Är fortfarande en hyfsat trogen följare av tråden men för mycket jobb och för mycket på hemmaplan begränsar tiden att snacka skit på nätet. Så nu kliver jag in med 5.0 i promille......
Tropea, nån som har erfarenheter från den delen? Fel tråd? Känns som jag marginellt bryr mig. Alla tips mottages med tacksamhet. Fått för mig att familjen borde ha en lägenhet där. Har Ichnusalandet på god andra plats. Känns som Brille kan ha tips där, tänker mig solnedgång, typ västkust alltså... Rom med omnejd tror jag däremot inte på. Havet där lockar inte.
I övrigt så kan jag bara konstatera det som flera utanför denna värld redan konstaterat. Totti behandlas skamligt. Dzeko är och förbli ett skämt. Kan inte ens Totti få några sista CL-minuter i höstens kval (när matchen va avgjord), då är det klart att han inte kan få det trots att Dzeko som så många gånger förr missar 100 chanser i en match. Vi som sett hans inhopp vet att då händer det grejer. Men verkar inte spela någon roll. Han ska va en galjonsfigur, en tröjförsäljare, men profeten blir inte stor i sin hemstad........ Eh....... Inte på vissa inskränkta och efterblivna delar av Trigoria kanske, men i övrigt så vann han. År ut, år in. Bästa spelaren i oktober enligt hemsidan. Speltid 30 minuter eller så. Salahs nätarme är chanslös. Totti är Totti och Totti är Roma. Full eller inte, Roma är fortfarande Totti. Om 20 år kommer man prata om France´. 100 år senare med. Men idag sitter han på bänken. Ovidkommande hur det ser ut. Han sitter där. Fastgjuten. Kan man då räkna med annat än marginellt intresse? Och på för många sidor så verkar han knappt saknas... Låter som nån form av julgranssupporter som "dom riktiga" supportrarna viftar bort, men fcuk you all if you doubt me. På Campo dei Fiori, i Garbatella, Testaccio eller Porta Metronia där minns och förstår dom, och det känns som att det är det som räknas. De historielösa göra sig icke besväret. Roma va Rometta. Totti va oss trogen. Vilka är vi om vi inte är honom trogen nu?
Min sista Romamatch inom en överskådlig tid blir säsongens sista. Just för att det är säsongens sista. Men med tanke på tidigare och nuvarande behandling av Romas genom tiderna största spelare och personlighet så blir ju frågan...... Kan man ens garantera att han får spela då?
(note: Avskedsmatchen ingår inte i begreppet "Romamatch" ovan. Det är Tottis Match. Och det är ett Io c´ero-moment modell de lux XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXL. Det största avskedet senaste 90 åren och kommande 1000 åren. Anti-fukcing-klimax. Och det är då vi skiljer agnarna från vetet. Jag kommer inte sitta på flashback då utan då är det la curva igen. För första gången på 12 år med de som brukade vara de mina. Jag hoppas fler svenska romanisti är på plats istället för att torrunka här eller på svenskafans eller nån annan sida..........)
Avslutar med att citera mig själv:
Citat:
Ursprungligen postat av
zach
Har alltid berömt tråden. Har varit typ genomgående världsklass. En oerhörd bredd och djup. Men ständigt nedsättande ord om negrer, afrikaner, muslimer... Lämna det utanför.