2017-01-29, 09:33
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Det finns ett A-VM. I detta VM spelar de bästa nationerna. I B-VM spelar de nationerna som inte är tillräckligt bra för A-VM, som Tjeckien, Mongoliet och Somalia.

Ser fram mot drömmatchen MONGOliet - Zoomalia
Kan bli en riktig drabbning det
Citera
2017-01-29, 09:41
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Du får gärna länka något som visar när svenskar uppför sig så på en bandyplan. Inte Ishockey nu, det är en annan sport, och mycket mer fysisk.
http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/stort-spelarbrak-mellan-vasteras-och-bollnas-se-hela-forloppet-har
Citera
2017-01-29, 09:43
Medlem
BobWilliss avatar
Verkar vara 10 och 87 som frispelar, hittar ingen laguppställning
Citera
2017-01-29, 09:50
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dongbong
Inget ljud om de I aftonbladet?

Det fanns i AB redan igår kväll, det var där jag hittade det först.
Citera
2017-01-29, 09:52
Medlem
Har man haft Per Fosshaug som tränare så finns det ju ingredienser till våld osv. Dels har han ju vevat på planen själv, han har mordhotat poliser och stått åtalad för det m.m. Självklart tror jag att hudfärgen spelade in i detta då dom som vanligt troligen kände sig kränkta av att några tog "deras boll" och gjorde mål på dom.
Citera
2017-01-29, 09:53
Medlem
AlanGreens avatar
Citat:
Under gårdagen så spelades matchen mellan Somalia och Tjeckien i B-bandy VM, som detta år har Trollhättan som arrangör. Efter att ha legat under med 0-16, så tappar de somaliska bandyspelarna tålamodet, och blir lite mer fysiska än vad bandyreglerna tillåter.

http://www.dt.se/sport/bandy/skandalscener-vid-bandy-vm-vilt-slagsmal-nar-somalia-motte-tjeckien

Utdrag från artikeln:

Mötet mellan Somalia och Tjeckien i bandyns B-VM urartade fullständigt.
Det var i den 55:e minuten, vid ställningen 16–0 till Tjeckien, som det rann över för några av spelarna i Somalia.
Stort bråk utbröt, det blev totalt kaos på planen.
Stora skandalscener utspelade sig när Somalia mötte Tjecken i bandyns B-VM under gårdagen.
Somalia hamnade i underläge tidigt, och efter att Tjeckien fortsatt ösa på skaffade sig laget en ledning med 16–0.
Då uppstod en situation som fick det att rinna över för flera av de somaliska spelarna.
Stort tumult uppstod, och vissa av de somaliska spelarna använda sina klubbor som tillhyggen i slagsmålet som följde.
Somalia, som sedan tidigare i matchen dragit på sig hela fem utvisningar fick ytterligare två som föjd av slagsmålet.
Tjeckien vann till slut med 19–0.
Sporten har sökt representanter för Somalia Bandy utan framgång.

Jag har sett klippet och personligen har jag aldrig sett en bandyspelare svingat en bandyklubba mot en annan spelare på detta viset. Lite synd att detta sker , då det är kul att vi med Somalias landslag får lite mer färg på B-bandy VM.

Kommer denna skandal bromsa bandyutbredningen i Somalia? Eller är spelarna i själva verket "svenskar"?

Kommer vi får se en långvarig avstängning, av Somalias bandylandslag? Hade det varit ett fotbollslag i motsvarande turnering som uppfört sig liknande, så tror jag att det blivit stora påföljder.

Hahahah rolig klipp. Men bråk och slagsmål klubbor i ansikte ingår väl i hockey och bandy annars är det väl inget kul med det.... LoL
Citera
2017-01-29, 09:55
Medlem
AlanGreens avatar
Och din rubrik är vilseledande faktiskt.

Inte ens i närheten av stort bråk. Detta är fullkomligt normalt i dessa sporter och som sagt det är en del av sporten.
Citera
2017-01-29, 09:59
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Så bandy är en ganska färglös sport med andra ord?

Ja, men bara om lagen spelar i svarta eller vita dräkter...
Citera
2017-01-29, 10:01
Medlem
johannes111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGreen

Inte ens i närheten av stort bråk. Detta är fullkomligt normalt i dessa sporter och som sagt det är en del av sporten.

Du har aldrig varit på bandy va? Du har av misstag slagit på nån kanal på TV och sett hockey och nu blandat ihop sporterna va?
Citera
Medlem
ozznujens avatar
Citat:

Som jag redan skrivit i tråden så är "stort bråk" taget direkt från artikeln. Eftersöker fortfarande klipp från bandymatcher där bandyklubban används som machete/yxa.
Citera
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Att slå motståndare i huvudet med klubban är inte "fullkomligt normalt". Fosshaug och somalier, ja, men inte i övrigt.

Med hur mycket har förresten Borlänge kommun sponsrat sina ambassadörer?
Citera
2017-01-29, 10:05
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Du hittar nya motiv i varje inlägg för att söka stöd i något rasbiologiskt skäl för vad som hände på planen. Löjligt.
Läs trådstart. Där skriver jag att jag personligen aldrig sett en bandyspelare svinga sin bandyklubba mot en annan spelare på ett sådant vis. Du är lite trög du va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in