Citat:
Ursprungligen postat av
t0xx0m
Northugs petning förstår jag helt klart (och håller med i). Däremot tycker jag som princip att VC-ledaren i sprint efter nyår borde vara självskriven när det vankas sprint i VC. Om det är FIS eller norska skidförbundet som skall se till att så sker är en diskussion i sig. Nu skyller de på varandra men Golberg är den som drabbas.
Han är väl en av de som har missgynnats rent historiskt av norska uttagningar tillsammans med Finn Hågen?
När det gäller FIS och kvoter så tycker jag bara att det är synd att vi inte får se Hattestad och Golberg på sprinten (Northug också men han är ju mer osäker). När man ser till den enskilde åkaren och förbi landslagsdressen så är det väldigt tråkigt för de båda.
Kan inte Norge få låna några platser från Storbritannien?
Förstår petningen av Golberg till viss del. Sprinten i VM går i fristil och han har inte övertygat i de sprintarna i VC, 13e och 7e plats slagen av en bunt norrmän i båda. Brandsdals uttagning är lite märklig, det enda han har bevisat är ju att han misslyckas i mästerskap.
Sen tycker jag att när Northug burit norska herrsidan de senaste mästerskapen och är den enda som tagit individuellt guld på VM på snart 10 år och bevisat år efter år han prickar formen till mästerskap är det lite märkligt att förbundet inte bjuder på mer när de har han att tacka för så extremt mycket.