Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Du var ju för liten för att vara med skrev du.
Att man fortfarande förvånas över hur låg förmåga du har att förstå saker du läser. Jag skrev att jag var för liten för att ha kapital. Samt klart och tydligt att jag inte var för liten för att förstå diskussionen. Därmed saknade jag det bias alla i olika grad har senare i livet.
Återigen faller vi på att du förutsätter att alla har lika stora problem som du har. Med största sannolikhet skrev jag artiklar på tyska vid tidigare ålder än du kunde formulera dig på moderspråket. Det är inget man vanligtvis behöver påpeka i det här sammanhanget, men det tillhör liksom inte vanligheterna att som du passa in varenda liten informationsdetalj i din egen bubbla. "Hmm jag brydde mig inte om ekonomi vid 12-13 års ålder, så barn bryr sig inte om ekonomi.".
Nu släpper vi detta. Det jag formulerade åt dig var nämligen ett faktum. Folk med läsförståelse kan alltså använda det som information. Den som skulle haft störst nytta av det var visserligen du, men i grund och botten är det inte vårt problem huruvida du klarar att ta in något som bara berör dig eller inte.
EDIT: framförallt, när du citerar andra nivån från ett inlägg där jag skriver att marknaderna
är helt olika så skriv då för fan inte att marknaderna minsann är olika. Fattar du hur dum i huvudet du är när det kommer i klartext såhär?
Precis som jag skrev, och nu måste skriva igen, så är det diskussionerna kring marknaderna som behandlas. I synnerhet din oförmåga (bevisat faktum, vi har gott om inlägg) att förstå hur diskussionen eskalerat.