Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Tack, Stardust.

Du är verkligen till ovärderlig hjälp i den här tråden.
Verkar bli klurigt det här. Är inte särskilt vanligt att två galningar går lös på en kvinna. Kanske har N gjort nåt mot henne medan T körde bilen, eller också fick N blod på sig efter att T gjort nåt mot henne. Det här mordfallet kan sluta hur som helst, låter det som.
Kan båda bli dömda för mord om det inte blir klarlagt vem som dödade henne? Hur ser juridiken ut på Island?
Varsågod, alltid kul att bli uppskattad 😊
Ja, båda två kan dömmas och jag skulle inte bli helt förvånad om en blir dömd för mord och fen andre för medhjälp samt brott mot (glömmer ordet, när man hanterar död kropp på olagligt sätt.)
Jag tror N skadade henne i iver att våldta, och T som mer "världsvan" tog kontroll, som schysst polare liksom. För att nu har N ställt till det, en död tjej innebär sök ombord på båten där det finns 20 kg hasch.
N är knäpptyst för han är rädd för T och sin roll i att allt skitit sig. Det är vad jag tror efter att ha lyssnat på min väninna i dag som tolkar dom ytterst få läckorna på detta sättet.
MEN, inget uttalande från polis så det kan vara helt fel, vill bara poängtera att detta är "the word on the street" liksom!