2017-01-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Haha ja det är en bra ide och ett test för att se om kineserna följt fotboll i mer än 10 år. Så här när man ser tillbaka på cassanos karriär är det förvånande att han kom tillbaka efter madridtiden. Med sitt brassepsyke borde det blivit en adriano.
Du har här en ganska viktig poäng. I Italien finns inga klasskillnader när det gäller fotboll. Alla spelar fotboll, precis som man gör t ex i Tyskland och Sverige. När du däremot kommer till England så finns där en klar gräns vem som spelar fotboll. Om du går på universitet spelar du inte fotboll. Och det tankesättet finns även i Frankrike om än i mindre omfattning.

Men det gör att man har större spridning av personligheter inom Calcio. Du har Pirlo och Cassano i samma landslag. På gott och ont…
Citera
2017-01-27, 09:59
Medlem
sebastian_s avatar
Nu är även Niang såld från Milan. Milan fortsätter på sitt spår och återgår till hur Milan såg ut för 10 år sen. För två år sen såg det ut så här https://www.google.se/search?q=milan+2014&biw=1242&bih=602&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwilmf-U-uHRAhXBfywKHRipD9oQ_AUIBigB#imgrc=pqy-Z7rOzTtuPM%3A
Citera
2017-01-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Nu är även Niang såld från Milan. Milan fortsätter på sitt spår och återgår till hur Milan såg ut för 10 år sen. För två år sen såg det ut så här https://www.google.se/search?q=milan+2014&biw=1242&bih=602&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwilmf-U-uHRAhXBfywKHRipD9oQ_AUIBigB#imgrc=pqy-Z7rOzTtuPM%3A
Nja, för tio år sedan var Italien nyblivna världsmästare och Milan vann framåt sommaren CL.

Jag kör nästan fritt ur minnet när det gäller startelvan:

Dida (33 år); Oddo (30), Nesta (30), Maldini (38), Jankolovski (29); Pirlo (27), Gattuso (29), Ambrosini (29); Kaká (24), Seedorf (30), Pippo (33).

De var alla etablerade världsstjärnor. Många i tråden hävdade då att de var alldeles för gamla, medan jag envist försökte förklara att de bästa skulle spela…

Men det var en annan värld. Och dagens lag med unga talanger som redan verkar kunna utmana världsstjärnor visar på att en ny storhetstid kan komma. Och den kommer att komma snart om kineserna verkligen investerar.

Men jag håller absolut med dig angående hur det såg ut för två år sedan. Det var en tragisk spillra. Utan ambition eller hopp...
Citera
2017-01-27, 21:54
Medlem
Italiens bäst betalda spelare har fått förfrågningar från Kina om ännu mycket högre lön. Men just nu verkar han vilja stanna i Toronto trots de ekonomiska lockropen. Och han hade inte gått till MLS om han inte i princip varit av nöd tvungen.

Italiens just nu största stjärna kan vara Giovinco, men jag anser att han nu inte längre behövs i landslaget. Insigne, El Sharaawy, Bernadeschi, Gabbiadini, Belotti, Berardi, osv är alla unga spelare som kommer att spela i gli Azzurris offensiv.

Liksom Milan som jag skrev om tidigare så är gli Azzurri på väg in i en ny storhetstid. Men det kan dröja tt tag eftersom mästarna idag spelar i Juvenus och att det finns ett gap mellan dem och Milans talanger. De kan spela ok, men det kommer att dröja tills talangerna verkligen kan briljera.
Senast redigerad av Brille68 2017-01-27 kl. 22:01.
Citera
2017-01-28, 02:45
Medlem
zachs avatar
Är fortfarande en hyfsat trogen följare av tråden men för mycket jobb och för mycket på hemmaplan begränsar tiden att snacka skit på nätet. Så nu kliver jag in med 5.0 i promille......

Tropea, nån som har erfarenheter från den delen? Fel tråd? Känns som jag marginellt bryr mig. Alla tips mottages med tacksamhet. Fått för mig att familjen borde ha en lägenhet där. Har Ichnusalandet på god andra plats. Känns som Brille kan ha tips där, tänker mig solnedgång, typ västkust alltså... Rom med omnejd tror jag däremot inte på. Havet där lockar inte.

I övrigt så kan jag bara konstatera det som flera utanför denna värld redan konstaterat. Totti behandlas skamligt. Dzeko är och förbli ett skämt. Kan inte ens Totti få några sista CL-minuter i höstens kval (när matchen va avgjord), då är det klart att han inte kan få det trots att Dzeko som så många gånger förr missar 100 chanser i en match. Vi som sett hans inhopp vet att då händer det grejer. Men verkar inte spela någon roll. Han ska va en galjonsfigur, en tröjförsäljare, men profeten blir inte stor i sin hemstad........ Eh....... Inte på vissa inskränkta och efterblivna delar av Trigoria kanske, men i övrigt så vann han. År ut, år in. Bästa spelaren i oktober enligt hemsidan. Speltid 30 minuter eller så. Salahs nätarme är chanslös. Totti är Totti och Totti är Roma. Full eller inte, Roma är fortfarande Totti. Om 20 år kommer man prata om France´. 100 år senare med. Men idag sitter han på bänken. Ovidkommande hur det ser ut. Han sitter där. Fastgjuten. Kan man då räkna med annat än marginellt intresse? Och på för många sidor så verkar han knappt saknas... Låter som nån form av julgranssupporter som "dom riktiga" supportrarna viftar bort, men fcuk you all if you doubt me. På Campo dei Fiori, i Garbatella, Testaccio eller Porta Metronia där minns och förstår dom, och det känns som att det är det som räknas. De historielösa göra sig icke besväret. Roma va Rometta. Totti va oss trogen. Vilka är vi om vi inte är honom trogen nu?

Min sista Romamatch inom en överskådlig tid blir säsongens sista. Just för att det är säsongens sista. Men med tanke på tidigare och nuvarande behandling av Romas genom tiderna största spelare och personlighet så blir ju frågan...... Kan man ens garantera att han får spela då?

(note: Avskedsmatchen ingår inte i begreppet "Romamatch" ovan. Det är Tottis Match. Och det är ett Io c´ero-moment modell de lux XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXL. Det största avskedet senaste 90 åren och kommande 1000 åren. Anti-fukcing-klimax. Och det är då vi skiljer agnarna från vetet. Jag kommer inte sitta på flashback då utan då är det la curva igen. För första gången på 12 år med de som brukade vara de mina. Jag hoppas fler svenska romanisti är på plats istället för att torrunka här eller på svenskafans eller nån annan sida..........)

Avslutar med att citera mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av zach
Har alltid berömt tråden. Har varit typ genomgående världsklass. En oerhörd bredd och djup. Men ständigt nedsättande ord om negrer, afrikaner, muslimer... Lämna det utanför.
Citera
2017-01-28, 02:55
Medlem
zachs avatar
Neuchatel Xamax. Blev tvungen att googla stavningen. Roma mötte dom. Kommer inte ihåg datum (det orkar jag inte googla). Det är mit första minne med Totti. Iaf så här i efterhand. Trodde han vände ut och in på en stackars back i den matchen, men bevisades 20 år senare att mitt mine svek mig. Men alldeles oavsett..... Fan det måste varit 23-24 år sedan.

1 ligatitel.

Debut 93. 1 ligatitel. Men han stannade.

Smaka på det. Tänk Maldini, Del Piero, Zanetti, Buffon, Raul, Gerard, Zlatan. -93. 1 ligatitel.

(är så skönt när man är full för då får man skriva vad som helst och så kan man sen skylla på att man inte kommer ihåg nåt.)
Citera
2017-01-28, 07:42
Medlem
Klopeks avatar
Dzeko ett skämt?

http://www.goal.com/en-gb/people/bosnia-and-herzegovina/16347/edin-dzeko

14mål och 2 assist på 21 mather i Serie A, inte illa pinkat och vi är bara lite mer än halvvägs in i säsongen. Han kommer sluta på över 20mål i Serie A när säsongen är klar. Vad mer förväntar du dig av en striker förutom att han ska göra det han har betalt för, att göra mål?

Totti är en förövrigt en skam för allt vad bandiera innebär och betyder, smutsig spelare och smutsig attityd på planen, Totti som person är inget att vara stolt över, en av de vidrigaste spelarna som burit sitt lag på sina axlar. Enligt mig faller han inte in bland bandieras som Del Piero, Zanetti och Maldini för att nämna några i de större klubbarna. Hans attityd på planen kan omöjligt ge han den respekten för honom när det gäller andra som är utomstående (som inte håller på Roma).

Sedan att Inter är en äcklig klubb enligt mig så måste jag säga att Zanetti som exempel var en fin spelare på planen, drog sällan på sig gula och röda kort. Beteede sig som en på planen som reprensenterar klubben.

Samma med Del Piero som agerande gentlemannamässigt på Planen. Maldini var väl tuff men för den delen spottade han inte spelare i ansiktet och liknande. Detta är vad som skiljer agnarna från vetet.

Ska man dra upp en annan bandiera som verkligen är respektlöst och en skam för laget är det de rossi, fin fotbollsspelare i sina bästa stunder men med en riktigt äcklig attityd som gör så att han inte kvalar in bland en äkta bandiera.

Min uppfattnings är att bandieras ska uppträda korrekt på planen och ALDRIG tappa huvudet under matchen. Hur många gånger har inte totti och de rossi dragit på sig röda kort för att det gåt emot dom under matchen? En bandiera ska vara den som manar på, sväljer att det går dåligt och visar vägen för sitt lag, inte dras ner och skämma ut sin klubb!
Citera
2017-01-28, 09:00
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nja, för tio år sedan var Italien nyblivna världsmästare och Milan vann framåt sommaren CL.

Jag kör nästan fritt ur minnet när det gäller startelvan:

Dida (33 år); Oddo (30), Nesta (30), Maldini (38), Jankolovski (29); Pirlo (27), Gattuso (29), Ambrosini (29); Kaká (24), Seedorf (30), Pippo (33).

De var alla etablerade världsstjärnor. Många i tråden hävdade då att de var alldeles för gamla, medan jag envist försökte förklara att de bästa skulle spela…

Men det var en annan värld. Och dagens lag med unga talanger som redan verkar kunna utmana världsstjärnor visar på att en ny storhetstid kan komma. Och den kommer att komma snart om kineserna verkligen investerar.

Men jag håller absolut med dig angående hur det såg ut för två år sedan. Det var en tragisk spillra. Utan ambition eller hopp...
Jag syftar bara på lagets utseende och stil.
Citera
2017-01-28, 16:00
Medlem
myskankans avatar
Buffon, den största och bästa målvakten någonsin, fyller 39 år idag. Det finns bara en nummer ett!

https://www.youtube.com/watch?v=GnsWIQxXVjs
Citera
2017-01-28, 23:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Dzeko ett skämt?

http://www.goal.com/en-gb/people/bosnia-and-herzegovina/16347/edin-dzeko

14mål och 2 assist på 21 mather i Serie A, inte illa pinkat och vi är bara lite mer än halvvägs in i säsongen. Han kommer sluta på över 20mål i Serie A när säsongen är klar. Vad mer förväntar du dig av en striker förutom att han ska göra det han har betalt för, att göra mål?

Totti är en förövrigt en skam för allt vad bandiera innebär och betyder, smutsig spelare och smutsig attityd på planen, Totti som person är inget att vara stolt över, en av de vidrigaste spelarna som burit sitt lag på sina axlar. Enligt mig faller han inte in bland bandieras som Del Piero, Zanetti och Maldini för att nämna några i de större klubbarna. Hans attityd på planen kan omöjligt ge han den respekten för honom när det gäller andra som är utomstående (som inte håller på Roma).

Sedan att Inter är en äcklig klubb enligt mig så måste jag säga att Zanetti som exempel var en fin spelare på planen, drog sällan på sig gula och röda kort. Beteede sig som en på planen som reprensenterar klubben.

Samma med Del Piero som agerande gentlemannamässigt på Planen. Maldini var väl tuff men för den delen spottade han inte spelare i ansiktet och liknande. Detta är vad som skiljer agnarna från vetet.

Ska man dra upp en annan bandiera som verkligen är respektlöst och en skam för laget är det de rossi, fin fotbollsspelare i sina bästa stunder men med en riktigt äcklig attityd som gör så att han inte kvalar in bland en äkta bandiera.

Min uppfattnings är att bandieras ska uppträda korrekt på planen och ALDRIG tappa huvudet under matchen. Hur många gånger har inte totti och de rossi dragit på sig röda kort för att det gåt emot dom under matchen? En bandiera ska vara den som manar på, sväljer att det går dåligt och visar vägen för sitt lag, inte dras ner och skämma ut sin klubb!
Ja men var gränsen för hur många chanser man kan missa med fötterna eller inte nå fram till bollen som dzeko gör? Ser man några matcher med roma ser man hur många mål en riktig klassanfaller skulle göra. Roma spelar faktiskt bra anfallsfotboll just nu och jag tror att en spelare som icardi eller higuain skulle ha gjort 20 mål.
Citera
2017-01-29, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Dzeko ett skämt?

HERREGUD vad onyanserat. Riktigt sjukt skrivet.

Är det en skam att ge sin barndomsklubb hela sin klubbkarriär trots att klubbar som Real Madrid viftar med pengar och titlar? Är det en skam att leda sin klubb till deras första ligatitel på cirka 20 år? Är det en skam att spela 725 matcher för samma klubb? Och göra 300 mål? Är det en skam att vara 40 år och fortfarande vara en jävla klassgubbe som räcker till i Serie A? Är det en skam att sitta på bänken utan att gnälla trots att du förtjänar så mycket mer?

Totti och De Rossi spelar med hjärtat. Visst att man inte måste älska allt dom gör - framförallt inte om man håller på Juventus - men nog fan förtjänar dom respekt.
Citera
2017-01-29, 03:06
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iZooM
[/spoiler]

HERREGUD vad onyanserat. Riktigt sjukt skrivet.

Är det en skam att ge sin barndomsklubb hela sin klubbkarriär trots att klubbar som Real Madrid viftar med pengar och titlar? Är det en skam att leda sin klubb till deras första ligatitel på cirka 20 år? Är det en skam att spela 725 matcher för samma klubb? Och göra 300 mål? Är det en skam att vara 40 år och fortfarande vara en jävla klassgubbe som räcker till i Serie A? Är det en skam att sitta på bänken utan att gnälla trots att du förtjänar så mycket mer?

Totti och De Rossi spelar med hjärtat. Visst att man inte måste älska allt dom gör - framförallt inte om man håller på Juventus - men nog fan förtjänar dom respekt.

Du får det att låta som Totti är den enda spelare i Serie A som offrat hela karriären för en klubb och knappt vunnit något. Di Natale i Udinese hade varje år lag i Serie A och klasslag i europa som jagade honom varje år men han stannade, så nej det är ingen bedrift. Udinese vann väl inte ens copa italia under hans tid. Han vann alltså ingenting. Detta bara för att nämna någon mer.

Tydligen är Totti inte tillräckligt klass då han mest sitter och ruttnar på bänken, denna säsongen och även förra så satt han fastklistrad på bänken? Vi kan sätta Del Piero på bänken också och säga att "han räcker till serie A för Juventus".

Att Totti inte gnäller om att sitta på bänken vet du inget om, vi vet ingenting vad som försigår bakom stängda dörrar. Så där kan varken du eller jag spekulera om hur snacket går. Att han ev accepterar att sitta på bänk med utebliven speltid beror på att vill vinna serie A och det hoppas jag han aldrig mer får göra.

Nej det går inte att jämföra spela med hjärta och spela smustigt som du nämner,. Det är där skiljelinjen går, det går att spela tufft men på ett snygg sätt. Båda dessa herrar spelar äckligt så är det bara. Men du kanske tycker en bandiera (Totti) ska spotta en spelare i motståndarlaget i ansiktet? Är det att spela med hjärtat som du uttrycker det? Skämma ut sin klubb som man påstår man älskar är det enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in