2017-01-28, 17:01
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Det är ganska uppenbart att flygplan sprutar ut chemtrails, detta är livsfarligt för människor.
på senare år har det dykt upp konstiga långa vita strängar orsakade av flygplan. De ligger kvar timvis i konstiga formationenr. Ibland i rutmönster och ibland parallellt med varandra.Normala" avgaser från flygplan, som är mest vattenånga försvinner efter en stund men detta som kallas chemtrails ligger kvar mycket längre. Sprayas det en hel dag, vilket det tyvärr görs, är himlen framåt kvällen fullständigt disig och molnig. Tittar man då ser man konstiga skyar med skarpa avgränsningar
Som en del skrivit tidigare i tråden så har kondensstrimmorna funnits där åtminstone så länge vi kan minnas och det är över 50 år och för min del låg jag ofta i gräset när jag var liten grabb på 70-talet och tittade på kondensstrimmor efter flygplan på himlen så det är inget som uppstått precis när folk började få internet hemma för några år sen.

Vet inte om någon har skrivit det förut men för mig så förefaller alla, ja alla konspirationsteoretiker vara väldigt otekniska. Har flera bekanta som snackar om olika tekniska konspirationer som är totalt otekniska. Ville bara säga att är man det minsta tekniskt bevandrad så förstår man omöjligheten i teorierna, brukar vara samma folk som säger att det är omöjligt att landa på månen för ytterligare ett exempel men det finns det ju tråd om antar jag.
Citera
2017-01-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Vet inte om någon har skrivit det förut men för mig så förefaller alla, ja alla konspirationsteoretiker vara väldigt otekniska. Har flera bekanta som snackar om olika tekniska konspirationer som är totalt otekniska. Ville bara säga att är man det minsta tekniskt bevandrad så förstår man omöjligheten i teorierna, brukar vara samma folk som säger att det är omöjligt att landa på månen för ytterligare ett exempel men det finns det ju tråd om antar jag.
När det gäller "chemtrails"-kramarna är dom inte bara otekniska. De förefaller också sakna förmågan till att tänka logiskt och att inse fakta.

Om de flygplan som anklagas för att sprida chemtrails verkligen skulle göra det, så måste alla deras piloter och ytterligare ombordpersonal vara inblandade. På flygplatserna måste transportörerna lasta ombord grejset, utan att någon vet om det och utan att någon ser vad som pågår. Och de firmor som tillverkar grejset ska tillverka, lasta och transportera allt till flygplatserna - som finns över hela världen.
All det här måste varje år engagera tiotusentals personer, och detta under åtminstone tio år!

Är det rimligt att inte en enda journalist/frilansare under hela denna tid har hittat någon enda inblandad som skvallrar?

Citat:
Som en del skrivit tidigare i tråden så har kondensstrimmorna funnits där åtminstone så länge vi kan minnas och det är över 50 år och för min del låg jag ofta i gräset när jag var liten grabb på 70-talet och tittade på kondensstrimmor efter flygplan på himlen så det är inget som uppstått precis när folk började få internet hemma för några år sen.
Det där har påpekats för "chemtrail"-kramarna gång på gång, men de verkar inte kunna förstå att det är så.
Vidare verkar dom tro att man kan analysera strimmorna/"chemtrailsen" en mil upp i luften genom att analysera regnet som faller ner eller ta prov i marknivå. Fullständigt galet, men det beror kanske på dåliga tekniska kunskaper.
Citera
2017-01-31, 05:55
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
När det gäller "chemtrails"-kramarna är dom inte bara otekniska. De förefaller också sakna förmågan till att tänka logiskt och att inse fakta.

att man kan analysera strimmorna/"chemtrailsen" en mil upp i luften genom att analysera regnet som faller ner eller ta prov i marknivå. Fullständigt galet, men det beror kanske på dåliga tekniska kunskaper.
Vi som är tekniskt lagda har också oftast förmågan att tänka logiskt, det hänger ihop verkar det som. Vet ej var allt detta ologiska tänkande kommer ifrån, hjälper inte hur mycket vi än försöker motbevisa en ologisk person så förstår denne ej det.

Skulle vilja påstå obefintliga tekniska kunskaper som svar på ditt sista stycke. Har någon av er här mött en tekniskt lagd logiskt tänkande person som också är konspirationsteoretiker?
Citera
2017-02-08, 14:51
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det är ganska uppenbart att flygplan sprutar ut chemtrails, detta är livsfarligt för människor.
på senare år har det dykt upp konstiga långa vita strängar orsakade av flygplan. De ligger kvar timvis i konstiga formationenr. Ibland i rutmönster och ibland parallellt med varandra.Normala" avgaser från flygplan, som är mest vattenånga försvinner efter en stund men detta som kallas chemtrails ligger kvar mycket längre. Sprayas det en hel dag, vilket det tyvärr görs, är himlen framåt kvällen fullständigt disig och molnig. Tittar man då ser man konstiga skyar med skarpa avgränsningar
Att k-strimmorna ibland försvinner snabbt och ibland ligger kvar i timmar beror på luftfuktighet, temperatur osv. varierar. Precis som moln kan ligga i timmar så kan även kondensstrimmor göra det. Kondensstrimmorna innehåller vatten och iskristaller och det ända kemiska i dem är avgaserna från förbränningen av jetbränslet. Det är inte chemtrails bara för att dom ligger kvar längre utan det beror på hur förhållandena är i atmosfären där dom släpps ut.
Citera
2017-02-10, 16:02
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Att k-strimmorna ibland försvinner snabbt och ibland ligger kvar i timmar beror på luftfuktighet, temperatur osv. varierar. Precis som moln kan ligga i timmar så kan även kondensstrimmor göra det. Kondensstrimmorna innehåller vatten och iskristaller och det ända kemiska i dem är avgaserna från förbränningen av jetbränslet. Det är inte chemtrails bara för att dom ligger kvar längre utan det beror på hur förhållandena är i atmosfären där dom släpps ut.
Det beror inte på luftfuktigheten,

Chemtrails är giftigt det vet alla insatta, och flygplanen sprutar fortfarande ut det för fullt, och människan blundar för denna katastrof, svårt att väcka människor att öppna ögonen, människan är så jävla hjärntvättad så de inte e sant 99.9% av mänskligheten är ju hamsterhjulet då är det svårt att övertyga, jag är ju en sanningsvetat och vet vad jag pratar om.
Citera
2017-02-10, 16:50
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:

Chemtrails är giftigt det vet alla insatta, och flygplanen sprutar fortfarande ut det för fullt, och människan blundar för denna katastrof, svårt att väcka människor att öppna ögonen, människan är så jävla hjärntvättad så de inte e sant 99.9% av mänskligheten är ju hamsterhjulet då är det svårt att övertyga, jag är ju en sanningsvetat och vet vad jag pratar om.
Vi som har lite logiskt tänkande har ett par frågor till er som påstår att det "sprutas" ut gifter från flygplanen. Vore det inte bättre att använda sig av ett billigare sätt att sprida giftet än att använda sig av flygplan som är det i särklass dyraste och mest komplicerade sättet att göra det på?

Skulle kostat en bråkdel att pytsa i lite "gift" i bilbränsle tex och få det mycket träffsäkrare och direkt där de skulle vilja ha det? Som du vet så är bilavgaser flyktiga och hänger kvar i luften lång tid och är redan giftiga som de är.

Som några redan nämnt så undrar vi också hur de kan spruta ut kemikalier över tex Sverige på 10.000 meters höjd och veta att de också landar i Sverige och inte blåser till Ryssland som de lätt skulle kunna göra på den höjden och med måttliga vindar.

Vi vill ha lite konstruktiv fakta hur det går till och inte lite svamlande om att vi alla skulle vara hjärntvättade! Jag är då absolut inte i något hamsterhjul då jag aldrig har levt något svenssonliv och fogar mig inte in i ledet.
Citera
2017-02-10, 17:27
Medlem
madtops avatar
Citat:

Nej, nej. Alla insatta vet att chemtrails inte finns, det är bara oinsatta som tror på skiten. Och jag vet vad jag pratar om.

Hur vore det om du för en gångs skull argumenterade istället för att bara påstå en massa dumheter.

Vi vet att vatten kan vara flytande eller fast under mycket lång tid. Vid vet att moln kan vara synliga under mycket lång tid. Vi vet att vanliga passagerarplan kan lämna kvardröjande vattenstrimmor. Vi vet att kvardröjande vattenstrimmor har funnits sedan minst 50 år. Vi vet vad daggpunkt är. Hur vet du att det du ser är chemtrails?
Senast redigerad av madtop 2017-02-10 kl. 17:38.
Citera
2017-02-10, 17:28
Medlem
Citat:
Jo, detta är faktum. Vi VET att contrails bildas och finns kvar vid olika tillfällen och olika länge beroende på förhållandena (som t e x just luftfuktighet).

Det duger inte att bara komma in skrika "nej så är det inte, det bara är så" när det rör sig om ett vedertaget faktum. Du måste presentera bevis.
Citat:
Belägg,, tack.
Citera
2017-02-10, 17:42
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Chemtrails finns inte. Att sedan avgaser i sig orsakar klimatförändringar och liknande är en annan sak men det beror inte på kemtrails. Vill man förgifta människor så är det garanterat efektivare att blanda det i t ex bilbränsle.. Då skulle ju också fler få i sig gifterna eftersom gifterna skulle hamna i stadluften i stället för uppe i stratosfären.
Bor många människor i våra städer men inga uppe i stratosfären.
Senast redigerad av Jonas1968 2017-02-10 kl. 17:44.
Citera
2017-02-10, 20:47
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Vi som har lite logiskt tänkande har ett par frågor till er som påstår att det "sprutas" ut gifter från flygplanen. Vore det inte bättre att använda sig av ett billigare sätt att sprida giftet än att använda sig av flygplan som är det i särklass dyraste och mest komplicerade sättet att göra det på?

Skulle kostat en bråkdel att pytsa i lite "gift" i bilbränsle tex och få det mycket träffsäkrare och direkt där de skulle vilja ha det? Som du vet så är bilavgaser flyktiga och hänger kvar i luften lång tid och är redan giftiga som de är.

Som några redan nämnt så undrar vi också hur de kan spruta ut kemikalier över tex Sverige på 10.000 meters höjd och veta att de också landar i Sverige och inte blåser till Ryssland som de lätt skulle kunna göra på den höjden och med måttliga vindar.

Vi vill ha lite konstruktiv fakta hur det går till och inte lite svamlande om att vi alla skulle vara hjärntvättade! Jag är då absolut inte i något hamsterhjul då jag aldrig har levt något svenssonliv och fogar mig inte in i ledet.

När det kommer till kontrollera människor genom att tex förgifta så är inte omkostnader någon fråga. Pengar är bara siffror för stormakten det är liksom ingenting. Flygplan är mer räckvidd att sprtua ut giftet det sprids ut på mycket effektivare sätt, och det blir mindre misstänksamt.

Man sprutar ut giftet så har inte högheten någon större betydelse, giftet hinner landa på marken snabbare än tänkt, och ju längre ner gaserna landar på marken desto mer osynlig blir själva chemtrailsen.

Jo du lever hamsterhjulet det vet jag, du blundar för verkligheten, du är ju en skeptiker ni tror ju inte på nånting vi troende kommer med, och det är ganska irrtierande.

Dessutom sprutas chemtrialen bara på dagen så man ser det, dom sprutas även på kvällarna o nätterna och hinner landas på jorden tills man vaknar upp o väg till jobbet då hinner alla andas in giftet.

Giftet andas vi människor in o dör långsam död utan att vi märker det. Ungefär som cigaretter man dör långsam död inte på engång. Jag skulle tippa att min 20 tusen människor dör årligen av chemtrails just i sverige.
Citera
2017-02-10, 21:03
Medlem
Citat:
Jo, det gör det. Det vet alla insatta. Det räcker med att ha grundläggande kunskaper i fysik.

Citat:
Just nu verkar du tro att "chemtrails" innehåller något gift som ska andas in av befolkningen. Av alla sätt att sprida smitta eller gift är detta det i särklass dummaste. Åtminstone 99,9 % kommer att hamna nån annanstans än i folks lungor. Och det som sprids en mil upp i luften kan hamna varsomhelst inom flera hundra mil på marken. Tänk t ex på det isländska vulkanutbrottet som sabbade flygtrafiken i hela västeuropa. Från en punkt långt ute i Atlanten.

Sluta påstå att "alla är så jävla hjärntvättade" och skryta om att du är "en sanningsvetat" och "vet vad du pratar om". Du blir enbart löjlig.
Senast redigerad av pewana 2017-02-10 kl. 21:33.
Citera
2017-02-10, 21:19
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jo, det gör det. Det vet alla insatta. Det räcker med att ha grundläggande kunskaper i fysik.

Just nu verkar du tro att "chemtrails" innehåller något gift som ska andas in av befolkningen. Av alla sätt att sprida smitta eller gift är detta det i särklass dummaste. Åtminstone 99,9 % kommer att hamna nån annanstans än i folks lungor. Och det som sprids en mil upp i luften kan hamna varsomhelst inom flera hundra mil på marken. Tänk t ex på det isländska vulkanutbrottet som sabbade flygtrafiken i hela västeuropa. Från en punkt långt ute i Atlanten.

Sluta påstå att "alla är jävla hjärntvättade" och att du är "en sanningsvetat" och "vet vad du talar om". Du blir enbart löjlig.
Chemtrails innehåller molekyler så det hamnar snabbare mot marken, de väger tungt, och blir inte blåst av vinden lika lätt. Tänk på att chemtrails framställs i mega labb fabriker som sedan stoppas in i flygplanet, detta är inte vanlig gas, chemtrailsen är tjockare och mer starkt kompakt.

Du vet ju själv ingenting, du kommer med massa knäppa påståenden utan någon som helst fakta eller tygnd i ämnet. Du tror du e eintstien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in