Citat:
Ursprungligen postat av
ozznujen
Med bandymått så tycker jag det var ett stort bråk. Som jag nämnt innan så har jag inte sett bandyspelare använda klubban på det viset innan. Men du kan säkert länka en hel del klipp med BANDYbråk som är mycket värre. Helst från VM sammanhang.
Att massa människor blandar in ishockey i detta är bara pinsamt.
Bandyn har aldrig varit förskonad från fult spel, det har svingats klubbor förr, detta trots att en del påstår att det är en gentlemannasport, men det är ju inte på långa vägar lika fult spel i bandyn som det är i hockeyn, i hockeyn svingas klubborna och det crosscheckas friskt i ansikten på folk, det kan ju vara så att även hockeyn är invaderad av somalier.
Du var kanske inte född när detta klippet spelades in, det är från 1997, och det är Pelle Fosshaug som svingar sin bandyklubba som en yxa, det blev visserligen inte en träff i skallen utan bara på armen/axeln så det är kanske förmildrande i ditt tycke, vad vet jag.
https://www.youtube.com/watch?v=YwVvwFm6GUI
Pelle Fosshaug blev senare, ju senare avstängd för att han i en och samma match slog ner en spelare med klubban och direkt efter det så crosscheckade han en annan spelare, och tidigare på säsongen hade han blivit avstängd en månad för att ha hotat en domare, men Pelle Fosshaug är nog somalier, för med enkel flashbacklogik så vet vi att svenskar har en sund kristen uppfostran och dom beter sig hellylle