump hårdare. Det skulle också förklara hans likes av Trump o Le Pen på fb.

vad har dina fantasier att göra med mitt inlägg att göra? (Eller om någonting annat heller, för den delen..)
Citera
2017-01-30, 21:58
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag trodde att du redan slagit fast att det rör sig om en konflikt inom en viss etnisk grupp?

(FB) Flera döda i moskéskjutning i Kanada

Hur som helst: Mig veterligen är det det första terrordådet i väst, riktat mot muslimer i en moské, ja. Men det vore första gången oavsett om GM är det du kallar för vit kristen, muslim eller någonting annat.
Nån gång skall ju vara den första men GM verkar inte vara hardcorenazist, kan vara psyksjuk eller första nazzen som ger sig på en moské och begår ett terrordåd.

Själv har jag en foliehatts-teori om det inte kan vara en hämnd för övergreppen på Universitetet.
Citera
2017-01-30, 22:04
Medlem
Belavias avatar
Någon som har noterat att det sällan utrycks sympati för offer numera. Det handlar snarare om vilken "sida" som gynnas, extremvänstern eller extremhögern.

Svd skrev för ett tag sedan en otroligt cynisk artikel med rubriken - "Som en skänk från ovan till extremhögern", det var alltså journalistens tolkning, hon upprördes av att högerkrafter gynnandes, inte över dådet som sådant!! (Berlinattentatet)

Någon som också tycker att det politiserade och polariserade läget är påfrestande?

Trump är en ljusning i det här ändå, men det behövs MÅNGA fler äkta röster, som använder sunt förnuft och tar beslut utifrån det. Inte några överdrifter och fånig polemik för sakens skull som alla dårar i extrema yttringar.

Skönt förresten att inte SD är högerextremt, utan sund och rimlig i politiken. Jag hade inte orkat med 8 galna partier, det räcker med 7!

Vissa på flashback uttrycker sig dock högerextremt ibland, det är tråkigt, och det påverkar såklart vår trovärdighet här också. Men de är dock ett fåtal som tur är. De flesta här är straight forward utan att positionera sig utan ser till fakta och analys. Gott så!
Citera
2017-01-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Någon som har noterat att det sällan utrycks sympati för offer numera. Det handlar snarare om vilken "sida" som gynnas, extremvänstern eller extremhögern.

Svd skrev för ett tag sedan en otroligt cynisk artikel med rubriken - "Som en skänk från ovan till extremhögern", det var alltså journalistens tolkning, hon upprördes av att högerkrafter gynnandes, inte över dådet som sådant!! (Berlinattentatet)

Någon som också tycker att det politiserade och polariserade läget är påfrestande?

Trump är en ljusning i det här ändå, men det behövs MÅNGA fler äkta röster, som använder sunt förnuft och tar beslut utifrån det. Inte några överdrifter och fånig polemik för sakens skull som alla dårar i extrema yttringar.

Skönt förresten att inte SD är högerextremt, utan sund och rimlig i politiken. Jag hade inte orkat med 8 galna partier, det räcker med 7!

Vissa på flashback uttrycker sig dock högerextremt ibland, det är tråkigt, och det påverkar såklart vår trovärdighet här också. Men de är dock ett fåtal som tur är. De flesta här är straight forward utan att positionera sig utan ser till fakta och analys. Gott så!
det här inlägget för tjänar att upprepas imo
Citera
2017-01-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är du seriös? Du är säkerligen väl medveten om att vi spekulerade fritt i tråden, utifrån de fakta som var kända i ett tidigt stadium. Och jag lade dessutom ofta till "spekulerar jag" (gå bak & kolla).

Dessutom, något du du säkerligen vet efter flera år i forumet (men väljer att blunda för) så citeras det från diverse källor, i detta fall media, polis, Tuben etc om GM --> mohamed + Alexandre; imamer pekar ut rivaliserande radikal moské osv - och sedan tas info tillbaka om motsatsen bevisas osv. Men du sitter där på din höga häst och bara VET att det är en "äkt-kanadensisk" GM.

Att jag fick ett PM kring detta är en sak, något jag informerade er om utan att veta säkert. Så ditt påstående att jag "slagit fast att det rörde sig om etnisk konflikt" får du själv stå för. Jag visste inte säkert utan bara vidarebefordrade info - men jag får lov att säga att det är förvånande om en kanadensisk galning skriker Allahu Akbar och massakrerar muslimer i en moské, eftersom det inte följer det typiska mönstret för hur moskémassakrer "brukar" gå till. Och nu syftar jag på MÖ, men som alla vet så har MÖ flyttat till Väst i o m migrationsvågen. Dvs OM Alexandre är ensam GM, då fungerade inte principen om Ockhams rakkniv; vilket iofs bara är undantaget som bekräftar regeln. Jag skrev från början att Alexandre troligtvis är ett nutjob, och det tror jag fortfarande.

Men om en och annan västerländs icke-muslim går bärsärk pga den islamiska invasionen av Väst...särskilt mentalt störda... tja, det är tragiskt. Men någonstans inte så förvånande. Ytterst är det politiker i Väst som har blod på sina händer, då det varit välkänt i decennier att devout muslims equal trouble. Så sluta importera trouble från MÖ, så kanske det blir lugnt igen i väst. Bara en tanke...
Citera
2017-01-30, 22:07
Medlem
Citat:
Hört talas om Ockhams rakkniv?
Citera
2017-01-30, 22:11
Medlem
Citat:

Så det är islams fel att en vit man mejar ner oskyldiga muslimer i en moské? Är det vita aktieägares fel att 9/11 inträffade också eller?
I mina ögon är koloniserande muslimer som flyttar till infidel-länder i väst för att islamisera dessa, INTE oskyldiga. Även om jag givetvis inte gillar terrordådet som sådant, tvärtom. Men hade Väst sett till sina egna, värnat västerländsk kultur i första hand och låtit bli att massimportera människor från medeltida shariakulturer, då hade detta terrordåd aldrig inträffat. Men låt oss vänta och se vad motivet är. När en muslim går bärsärk mot icke-muslimer i Väst, så brukar det heta att "stackaren har mentala problem". Om Alexandre har mentala problem, då bör han få samma förståelse i media. Men något säger mig att tokvänster/MSM kommer se till att det INTE blir så.

We'll just have to wait and see..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in