2017-01-27, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Hon saknade fler plagg än bara skorna när hon hittades.

Polisen har kommenterat och bestämt avfärdat att hon blev påkörd. Hon blev inte påkörd av nånting säger dom, och påkörd är inte hennes dödsorsak.
Har du något om ID-kortet som hittades? Utöver det media har gått ut med: Att det hittades på båten i någon form av sophink/soptunna.
Citera
2017-01-27, 18:08
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Blessuð! Er kona 😁

Jag kan knappt föreställa mig vad de går igenom. Det är så onödigt och sorgligt. Jag hoppasde har allt stöd de behöver. Vid möjlighet och när tillfället passar; hälsa dem att hela Norden tänker på dem.

Fyrirgefðu mér misskilning 😬

Det går bra att kommentera och skicka kondoleanser på Sillas och Brjánns Facebook, det har jag gjort i alla fall, och bett min kusin framföra att Birnas liv och öde har berört långt utanför landets gränser.

Åker hem om 10 dagar och kommer lägga blommor vid Laugavegur 31 som har blivit en minnesplats.
Citera
2017-01-27, 18:08
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
Har du något om ID-kortet som hittades? Utöver det media har gått ut med: Att det hittades på båten i någon form av sophink/soptunna.

Nej, där är det knäpptyst ännu. Har inte dementerats, bara "ingen kommentar" vilket betyder "ja men jag säger inget"
Citera
2017-01-27, 18:12
Medlem
Jeg mener å ha lest at når de fant BB på stranden var de ikke i tvil om hva som var dödsårsaken.
Politiet har ikke gått ut med hva denne årsaken var. Om de har innstillt letingen etter mordvåpen kan det väre fordi de ser at mordet er gjort uten våpen?
Citera
2017-01-27, 18:13
Medlem
Citat:
Nej, där är det knäpptyst ännu. Har inte dementerats, bara "ingen kommentar" vilket betyder "ja men jag säger inget"
Okej, tycker det är så konstigt att ta ombord det när resten av hennes tillhörigheter verkar ha gömts undan väldigt väl. Polisen har väl inte hittat något än så länge. Inget de har gått ut med i media i alla fall.
Citera
2017-01-27, 18:50
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Varsågod, jag är mycket berörd och ledsen över det som hänt på min vackra ö. Jag är 40+ och kan bara minnas ett enda "riktigt" mordfall men inget som detta. "Hon var jag" är nåt många av våra systrar kommenterar nu, jag har själv vandrat upp Laugavegur i exakt det tillståndet, i Doc Martens med fyllekäk i handen. Blivit erbjuden att besöka nån trålare ett par gånger, men aldrig tackat ja.

Och så spelade hon så vackert också 😥

https://instagram.com/p/BNxSoizheAY/

Håller med dig, svårt att släppa tankarna på henne efter att ha vandrat runt bland hennes bilder/filmer på Insta. Läste någonstans att Birna betyder björnhona..
Jag blir ledsen, men också förbannad. Med vilken rätt hände detta?
Citera
2017-01-27, 18:55
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Jeg mener å ha lest at når de fant BB på stranden var de ikke i tvil om hva som var dödsårsaken.
Politiet har ikke gått ut med hva denne årsaken var. Om de har innstillt letingen etter mordvåpen kan det väre fordi de ser at mordet er gjort uten våpen?

Nja, jag tror att det citatet var fel för det ändrades i media till att bli att det fanns ingen tvivel om att hon blev bragd om livet, det syntes direkt på kroppen dom såg.
Citera
2017-01-27, 18:58
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Håller med dig, svårt att släppa tankarna på henne efter att ha vandrat runt bland hennes bilder/filmer på Insta. Läste någonstans att Birna betyder björnhona..
Jag blir ledsen, men också förbannad. Med vilken rätt hände detta?

Ja, det är ett mycket vackert namn hon fick bära. Björnhonan.

Ingen rätt alls, och det känns värre på nåt sätt (utan att förringa mord öht nånstans) att det sker så brutalt, abrupt och oväntat i detta lilla och fredliga samhälle. Hon gick längs gatorna ALLA går när dom festar ute.
Senast redigerad av stardust74 2017-01-27 kl. 19:10.
Citera
2017-01-27, 19:00
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
Okej, tycker det är så konstigt att ta ombord det när resten av hennes tillhörigheter verkar ha gömts undan väldigt väl. Polisen har väl inte hittat något än så länge. Inget de har gått ut med i media i alla fall.

N och/eller TMO kanske var i nån chock själva? Tänkte inte på id kortet när trålaren vände? Jag tvivlar på att mordet var planerat så att säga. Jag tror dom var sura efter att ha blivit utslängda, och tänkte "roa sig lite" med en full tjej som dom antog var ett lätt byte....
Senast redigerad av stardust74 2017-01-27 kl. 19:10.
Citera
2017-01-27, 19:12
Medlem
Vi vet at No ble kastet ut av baren like før fire.

En del spørsmål:

Det står i islandsbloggen at TMO var på baren der NO var i ca to timer.Når kom han og når gikk han?
Hvor var TMO klokka fire?
Når NO ringte til Maria, satt han da utenfor puben, var han alene eller var han i bilen med TMO?
Var TMO sjafør og kjørte rundt på to jenter før han hentet No ved 05.25?
Har i så fall disse jentene kontaktet politiet?
Beveget han seg mellom flere utesteder i løpet av kvelden?
Mobilen ble slått av/ tom for strøm kl. 05.50 20 minutter før de ankom havnen. Hvor befant bilen seg seg da, og hvem var i bilen?
Citera
2017-01-27, 19:20
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Vi vet at No ble kastet ut av baren like før fire.

En del spørsmål:

Det står i islandsbloggen at TMO var på baren der NO var i ca to timer.Når kom han og når gikk han?
Hvor var TMO klokka fire?
Når NO ringte til Maria, satt han da utenfor puben, var han alene eller var han i bilen med TMO?
Var TMO sjafør og kjørte rundt på to jenter før han hentet No ved 05.25?
Har i så fall disse jentene kontaktet politiet?
Beveget han seg mellom flere utesteder i løpet av kvelden?
Mobilen ble slått av/ tom for strøm kl. 05.50 20 minutter før de ankom havnen. Hvor befant bilen seg seg da, og hvem var i bilen?

Ingenting har framkommit om två tjejer, bara nåt N ska ha sagt till sin tjej men det låter som en efterhandskonstruktion för att ställa tvivel om deras skuld, ingen tror på det med två tjejer.

Dom ska ha kommit i kontakt med Birna, eventuellt på Hurra dit dom kan ha gott från engelska puben, hon går därifrån vid stängning alltså ca 30 min efter han blir utslängd och ringer Maria.

Var bilen befann sig exakt är oklart men telefonen kopplades mot en mast nära Hafnafjörður hamn.

Birna befann sig då i bilen tillsammans med TMO och NO, det är ställt bortom all tvivel.
Citera
2017-01-27, 19:22
Medlem
Citat:
N och/eller TMO kanske var i nån chock själva? Tänkte inte på id kortet när trålaren vände? Jag tvivlar på att motdet var planerat så att säga. Jag tror dom var sura efter att ha blivit utslängda, och tänkte "roa sig lite" med en full tjej som dom antog var ett lätt byte....
Ja i chock var de säkerligen, om de inte är fullblodspsykopater. Blev båda utslängda? Har bara läst att N blev det.

Att de hade ID-kortet med sig så kanske de även hade plånboken och det var den som polisen hittat på trålaren? Även om kortet så klart kan ha ramlat ur fickan och någon av N/TMO plockat upp det och i paniken bara stoppar ned det i sin egen ficka.

Tror inte heller planen var att döda någon under kvällen. Gissar på ett sexuellt motiv alternativt ett rånförsök som gått åt helvete.

Vet du vilka resurser polisen har i fortsättningen i sökandet efter hennes tillhörigheter? Finns det någon sorts Missing people-organisation på Island som kan hjälpa till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in