Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-29, 15:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Belorukova tog bara en världscuppoäng idag så Sundling (som jag hade velat se idag) behåller U23-ledarvästen. Bra åkt av Sedova (17:e) och Hennig (20:e) av övriga U23-or. Carl tog visserligen poäng (25:a) men långt ifrån den form hon visade i början av säsongen.
2017-01-29, 16:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jag tycker dock det är tråkigt och märkligt att ett så stort förbund inte klarar av att vara konsekventa med statistiken.

Det är tyvärr så att idrottsorganisationerna alltför ofta inte har koll på det de bör ha koll på. Jag är inte ett dugg överraskad.
2017-01-29, 16:58
Medlem
Vilka åker till för OS ? Sömskar Öberg Nordström en till? Sofia eller Wiken?
2017-01-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa

Settlin skulle passa för programmet men hon är ju närmare VM-laget än dessa tre. Själv hade jag dock skickat henne.
2017-01-29, 17:06
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Stina, Kalla, Falk, Jonna och Ebba borde ligga bättre till. Fast det är över ett kvar så mycket kan hända

Edit:

87 poängs försprång för de finska damerna i nationscupen, det minskar sakta men säkert.
Senast redigerad av rainbowia 2017-01-29 kl. 17:08.
2017-01-29, 17:53
Medlem
Ibiza80s avatar
Det är verkligen något stört över Petter Northug.

Varför han hatar svenskar kan man fundera på. Varför han hatar just Calle H likaså. Men nu: Norrmannen går sitt livs kamp mot klockan för att hitta formen. Calle H är i samma situation (försöker hitta formen efter en problemfylld period) och presterar förvånansvärt bra. Då, av alla tillfällen, använder norrmannen sin energi till att håna svensken. Varför? Ja, det behöver man en psykolog för att bena ut.

Nej, förresten. Min teori står fast: Northugs farfar kom i vägen för nazisterna då de tack vare Sveriges geniala politiska taktik hade vägarna förbi Norge. (De kanske tog den enda ko som familjen Northug hade råd med?). Och så har svenskhatet gått i arv. Petter kommer från en inavlad släkt och lyckas inte tänka självständigt utan tycker med automatik likadant som bestefar.

Tills vidare hoppas jag att Northug inte tas ut i VM-truppen, att han åker sprinten och missar kvalet, åker femmilen och bryter efter 30. Därefter hoppas jag att han i förtvivlan dricker sprit, krockar i en rondell, skadar sig och tvingas avsluta karriären.

Då köper jag champagne.

Nåja. Det är hursomhelst något stört med Northug.
Senast redigerad av Ibiza80 2017-01-29 kl. 18:02.
2017-01-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Stina, Kalla, Falk, Jonna och Ebba borde ligga bättre till. Fast det är över ett kvar så mycket kan hända

Edit:

87 poängs försprång för de finska damerna i nationscupen, det minskar sakta men säkert.

var För OS nästa helg jag tänkte på
2017-01-29, 18:04
Medlem
Lite Anna Haag nytt hon tränar på. men inget beslut är ännu tagit om start på onsdag hon ska ta den diskussionen med coacherna... hon gjorde ett form test idag intervaller..
2017-01-29, 18:28
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Lite Anna Haag nytt hon tränar på. men inget beslut är ännu tagit om start på onsdag hon ska ta den diskussionen med coacherna... hon gjorde ett form test idag intervaller..
Yrvaken fråga: Vad är det för tävling på onsdag?
2017-01-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Yrvaken fråga: Vad är det för tävling på onsdag?

SM-veckan. Längden kör intervall, sprint, stafett och skiathlon i den ordningen onsdag, torsdag, lördag, söndag.

Tyckte Stina sa att hon skulle åka lördag, söndag för övrigt. Alltså stafett och skiathlon.
2017-01-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
SM-veckan. Längden kör intervall, sprint, stafett och skiathlon i den ordningen onsdag, torsdag, lördag, söndag.

Tyckte Stina sa att hon skulle åka lördag, söndag för övrigt. Alltså stafett och skiathlon.
Jo, hon sa så. Det stämmer med anmälningarna dessutom.

Har Hellner sagt något om SM? Han brukar ju alltid åka, men jag kan inte se honom i anmälningslistorna.
2017-01-29, 18:50
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Oj. Totalt yrvaken. Trodde att SM startar på lördag.
Senast redigerad av Ibiza80 2017-01-29 kl. 19:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in