2017-01-28, 19:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Saudi har olja och cash. Så krasst är det. Men jag tror inte så många saudier migrerar till USA. Rör det sig ens om en handfull? I en prefekt värld, där pengar saknade betydelse, skulle Saudi inkluderas i beslutet. Men där är vi inte. Man får glädja sig åt det man får. Och Trump bara fortsätter ge och ge och ge.

Iran ska alltså införa ett förbud för amerikaner att migrera till Iran? Okej. Nu darrar Trump av rädsla. Vad ska väljarna säga?

Så det är rent hyckleri alltså och totalt avskyvärt med andra ord. Nåja, nu tror jag ju inte Saudi är helt blåsta utan begriper vad som sker.

Reuters
Citat:
Iran says to ban U.S. visitors in retaliation to Trump move

Nä, får inte ens besöka Iran.

Hollande varnar för Trumps populism i Europa. Bra vive la France !
2017-01-28, 19:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så det är rent hyckleri alltså och totalt avskyvärt med andra ord. Nåja, nu tror jag ju inte Saudi är helt blåsta utan begriper vad som sker.

Reuters

Nä, får inte ens besöka Iran.

Hollande varnar för Trumps populism i Europa. Bra vive la France !
Ja, tyvärr är det hyckleri. Saudis enorma kapital köper dem olika rättigheter över hela världen. Kallas realpolitik.

Att inte amerikaner får besöka Iran tror jag mest känns jobbigt för iranier som bor i USA. Det kommer nog en lösning på det problemet. För övrigt är Trumps inställning till Iran det enda jag tycker är problematiskt med hans utrikespolitik.

Jag väntar med att ropa vive la France tills LePen vinner presidentposten.
2017-01-28, 19:27
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
"I call for a total ban on muslim imigration, untill we know what the hell is going on"

Trump uppfyller vallöfte efter vallöfte. En helt ny typ av politiker, ser vi här. En som faktiskt håller vad han lovar, agerar med integritet och omtanke om sitt folk. En ny nationlism stiger som en stor, värmande sol över västvärlden. Underbart att skåda. Kom med! Värm er i ljuset. Det är HÄRLIGA tider. HAIL GOD EMPEROR TRUMP!

Du behandlar Donald Trump som nynazistisk dikator.
2017-01-28, 19:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ja, tyvärr är det hyckleri. Saudis enorma kapital köper dem olika rättigheter över hela världen. Kallas realpolitik.

Att inte amerikaner får besöka Iran tror jag mest känns jobbigt för iranier som bor i USA. Det kommer nog en lösning på det problemet. För övrigt är Trumps inställning till Iran det enda jag tycker är problematiskt med hans utrikespolitik.

Jag väntar med att ropa vive la France tills LePen vinner presidentposten.

Det tror jag inte hon gör eftersom Ryssland lyft sin hand från henne och det är Fillon som är första val för Putin. Inte för detta ämnet direkt ,men som ett svar på ditt påstående.

Trump har visat islamiska världen var han står och det kommer kosta. Ingen sväljer denna förolämpning av en clown. Och när det gäller terrorism spelar han IS och AQ och dom andra i händerna. Det gror i dom rötterna nu och dom rekryterar med Trumps agerande som ett stort argument. Hur dum är Trump på en skala 0-10?
2017-01-28, 19:29
Medlem
Citat:
Nej, din länk har inget med detta beslut att göra överhuvudtaget. Förstår du inte varför?

Ja, visst är det kul att presidenten har makt att neka vissa migranter rätt att få asyl i USA. Det är ju faktiskt helt underbart att presidenten får sätta folkets säkerhet och intresse i första rummet. Jag förstår att det känns ovant, men låt det sjunka in så kommer du bli gladare och mer positiv.

Edit: Inte ens Cato institutet har något att komma med, vilket du ser om du läser.

Eftersom Trump uttryckligen sagt att kristna frå dessa länder ska få komma in och eftersom han testar de som påstår sig vara kristna, har han lagen på sin sida. Kristna får komma in. Muslimer får inte. Det är helt lagligt oavsett vad dina kära (((advokater))) påstår.

Har du några källor på att kristna från Irak får fortsätta söka visa?
2017-01-28, 19:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det tror jag inte hon gör eftersom Ryssland lyft sin hand från henne och det är Fillon som är första val för Putin. Inte för detta ämnet direkt ,men som ett svar på ditt påstående.

Trump har visat islamiska världen var han står och det kommer kosta. Ingen sväljer denna förolämpning av en clown. Och när det gäller terrorism spelar han IS och AQ och dom andra i händerna. Det gror i dom rötterna nu och dom rekryterar med Trumps agerande som ett stort argument. Hur dum är Trump på en skala 0-10?
De får rekrytera på. Smäller det igen i USA blir det inga problem för Trump att få igenom allt från registrering av muslimer, till arbetsläger för dem. Eftersom det är inreseförbud för muslimerna, får de terrorisera i sina hemländer istället.

Vi får se hur det går i frankrike. Har inga problem med Fillon, utom den blommande korruptionsskandalen. Men det tar vi i annan tråd.
2017-01-28, 19:39
Medlem
Efter redan en vecka visar det sig det som dom flesta befarade, Rumpans totala inkompetens avseende politik och då särskilt utrikesbiten. En erfaren och duktig politiker gör inte såna grova missar som Trump nu gör i stort sett varje dag. Han sätter ju inte USA i främsta rummet utan enbart sig själv, make Trump great again kan man säga. Att fråga om tro för att få resa in i landet är så urbota dumt att man baxnar, liknar mer IS-styre om man hårddrag det hela. Muren likaså, inget som gynnar USA över huvud taget. Det vet kanske inte Trump, han lär sig ju politik genom att se på TV, men erfarna kunniga republikaner anar oråd och reagerar, bl,a läcker ju vita huset som ett såll till medierna, när dom nu ser sitt parti dras i smutsen av en skrävlande gammal man med tagelskjortan på huvudet.
Kort sagt just nu har inte USA någon fruktsam utrikespolitik eftersom liar-in-chief inte kan den biten för fem öre.
2017-01-28, 19:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
De får rekrytera på. Smäller det igen i USA blir det inga problem för Trump att få igenom allt från registrering av muslimer, till arbetsläger för dem. Eftersom det är inreseförbud för muslimerna, får de terrorisera i sina hemländer istället.

Vi får se hur det går i frankrike. Har inga problem med Fillon, utom den blommande korruptionsskandalen. Men det tar vi i annan tråd.

Jag tänker lite längre än så, som ett västland blir även vi indragna då det gäller fanatiker eftersom dom inte kan skilja på äpplen och päron. Jag har följt deras forum och vet exakt hur dom resonerar när det gäller Sverige. Väst och allianser till US är liksom utmärkta mål för terrorism.

Trump hann inte utföra den här ordern så gick grupper ihop nere i Mellan östern till det mer hårdföra fanatikerna. Så sitt inte och tro att dom här bara har US som värsta fiende. Inte på långa vägar resonerar dom på det viset.
2017-01-28, 19:47
Medlem
Citat:
Tur då att USA inte har några företag, militärbaser, turister eller andra mål utomlands för terrorister att angripa...

För all del har Trump fascistiska tendenser, men att börja stoppa in amerikanska medborgare i arbetsläger bara för deras religiösa tro lär bli problematiskt. Det gick för all del under WW II så säker kan man aldrig vara, men då var det etnisk bakgrund, och rasister har de alltid varit amerikanarna. Religionsfrihet är en känsligare fråga.
2017-01-28, 20:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Tur då att USA inte har några företag, militärbaser, turister eller andra mål utomlands för terrorister att angripa...

För all del har Trump fascistiska tendenser, men att börja stoppa in amerikanska medborgare i arbetsläger bara för deras religiösa tro lär bli problematiskt. Det gick för all del under WW II så säker kan man aldrig vara, men då var det etnisk bakgrund, och rasister har de alltid varit amerikanarna. Religionsfrihet är en känsligare fråga.
Så i princip säger du alltså att USA ska släppa in muslimer, annars kommer muslimerna att bomba och terrorisera? Jag tycker att man ska göra allt som står i ens makt för att hålla såna dårar borta.

"Släpp in oss annars dödar vi dig", är liksom ett väldigt dåligt argument för att bli insläppt. Jag har en bättre lösning - döda dem! Bomb ´em to hell!
2017-01-28, 20:12
Medlem
Citat:
Så i princip säger du alltså att USA ska släppa in muslimer, annars kommer muslimerna att bomba och terrorisera? Jag tycker att man ska göra allt som står i ens makt för att hålla såna dårar borta.
Jag tycker inte man skall kollektivbelägga folk med skuld beroende på ras, religion eller liknande. Om man nu är övertygad om att muslimer är dårar som bara vill bomba och döda så påpekar jag bara att stänga gränserna inte räcker. Då får USA ta hem allt folk utifrån, bli ett nytt Nordkorea helt isolerat från omvärlden.

Själv tycker jag man borde hållit dårar som Trump borta från makten istället.
2017-01-28, 20:18
Medlem
JontenZs avatar
Citat:

"Släpp in oss annars dödar vi dig", är liksom ett väldigt dåligt argument för att bli insläppt. Jag har en bättre lösning - döda dem! Bomb ´em to hell!

Definierar du alla muslimer som terrorister?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in