Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Jag trodde att du redan slagit fast att det rör sig om en konflikt inom en viss etnisk grupp?
Är du seriös? Du är säkerligen väl medveten om att vi spekulerade fritt i tråden, utifrån de fakta som var kända i ett tidigt stadium. Och jag lade dessutom ofta till "spekulerar jag" (gå bak & kolla).
Dessutom, något du du säkerligen vet efter flera år i forumet (men väljer att blunda för) så citeras det från diverse källor, i detta fall media, polis, Tuben etc om GM --> mohamed + Alexandre; imamer pekar ut rivaliserande radikal moské osv - och sedan tas info tillbaka om motsatsen bevisas osv. Men du sitter där på din höga häst och bara VET att det är en "äkt-kanadensisk" GM.
Att jag fick ett PM kring detta är
en sak, något jag informerade er om utan att veta säkert. Så ditt påstående att jag "slagit fast att det rörde sig om etnisk konflikt" får du själv stå för. Jag visste inte säkert utan bara vidarebefordrade info - men jag får lov att säga att det är förvånande om en kanadensisk galning skriker
Allahu Akbar och massakrerar muslimer i en moské, eftersom det inte följer det typiska mönstret för hur moskémassakrer "brukar" gå till. Och nu syftar jag på MÖ, men som alla vet så har MÖ flyttat till Väst i o m migrationsvågen. Dvs OM Alexandre är ensam GM, då fungerade inte principen om Ockhams rakkniv; vilket iofs bara är undantaget som bekräftar regeln. Jag skrev från början att Alexandre troligtvis är ett nutjob, och det tror jag fortfarande.
Men om en och annan västerländs icke-muslim går bärsärk pga den islamiska invasionen av Väst...särskilt mentalt störda... tja, det är tragiskt. Men någonstans inte så förvånande. Ytterst är det politiker i Väst som har blod på sina händer, då det varit välkänt i decennier att
devout muslims equal trouble. Så sluta importera trouble från MÖ, så kanske det blir lugnt igen i väst. Bara en tanke...