2017-01-29, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmluftsugn
Det undrar jag också. Remember kan det inte vara, då det kostar 295 kr (efter första året).
Flera personer här på forumet har lyckats förhandla bort årsavgiften via re:members kundtjänst så det är inte helt omöjligt.
Citera
2017-01-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iFi1ip
Flera personer här på forumet har lyckats förhandla bort årsavgiften via re:members kundtjänst så det är inte helt omöjligt.

Aha, låter ju inte helt dumt. Det kortet har dock 100K som högsta kreditgräns, han säger att han har 250K. Men det kanske också kan förhandlas upp.
Citera
2017-01-29, 21:43
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Men hallå, först argumenterar du emot mig sedan kovänder du plötsligt och är nu för kreditkort?????

Skärp dig, jag tror att du trollar helt enkelt.

Trollar? Om man bara hade så tråkigt.

Jag har alltid (iaf sen ett år tillbaka) varit FÖR kreditkort, du kan läsa alla mina tidigare inlägg
Det enda jag har argumenterat EMOT är det där jäkla Preem Mastercard som någon annan här i tråden envisas med att påstå att det är bäst. Mitt kort är bäst för mig, sen är Preems kort säkert super för honom. Det är allt.
Citera
2017-01-29, 21:47
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Swedbank har inte 1% bonus på varken bankkort eller kreditkort.

Men du är all over the place när man läser dina sista inlägg.
Extremt mycket text, inlägg, frågor, och falska påståenden när allt du vill ha sagt är "Jag vill ha det jag redan har och jag vill inte ändra mig".

Kör på ditt swedbankkort. Ingen bryr sig. Men ställ inga frågor när du ändå inte läser svaren (alternativt förstår svaren), och gör för fan inga mer påståenden när dom alla är falska.

"Mastercard Guld ger bonus på allt du handlar. 1 kr motsvarar 1 poäng, vid 25 000 uppnådda poäng dras 100 kr från din nästa månadsfaktura." Okej, en poäng för varje krona. Som de flesta andra har.

Du får jättegärna redovisa vad jag sagt som är falskt, superintresserad av att veta det
(och nej,här får du inte kalla mina egna åsikter för falska)
Citera
2017-01-29, 21:50
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
"Mastercard Guld ger bonus på allt du handlar. 1 kr motsvarar 1 poäng, vid 25 000 uppnådda poäng dras 100 kr från din nästa månadsfaktura." Okej, en poäng för varje krona. Som de flesta andra har.

Du får jättegärna redovisa vad jag sagt som är falskt, superintresserad av att veta det

Edit : Och frågorna du säger att jag ställer? Vilka är det menar du? Vad är det jag har frågat?
Jag har för säkerhetsskull gått igenom mina inlägg och hittar inga frågor som du säger att jag ställt? Du börjar balla ur lite?
Citera
2017-01-29, 22:04
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:

Får det till 0,4%, inte 1%. Där har vi ett exempel på falskheter.
Citat:
Men jag får tillbaka 1% på ALLT ANNAT jag köper med kortet! På vilket sätt är det "ingen mening"?
Citat:
Men toppen, jag får precis samma sak på bank och kreditkortet jag har.
Hoppas ditt superintresse är stillat.

edit:
Du citerar dig själv här:
Citat:
Edit : Och frågorna du säger att jag ställer? Vilka är det menar du? Vad är det jag har frågat?
Jag har för säkerhetsskull gått igenom mina inlägg och hittar inga frågor som du säger att jag ställt? Du börjar balla ur lite?
Och jag är den förste att hålla med dig om att du ballat ur lite.

Det verkar faktiskt som att du inte ställt några frågor. Du har bara anklagat andra för att inte svara på dina frågor som du inte har ställt:
Citat:
Och vid den tidpunkten jag skulle behöva använda krediten så måste jag stå ut med uppläggningsavgift på 195 kronor och 19kr i månaden för avi.
Handlar jag hos andra drivmedelsförsäljare, alltså konkurrenter, så får jag ingen bonus.
Dessutom är räntan på 16,85 % + uppläggningsavgift + aviavgift. Ingen bra deal

Det är lite plus minus noll, men jag föredrar att använda ett kort som ges ut av min bank och inte ger rabatt på bensin, som jag aldrig köper.
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det är inte plus minus noll, betalar du räkningen helt och fullt på rätt datum så tillkommer inga kostnader - är detta verkligen så svårt att förstå?

I slutänden betalar du 99% av priset istället för 100% bara genom att byta kort du drar.
Citat:
Intressant, du vägrar svara på räntan och kostnaden för kredit. Det är ju faktiskt ett kreditkort, så i de fall jag skulle vilja använda krediten så är det en dålig deal att använda Preems kort. Dessutom har Swedbanks kort en del andra grejer som jag gillar, som saknar hos Preem. Så tyvärr, du får tycka som du vill, men jag är mer än nöjd med mitt val av kort. Rabatten på bensin kan du behålla för dig själv.

Det är mycket som spelar in, och man får väga för och nackdelar från båda sidor, men från min sida är det bättre och tryggare att ha ett kort hos Swedbank, vars service jag dessutom är mycket nöjd med. Jag vet ju inte hur Preem behandlar sina kunder, till exempel.

Senast redigerad av AnOldBeginning 2017-01-29 kl. 22:09.
Citera
2017-01-29, 22:06
Medlem
Plasticsmiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Får det till 0,4%, inte 1%. Där har vi ett exempel på falskheter.

Hoppas ditt superintresse är stillat.

Nä, inte riktigt. Du hittade en sak,
Citera
2017-01-29, 22:13
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Nä, inte riktigt. Du hittade en sak,
Jag hittade inte då jag inte letade. Ligger nyckelknippan precis framför dig när du behöver den letar du inte efter den, du bara tar den.
Citera
2017-01-29, 22:15
Medlem
Citat:

Läser du ens vad du själv citerar?

"1 kr motsvarar 1 poäng, vid 25 000 uppnådda poäng dras 100 kr från din nästa månadsfaktura."

Dvs, när du har handlat för 25K med kortet får du tillbaka 100 kr. Det motsvarar en bonus på 0,4%. Med Preem-kortet får man 1%. Det räcker att handla för 10K för att få tillbaka 100 kr, och efter 25K har man fått 250 kr.

Ditt kort ger mindre än hälften så mycket tillbaka, och då har vi inte ens räknat in att du betalar en årsavgift för det medan mitt Preem-kort är helt gratis. Antar att du är Nyckelkund och betalar 295 kr/år för kortet? Det innebär att du måste handla för 73 750 kr för att din bonus ens ska täcka avgiften. Med mitt kort ligger jag på plus från dag ett.

Ditt kort är objektivt ett sämre alternativ, förutom just om du skulle åka på att betala ränta. Räknar du så stenhårt med att fastna med en kreditskuld du inte klarar av att betala att du tror detta kommer löna sig? I så fall borde du inte ha ett kreditkort alls. Jag har bara kreditkort för att jag vet att jag alltid kommer kunna täcka hela skulden varje månad och alltså aldrig kommer betala någon ränta, så den enda "fördelen" med Swedbank-kortet är irrelevant för mig (precis som den bör vara för varje ekonomiskt ansvarsfull person).
Senast redigerad av Varmluftsugn 2017-01-29 kl. 22:23.
Citera
2017-01-29, 22:24
Medlem
ihelps avatar
Kreditkort kostar vanligtvis näringsidkare mer att processa, speciellt AMEX som kan ta 10 kronor per transaktion varav anledningen till att många ställen inte tar emot de. Det leder till näringsidkare, speciellt små sådana tar mer betalat. Varav vi får betala mer.

Sedan får vi som handlar med kreditkort till slut en liten bonus eller hamnar i fällan och blir därefter tvugna att betala ränta.

Enda egentliga vinnarna i denna ekvation är bankerna.
Citera
2017-01-29, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Kreditkort kostar vanligtvis näringsidkare mer att processa, speciellt AMEX som kan ta 10 kronor per transaktion varav anledningen till att många ställen inte tar emot de. Det leder till näringsidkare, speciellt små sådana tar mer betalat. Varav vi får betala mer.

Sedan får vi som handlar med kreditkort till slut en liten bonus eller hamnar i fällan och blir därefter tvugna att betala ränta.

Enda egentliga vinnarna i denna ekvation är bankerna.

Så må det mycket väl vara, men hur hjälper det mig att för den sakens skull betala med debitkort istället? Jag får inte rabatt för att transaktionsavgiften är lägre. Istället får jag betala 1% mer för allt än om jag använder mitt kreditkort. Systemet må straffa näringsidkarna, men det är som det är, och jag tänker skaffa mig de fördelar jag kan. Och aldrig betala någon ränta på krediten, så klart.
Citera
2017-01-29, 22:36
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Så må det mycket väl vara, men hur hjälper det mig att för den sakens skull betala med debitkort istället? Jag får inte rabatt för att transaktionsavgiften är lägre. Istället får jag betala 1% mer för allt än om jag använder mitt kreditkort. Systemet må straffa näringsidkarna, men det är som det är, och jag tänker skaffa mig de fördelar jag kan. Och aldrig betala någon ränta för krediten, så klart.

Självfallet, utnyttjar personligen också systemet så bra jag kan. Men tycker det är så sjukt dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in