2017-01-28, 20:36
Medlem
ozznujens avatar
Under gårdagen så spelades matchen mellan Somalia och Tjeckien i B-bandy VM, som detta år har Trollhättan som arrangör. Efter att ha legat under med 0-16, så tappar de somaliska bandyspelarna tålamodet, och blir lite mer fysiska än vad bandyreglerna tillåter.

http://www.dt.se/sport/bandy/skandal...motte-tjeckien

Utdrag från artikeln:

Mötet mellan Somalia och Tjeckien i bandyns B-VM urartade fullständigt.
Det var i den 55:e minuten, vid ställningen 16–0 till Tjeckien, som det rann över för några av spelarna i Somalia.
Stort bråk utbröt, det blev totalt kaos på planen.
Stora skandalscener utspelade sig när Somalia mötte Tjecken i bandyns B-VM under gårdagen.
Somalia hamnade i underläge tidigt, och efter att Tjeckien fortsatt ösa på skaffade sig laget en ledning med 16–0.
Då uppstod en situation som fick det att rinna över för flera av de somaliska spelarna.
Stort tumult uppstod, och vissa av de somaliska spelarna använda sina klubbor som tillhyggen i slagsmålet som följde.
Somalia, som sedan tidigare i matchen dragit på sig hela fem utvisningar fick ytterligare två som föjd av slagsmålet.
Tjeckien vann till slut med 19–0.
Sporten har sökt representanter för Somalia Bandy utan framgång.

Jag har sett klippet och personligen har jag aldrig sett en bandyspelare svingat en bandyklubba mot en annan spelare på detta viset. Lite synd att detta sker , då det är kul att vi med Somalias landslag får lite mer färg på B-bandy VM.

Kommer denna skandal bromsa bandyutbredningen i Somalia? Eller är spelarna i själva verket "svenskar"?

Kommer vi får se en långvarig avstängning, av Somalias bandylandslag? Hade det varit ett fotbollslag i motsvarande turnering som uppfört sig liknande, så tror jag att det blivit stora påföljder.
Citera
2017-01-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Under gårdagen så spelades matchen mellan Somalia och Tjeckien i B-bandy VM, som detta år har Trollhättan som arrangör. Efter att ha legat under med 0-16, så tappar de somaliska bandyspelarna tålamodet, och blir lite mer fysiska än vad bandyreglerna tillåter.

http://www.dt.se/sport/bandy/skandal...motte-tjeckien

Utdrag från artikeln:

Mötet mellan Somalia och Tjeckien i bandyns B-VM urartade fullständigt.
Det var i den 55:e minuten, vid ställningen 16–0 till Tjeckien, som det rann över för några av spelarna i Somalia.
Stort bråk utbröt, det blev totalt kaos på planen.
Stora skandalscener utspelade sig när Somalia mötte Tjecken i bandyns B-VM under gårdagen.
Somalia hamnade i underläge tidigt, och efter att Tjeckien fortsatt ösa på skaffade sig laget en ledning med 16–0.
Då uppstod en situation som fick det att rinna över för flera av de somaliska spelarna.
Stort tumult uppstod, och vissa av de somaliska spelarna använda sina klubbor som tillhyggen i slagsmålet som följde.
Somalia, som sedan tidigare i matchen dragit på sig hela fem utvisningar fick ytterligare två som föjd av slagsmålet.
Tjeckien vann till slut med 19–0.
Sporten har sökt representanter för Somalia Bandy utan framgång.

Jag har sett klippet och personligen har jag aldrig sett en bandyspelare svingat en bandyklubba mot en annan spelare på detta viset. Lite synd att detta sker , då det är kul att vi med Somalias landslag får lite mer färg på B-bandy VM.

Kommer denna skandal bromsa bandyutbredningen i Somalia? Eller är spelarna i själva verket "svenskar"?

Kommer vi får se en långvarig avstängning, av Somalias bandylandslag? Hade det varit ett fotbollslag i motsvarande turnering som uppfört sig liknande, så tror jag att det blivit stora påföljder.

Jag har sett klippet och skrattet låg nära till hands. Skrattet, därför att ingen normal människa skulle uppföra sig så på en bandyplan...
Citera
2017-01-28, 20:39
Medlem
Swe1227s avatar
Somalia skulle inte ens vinna afrikanska mästerskapen i bandy...
Citera
2017-01-28, 20:44
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Jag har sett klippet och skrattet låg nära till hands. Skrattet, därför att ingen normal människa skulle uppföra sig så på en bandyplan...
Det ser lite ut som de hugger med en machete mot tjeckerna. Bissart.

Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Efter en snabb googling så finner jag ut att det inte finns några andra lag från Afrika
Citera
2017-01-28, 21:00
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227

Det komiska är ju att dom åkte på spö av ett gäng kändisar i en "tränings match".
Dom mötte alltså folk som aldrig spelat bandy och förlorade stort.
Man undrar ju vad dom gör på träningarna.

On topic: som boende i Borlänge förvånar mig inget längre.
Citera
2017-01-28, 21:18
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Var kan man se ett klipp?
Citera
2017-01-28, 21:23
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POTATISHACKAN
Var kan man se ett klipp?

Prova länken i trådstarten...
Citera
2017-01-28, 21:34
Medlem
Allvarligt talat... Det har pumpats in otroliga mängder pengar i detta projekt och är verkligen ett uttryck för positiv särbehandling. Jag menar, dessa spelare har blivit handplockade, fått utrustning och coachning från storspelare. Men ändå blir det såhär...
Citera
2017-01-28, 21:37
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Prova länken i trådstarten...

Funkade inte. Suck. Hade vart fint med lite humor till kvällsölen
Citera
2017-01-28, 21:47
Medlem
Yaroshenkos avatar
Vad säger Filip och Fredrik?
Citera
2017-01-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Allvarligt talat... Det har pumpats in otroliga mängder pengar i detta projekt och är verkligen ett uttryck för positiv särbehandling. Jag menar, dessa spelare har blivit handplockade, fått utrustning och coachning från storspelare. Men ändå blir det såhär...

Trevligt folk. J-vligt trevligt folk.
Citera
2017-01-28, 21:53
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Vad säger Filip och Fredrik?

Mycket bra fråga!
Dom var ju så stolta när det begav sig...

Nästa fråga är hur dom kan få kalla sig zoomalias landslag när flertalet av dom har svenskt medborgarskap?
Brukar det inte vara noga med sådant i sportsammanhang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in