2017-01-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Läs trådstart. Där skriver jag att jag personligen aldrig sett en bandyspelare svinga sin bandyklubba mot en annan spelare på ett sådant vis. Du är lite trög du va?
Aldrig sett bandy alltså!
Citera
2017-01-29, 10:14
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Aldrig sett bandy alltså!
Jo, men inte att någon spelare hugger med klubban så.
Citera
2017-01-29, 10:27
Medlem
lighten-ups avatar
I klippet ser man ju hur en kålsupare från vardera lag börjar svinga klubborna mot varandra. Sen blir det tumult. Hur som helst måste det kännas lite förnedrande att förlora med 16-0
Citera
2017-01-29, 10:29
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/stort-spelarbrak-mellan-vasteras-och-bollnas-se-hela-forloppet-har
Bråk JA, men såg inte en enda klubba som slogs i ansiktet, eller att klubban används som machete och huggs med i huvudet på någon bakifrån, fast du förstår förstås inte skillnaden va? Kafir lover
Citera
2017-01-29, 10:35
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
I klippet ser man ju hur en kålsupare från vardera lag börjar svinga klubborna mot varandra. Sen blir det tumult. Hur som helst måste det kännas lite förnedrande att förlora med 16-0

19-0
Citera
2017-01-29, 10:39
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Jag har sett klippet och personligen har jag aldrig sett en bandyspelare svingat en bandyklubba mot en annan spelare på detta viset.
Är du seriös?
Själv har jag aldrig sett ett tamare slagsmål i varken hockey eller bandy. Det var några *boop* med klubban och lite irritation. Herregud!
Citera
2017-01-29, 10:49
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Är du seriös?
Själv har jag aldrig sett ett tamare slagsmål i varken hockey eller bandy. Det var några *boop* med klubban och lite irritation. Herregud!
Vad har hockey med saken att göra?
Extremt fegt att smyga in och smälla till med klubban i ansiktet på ngn som står och pratar för att sedan åka därifrån så fort som möjligt. Kombinationen somalisk heder och Pelle Fosshaug som tränare kan bara sluta illa.
Citera
2017-01-29, 10:56
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Är du seriös?
Ja. Jag är seriös. och då pratar vi naturligtvis om bandy, hockey är absolut inte Topic, det är en helt annan sport.

Ok,så du har många gånger sett en bandyspelare hugga med klubban som visas i klippet. Vilken nivå har det varit på då (division), eller har du sett det i VM-sammanhang.

Jag vet inte hur många gånger jag varit ute på tuben nu för att hitta ett klipp som visar något liknande.
Citera
vfs avatar

Moderatormeddelande

Postat av vf 2017-01-29, 11:11
Moderator
Tråden ligger i Bollsport, fokus på det sportsliga inte vad ni tycker om Somalier, integration osv, Nästa som skriver OT får en varning/Mod
2017-01-29, 11:41
Medlem
johannes111s avatar
Citat:
Är du seriös?

Det är ofta bråk och tjafs i bandy ja, men det finns en oskriven regel att aldrig använda sin klubba som vapen, precis som man gjort i detta fall. En jävla stor skillnad!
Citera
2017-01-29, 11:46
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Det är lite svårt att se i början, men det ser ut som om det är en tät situation där tjecken svingar klubban – låt vara något vårdslöst – antingen efter bollen som ligger nedanför eller för att fösa bort somalierns klubba, som denne börjat använda mot honom för att peta mot hans skridskor eller smalben. Somaliern svarar då direkt med att lyfta klubban och markera – mer än slå – mot hans ansikte, varpå tjecken gör en italiensk fotbollsdykning.

Då de här somalierna börjat med bandy vid vuxen ålder har de inte gått igenom den många år långa uppfostran i vad som är normal hyfs på en bandyplan, som svenska barn genomgår, nämligen att man bara använder klubban för att hantera bollen och absolut inte mot motspelares varken ben, kropp eller skridskor, och att man aldrig ska lyfta klubban över axelhöjd.

De har nog inte ens förstått att det även i ett riktigt rallarslagsmål finns regler man absolut inte överträder om man inte är grovt kriminell. På bandyplanen (eller hockeyplanen för den delen) ska man absolut inte använda klubban som huggvapen, och i ett rallarslagsmål i folkparken ska man absolut inte dra kniv. Den som gör det kan räkna med att vännerna/lagledaren griper in och stoppar en och avslutar vänskapen/medlemskapet.

Hade det här varit en vanlig bandymatch (eller hockeymatch t o m) hade lagkamraterna omedelbart gripit in efter att den förste somaliern svingat klubban mot ansiktet på tjecken och lyft bort honom för att avstyra det hela. Men istället kliver de in och stöttar, och någon får t o m för sig att själv hugga med klubban mot en tjecks huvud.

Det här är så primitiva och odugliga människor att de inte har på en bandyplan att göra ö h t. De kan låtsas bandy, men inte spela bandy. Om inte Fosshaug själv stänger av de två klubbviftarna på livstid, får man hoppas att det internationella förbundet utesluter hela laget för gott.
Men jag gissar att somalier har undantag på samma sätt och av samma skäl som små barn – de kan inte annat och begriper inte bättre.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2017-01-29 kl. 11:48.
Citera
2017-01-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Allvarligt talat... Det har pumpats in otroliga mängder pengar i detta projekt och är verkligen ett uttryck för positiv särbehandling. Jag menar, dessa spelare har blivit handplockade, fått utrustning och coachning från storspelare. Men ändå blir det såhär...
Laget var på sommaren till Gagnef och förlorade en fotbollsmatch, som tack slog man sönder omklädningsrummet. I media helt tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in