2017-01-28, 18:51
Medlem
Japhys avatar
"I call for a total ban on muslim imigration, untill we know what the hell is going on"

Trump uppfyller vallöfte efter vallöfte. En helt ny typ av politiker, ser vi här. En som faktiskt håller vad han lovar, agerar med integritet och omtanke om sitt folk. En ny nationlism stiger som en stor, värmande sol över västvärlden. Underbart att skåda. Kom med! Värm er i ljuset. Det är HÄRLIGA tider. HAIL GOD EMPEROR TRUMP!
2017-01-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Lagen gäller och du är fake news. Du kan gärna visa mig en källa som bekräftar att lagen, som Trump stödjer sig på och som alla politiska bedömare anser är en existerande lag, inte längre gäller, bara för att du skriver så på flashback. Annars kanske det är dags att du tar et djupt andetag och accepterar att världen inte beter sig som du vill.

Edit: Jag förstår att du har stora svårigheter att läsa. Jag skrev "liberal skitblaska" inte något om vänstermedia. Vad Cato institute har med National Review att göra känner jag inte till. Gör du?
Trump uppfyller vallöfte efter vallöfte. En helt ny typ av politiker, ser vi här. En som faktiskt håller vad han lovar, agerar med integritet och omtanke om sitt folk. En ny nationlism stiger som en stor, värmande sol över västvärlden. Underbart att skåda. Kom med! Värm er i ljuset. Det är HÄRLIGA tider. HAIL GOD EMPEROR TRUMP!

http://openjurist.org/45/f3d/469/legal-assistance-for-vietnamese-asylum-seekers-v-department-of-state-bureau-of-consular-affairs Här är ett tidigare försök att anvädna samma slags förbud som Trump försöker göra.
https://www.cato.org/publications/commentary/trumps-immigration-ban-illegal
Kul att få reda på att presidenten kan göra precis som han vill. Trots allt tjat om hur helig konstitutionen är.
Senast redigerad av NyttNick3 2017-01-28 kl. 18:54.
2017-01-28, 18:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
http://openjurist.org/45/f3d/469/legal-assistance-for-vietnamese-asylum-seekers-v-department-of-state-bureau-of-consular-affairs Här är ett tidigare försök att anvädna samma slags förbud som Trump försöker göra.
https://www.cato.org/publications/commentary/trumps-immigration-ban-illegal
Kul att få reda på att presidenten kan göra precis som han vill. Trots allt tjat om hur helig konstitutionen är.
Nej, din länk har inget med detta beslut att göra överhuvudtaget. Förstår du inte varför?

Ja, visst är det kul att presidenten har makt att neka vissa migranter rätt att få asyl i USA. Det är ju faktiskt helt underbart att presidenten får sätta folkets säkerhet och intresse i första rummet. Jag förstår att det känns ovant, men låt det sjunka in så kommer du bli gladare och mer positiv.

Edit: Inte ens Cato institutet har något att komma med, vilket du ser om du läser.

Citat:
The 1965 law does not ban discrimination based on religion — which was Mr. Trump’s original proposal.

Eftersom Trump uttryckligen sagt att kristna frå dessa länder ska få komma in och eftersom han testar de som påstår sig vara kristna, har han lagen på sin sida. Kristna får komma in. Muslimer får inte. Det är helt lagligt oavsett vad dina kära (((advokater))) påstår.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-28 kl. 19:03.
2017-01-28, 19:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nej, din länk har inget med detta beslut att göra överhuvudtaget. Förstår du inte varför?

Ja, visst är det kul att presidenten har makt att neka vissa migranter rätt att få asyl i USA. Det är ju faktiskt helt underbart att presidenten får sätta folkets säkerhet och intresse i första rummet. Jag förstår att det känns ovant, men låt det sjunka in så kommer du bli gladare och mer positiv.

Tidigare

Citat:
At JFK with @RepJerryNadler demanding release of refugees detained under new Executive Order.

Rep. Nydia Velazquez
Citat:
One of the refugees, Hameed Khalid Darweesh, has been released

Så där ja då var en irakier frisläppt.
Senast redigerad av Moosky 2017-01-28 kl. 19:04.
2017-01-28, 19:03
Medlem
Citat:

Ok, så för att sammanfatta. Du har tilldelat dig själv veto att säga att inga källor som säger emot dig räknas. Fint då tänker jag också börja göra så. Hädanefter så räknas inga av dina källor som pratar om att det förekommit valfusk.
2017-01-28, 19:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Rep. Nydia Velazquez

Vad skönt att han slipper vara inspärrad. Handlar det om han irakiern som jag förklarade var lite speciell, eller handlar det om någon annan?

Givetvis är det fel att hålla migranter inspärrade. Men det som diksussionen handlar om är huruvida det är kagligt att neka muslimer inträde, vilket det är. Irakiern är släppt, men har han fått asyl?
2017-01-28, 19:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ok, så för att sammanfatta. Du har tilldelat dig själv veto att säga att inga källor som säger emot dig räknas. Fint då tänker jag också börja göra så. Hädanefter så räknas inga av dina källor som pratar om att det förekommit valfusk.
Ja, mina källor är helt enkelt av bättre kvalitet än dina, eftersom dina bara sprider alternativa fakta. Dessutom använde jag ju nyss din källa för att visa att Trump har laglig rätt att vägra muslimer inträde. Varför känner du att det är jobbigt att få korrekt information? VILL du leva i en alternativ verklighet fylld av fake news? I så fall borde du vända dig till psykolog istället för till flasbhack.

Edit: Jag ska vara snäll och förklara varför din länk inte har något att göra med Trumps beslut:
Din länk handlar om att olika nationaliteter (vietnameser) inte skulle få migrera till USA. Det var inte någon president som fattade det beslutet, utan berodde på helt andra omständigheter.

Dessutom har inte Trump förbjudit folk baserat på nationalitet - kristna från dessa områden är fortfarande välkomna. Det är alltså baserat på religion, vilket är lagligt.

Trump har alltså lagen på sin sida och kommer ha lagen på sin sida oavsett hur många länkar du postar. Det handlar inte om kvantitet, utan om kvalitet och sanning. Inte dina alternativa fakta.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-28 kl. 19:11.
2017-01-28, 19:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vad skönt att han slipper vara inspärrad. Handlar det om han irakiern som jag förklarade var lite speciell, eller handlar det om någon annan?

Givetvis är det fel att hålla migranter inspärrade. Men det som diksussionen handlar om är huruvida det är kagligt att neka muslimer inträde, vilket det är. Irakiern är släppt, men har han fått asyl?

Han är speciell precis som alla andra människor.

Citat:
Jordan’s King Abdullah II to Visit Washington on Monday
Monarch could become first Arab leader to meet with President Donald Trump, days after order blocking people from many Muslim countries from entering U.S.
http://www.wsj.com/articles/jordans-king-abdullah-ii-to-visit-washington-on-monday-1485618938?mod=e2tw

Nu ska en väldigt viktig och lojal ledare träffa Trump, och det ska bli väldigt intressant att se vad detta leder till. Kan du kanske förklara varför Saudi Arabien får resa in till US då dom faktiskt har mest självmordsbombare i IS? Saudi Arabien är också viktiga för UK och prinsen brukar vara där och slicka röv, så kanske det påverkar? Man ska vara en rik sunnimuslim med mycket olja och stora affärsmöjligheter för att blidka jackass Trump? Deras sharialagar är ju mycket omtalade, så man funderar ju helt klart.

Edit: Bevisligen har Saudi även finansierat AQ.

Iran svarar med samma mynt som Trump.
Senast redigerad av Moosky 2017-01-28 kl. 19:12.
2017-01-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ja, mina källor är helt enkelt av bättre kvalitet än dina, eftersom dina bara sprider alternativa fakta. Dessutom använde jag ju nyss din källa för att visa att Trump har laglig rätt att vägra muslimer inträde. Varför känner du att det är jobbigt att få korrekt information? VILL du leva i en alternativ verklighet fylld av fake news? I så fall borde du vända dig till psykolog istället för till flasbhack.

Edit: Jag ska vara snäll och förklara varför din länk inte har något att göra med Trumps beslut:
Din länk handlar om att olika nationaliteter (vietnameser) inte skulle få migrera till USA. Det var inte någon president som fattade det beslutet, utan berodde på helt andra omständigheter.

Dessutom har inte Trump förbjudit folk baserat på nationalitet - kristna från dessa områden är fortfarande välkomna. Det är alltså baserat på religion, vilket är lagligt.

Trump har alltså lagen på sin sida och kommer ha lagen på sin sida oavsett hur många länkar du postar. Det handlar inte om kvantitet, utan om kvalitet och sanning. Inte dina alternativa fakta.

Du har fel, då jag säger att du har. Således är vidare diskusion överflödig.
2017-01-28, 19:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han är speciell precis som alla andra människor.

http://www.wsj.com/articles/jordans-king-abdullah-ii-to-visit-washington-on-monday-1485618938?mod=e2tw

Nu ska en väldigt viktig och lojal ledare träffa Trump, och det ska bli väldigt intressant att se vad detta leder till. Kan du kanske förklara varför Saudi Arabien får resa in till US då dom faktiskt har mest självmordsbombare i IS? Saudi Arabien är också viktiga för UK och prinsen brukar vara där och slicka röv, så kanske det påverkar? Man ska vara en rik sunnimuslim med mycket olja och stora affärsmöjligheter för att blidka jackass Trump? Deras sharialagar är ju mycket omtalade, så man funderar ju helt klart.

Iran svarar med samma mynt som Trump.
Saudi har olja och cash. Så krasst är det. Men jag tror inte så många saudier migrerar till USA. Rör det sig ens om en handfull? I en prefekt värld, där pengar saknade betydelse, skulle Saudi inkluderas i beslutet. Men där är vi inte. Man får glädja sig åt det man får. Och Trump bara fortsätter ge och ge och ge.

Iran ska alltså införa ett förbud för amerikaner att migrera till Iran? Okej. Nu darrar Trump av rädsla. Vad ska väljarna säga?
2017-01-28, 19:15
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
En intressant fråga är varför det utfärdas visumstopp för folk från Yemen, men inte för folk från Saudiarabien. Trots att sameudierna exporterar mycket fler terrorister än Yemen. Kan det ha något att göra med Trumps affärsintressen? Undrar vad det amerikanska företaget Boeing som hade en jätteaffär i Iran tycker om Donalds nya giv.

Saudiarabiens ställning i väst. Dokument utifrån sände en bra dokumentär om Saudiarabien och vilka starkt affärsområde Saudiarabien är. Var det inte Saudi bin Laden är ifrån?
2017-01-28, 19:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du har fel, då jag säger att du har. Således är vidare diskusion överflödig.
Bra. Du tråkar ut mig med dina alternativa fakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in