2017-01-29, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeborr
Laget var på sommaren till Gagnef och förlorade en fotbollsmatch, som tack slog man sönder omklädningsrummet. I media helt tyst.

Här har det blivit lite skriverier iallafall, får ses som ett fall framåt. Finns det inga officiella förbund/organ för bandysporten som kan/vill agera? Oavsett bakgrund så undrar man om ett lag som beter sig såhär har i officiella turneringar att göra...
Citera
2017-01-29, 12:50
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Skulle väl vara Brandos.se då?

https://www.youtube.com/watch?v=pILigKffU4g

Dom är ju kända för sina kloka beslut!
Tacka nej till drygt 20% av befolkningen som kunder...

vete fan. men Frederik och Philip skapade någon insamling för något år sen. så man hade råd åka till Ryssland.
Citera
2017-01-29, 13:30
Medlem
welcometorealitys avatar
Storbråk var väl att ta i.Det var ju betydligt värre när Pelle Forshaug var ute på på isen.
Citera
2017-01-29, 13:47
Medlem
Karembeus avatar
https://www.facebook.com/SomaliaBandy2014/?fref=ts

Finns ju en lagsida på facebook. Verkar som att klubbdirektören (?) lämnat något statement...dock på somaliska? Någon som kan översätta vad han säger?
Citera
2017-01-29, 13:54
Medlem
ZNUTENs avatar
Detta idrottsprojekt måste vara bland det sämsta som genomförts i vårt fantastiska land.

Inga vinnare bara förlorare!
Exempel på förlorare är självklart sporten, spelarna, sponsorerna och alla "spectators" runt arenan.

Förnedringsidrott skapad av våra idioter till godhetsknarkare.
Skall man gå på en sådan match så gäller det att ha en rejäl bandyportfölj!
Skål! 😀
Citera
2017-01-29, 14:05
Medlem
JBernards avatar
Vem pröjsar för Somalias VM-deltagande, knappast Somalia väl? Ställer Fosshaug upp ideellt? Det visar sig väl att det är kommunen som betalar rubbet inkl. ersättning till Fosshaug.
Citera
2017-01-29, 14:35
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Då kommer du givetvis med ett par hundra filmklipp när du vaknat från fyllan?

Äh lägg av. Slaget i huvudet är naturligtvis jävligt illa gjort av den spelaren, även om han inte slår hårt. Förutsätter att han blir avstängd. Men i övrigt är det ett gruff av samma typ som inträffat och kommer att inträffa många, många fler gånger i lagsporter när irritation och frustration rinner över. De andra spelarna beter sig varken bättre eller sämre än ett gäng svenska hockeykillar i det läget och det vet du lika väl som jag. Några är lite heta, andra försöker stoppa sina lagkompisar. Några ser bara på.

Lika mycket som det kollektiva svartmålandet i såna här diskussioner irriterar jag mig på FB-rasisternas ständiga självförhärligande och glättiga, falska bild av hur bra svenskar är i kontrast till "araber", "negrer", "Mena" etc.

Här är för övrigt en artikel där det bland annat refereras en uppsats från 2009 som hittade ett tjugotal fall av våld under idrottsutövning i Sverige som lett till åtal och fällande dom. Så nog fan händer det och nog fan är äktsvenskar inblandade också.

http://www.vf.se/uncategorized/idrottsattacker-som-har-lett-till-atal/
Citera
2017-01-29, 14:44
Moderator
Fear2bes avatar
Om man ligger under med siffrorna 16-0 så kanske det inte är en så bra ide att börja slåss? Risken finns att de även förlorar slagsmålet med liknande förlustsiffror.
Citera
2017-01-29, 15:15
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tha-rock
Exakt. Se på vilken sport som helst. Alla människor löper risken att tappa huvudet i motgång. Finns otaliga exempel. Till och med fina flickor i konståkning är beredda att slå av knäskålarna på varandra för att vinna.

Nu vill jag att ni alla som tycker det här är helt obegripligt skall titta på SHL-slutspelet som börjar nu i vår. Alla, oavsett härkomst tappar förståndet inom sport.
Skojar du eller? Nu är det två olika sporter. Men skulle en SHL-spelare slå med klubban medvetet i ansiktet på en spelare skulle det bli krigsrubriker i gammelmedia. Minns vilket sjukt mediadrev det var mot Nisse Ekman när han slog med klubban mot kroppen (där det är massa skydd) på en motspelare och media gick bananas. Hade någon slagit en annan i ansiktet hade han antagligen aldrig mer fått spela i svensk hockey.

Bandy är ju en mindre sport än hockey men hade det här hänt i typ en Bollnäs-match med en svingande svensk hade det blivit en hel del rubriker där också.

Filip och Fredrik är väl stolta nu över att ha fixat "spännande möten mellan människor" som PK-folket kallar det.
Citera
2017-01-29, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Med bandymått så tycker jag det var ett stort bråk. Som jag nämnt innan så har jag inte sett bandyspelare använda klubban på det viset innan. Men du kan säkert länka en hel del klipp med BANDYbråk som är mycket värre. Helst från VM sammanhang.

Att massa människor blandar in ishockey i detta är bara pinsamt.

Bandyn har aldrig varit förskonad från fult spel, det har svingats klubbor förr, detta trots att en del påstår att det är en gentlemannasport, men det är ju inte på långa vägar lika fult spel i bandyn som det är i hockeyn, i hockeyn svingas klubborna och det crosscheckas friskt i ansikten på folk, det kan ju vara så att även hockeyn är invaderad av somalier.

Du var kanske inte född när detta klippet spelades in, det är från 1997, och det är Pelle Fosshaug som svingar sin bandyklubba som en yxa, det blev visserligen inte en träff i skallen utan bara på armen/axeln så det är kanske förmildrande i ditt tycke, vad vet jag.

https://www.youtube.com/watch?v=YwVvwFm6GUI

Pelle Fosshaug blev senare, ju senare avstängd för att han i en och samma match slog ner en spelare med klubban och direkt efter det så crosscheckade han en annan spelare, och tidigare på säsongen hade han blivit avstängd en månad för att ha hotat en domare, men Pelle Fosshaug är nog somalier, för med enkel flashbacklogik så vet vi att svenskar har en sund kristen uppfostran och dom beter sig hellylle
Senast redigerad av MisterWhite 2017-01-29 kl. 16:50.
Citera
2017-01-29, 16:24
Medlem
Detta är inte bra för sporten, Sverige borde upprätta en kriskommission.
Citera
2017-01-29, 16:39
Medlem
kraftfoders avatar
Jag kan tänka mig att i ett "B-VM" inte spelas samma höga klass som i ett "A-VM", men att gå bananas på detta sätt? Totalt osportsligt hur man än vinklar det. Är det förresten någon som känner till bakgrunden till att det existerar ett "B-VM"? Jag känner inte till någon annan idrott som har "B-VM".
Är det för att öka intresset för den förhållandevis lilla idrotten bandy? Jag har googlat/duck-duckat på "B-VM", men hittar nada om detta "VM". Vad heter detta "B-VM" officiellt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in