2017-01-30, 09:43
Medlem
JustZlatans avatar
Båda gärningsmännen blev gripna, så varför har inte myndigheterna gått ut med vilka dom är? Vad väntar dom på?
Citera
2017-01-30, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En vittnesuppgift som figurerar i media gör ju gällande att de ska ha skrikit "Al Akhbar", man ska ju inte hålla det för givet att det verkligen skedde, men i så fall är det ju sannolikt en islamistisk attack.

...fast med fransk/Quebec accang. Ungefär som om några judar skulle ha skjutit nazister o samtidigt ropat Heil Hitler.

Tiden får utvisa vad som hänt, kanske det börjat koka över hos vissa, hmm.
Citera
2017-01-30, 09:46
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Båda gärningsmännen blev gripna, så varför har inte myndigheterna gått ut med vilka dom är? Vad väntar dom på?

Dom kanske försöker övertala dom till att spela traumatiserade amerikanska soldater.
Fast iof, det har ju inte gått särskilt lång tid.
Citera
2017-01-30, 09:47
Bannlyst
Det ryktas om att gärningsmännen skrek "Allahu Alkbar" innan man började slakta.

https://www.rt.com/news/375554-quebec-city-mosque-shooting/

Citat:
“One started shooting. As soon as he opened fire he shouted, ‘Allahu akbar!’ (God is great!) The bullets reached people who were praying. People who prayed lost their lives. As for myself, the bullet passed over my head,” the witness said, adding the attackers “seemed to have a very good Québec accent.”

Jag tror dock att detta är en false flag-attack som ska visa att även "stackars" muslimer blir utsatta för islamistiska terrordåd.
Citera
2017-01-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

Det var väl som dådet i Tyskland. Polisen gick ut för tidigt med en gripen gärningsman som visade sig vara oskyldig.
Citera
2017-01-30, 09:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
...fast med fransk/Quebec accang. Ungefär som om några judar skulle ha skjutit nazister o samtidigt ropat Heil Hitler.

Tiden får utvisa vad som hänt, kanske det börjat koka över hos vissa, hmm.

Finns det inte infödda muslimer, andra generationens invandrare, också i Kanada?

Edit: Men sedan kan det kanske också vara något i stil med "Al Akhbar jävla idioter", typ "smaka på er egen medicin".
Citera
2017-01-30, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Vi hade fel om Breivik så bäst är väl att avvakta och se vad de säger.

Men om de nu är mussar varför skjuter de sina egna ? Det kan ju inte bli bättre om de är sant.
Varför är det krig i mellanöstern - eller vad tänkte du?
Kristna Syrier som hämnas?
Citera
2017-01-30, 09:50
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
En vittnesuppgift som figurerar i media gör ju gällande att de ska ha skrikit "Al Akhbar", man ska ju inte hålla det för givet att det verkligen skedde, men i så fall är det ju sannolikt en islamistisk attack.

Att det eventuellt har skrikits AA vid attacken kan tyckas lite klent så här tidigt tycker jag. Ofta tycker jag att det är tacksamt att skylla på muslimer eller blattar, då man ofta har rätt.

I detta fallet vill jag dock gärna låta det gå några timmar så att man får mer konkreta och bekräftade uppgifter. Just nu ser det ut att mest florera lösa uppgifter om GM. Snart bör det komma mer solida uppgifter om fallet.

Det skall bli intressant att följa detta!

/KG
Citera
2017-01-30, 09:52
Medlem
Jumalautas avatar
Det sättet på vilket gm greps pekar väl i riktning muslimer. Småspringande/promenerande på stan utan synligt mål. Arabisk planering när den är som bäst.
Citera
2017-01-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Att det eventuellt har skrikits AA vid attacken kan tyckas lite klent så här tidigt tycker jag. Ofta tycker jag att det är tacksamt att skylla på muslimer eller blattar, då man ofta har rätt.

I detta fallet vill jag dock gärna låta det gå några timmar så att man får mer konkreta och bekräftade uppgifter. Just nu ser det ut att mest florera lösa uppgifter om GM. Snart bör det komma mer solida uppgifter om fallet.

/KG

Jag håller med dig.
Citera
2017-01-30, 09:55
Medlem
Citat:
Finns det inte infödda muslimer, andra generationens invandrare, också i Kanada?

Edit: Men sedan kan det kanske också vara något i stil med "Al Akhbar jävla idioter", typ "smaka på er egen medicin".

Absolut, det är i andra, tredje generationerna man hittar/kommer att hitta potentialen av kommande kaosterrorister - ville bara ytterligare infa vad som kommit fram,mdet ena undanröjer inte det andra!

Men skönt i eländet att det verkar vara just MENA folk ("canadensare") som var GM, det blir liksom mer logiskt då!
Citera
2017-01-30, 09:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar

/KG

Ja, vi år väl se. I samband med sommarens skjutning i Tyskland var det också något vittne som påstod i radio att han skrek Al Akhbar, av allt att döma en felaktig uppgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in